Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-09-26 PCS klubbträff Ring Knutstorp
2365 besök totalt
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851


Trådstartare
FredrikÅ och jag åkte ut till Knutstorp idag istället för att cykla - rätt val med tanke på vädret - det var nog så nära att börja regna som man kan komma.

Jag fick en tur i Åkes nyrenoverade 993 RS.

Just RS-modellen var väldigt väl representerad - allt från första modellen till nyaste GT3 RS fanns på plats.

Suget efter en old-school 911 blev inte mindre precis.. Nån som vill ge mig en sån i 35-årspresent?

Lite teasers:











Samtliga bilder finns här:

http://www.facebook.com/album.php?aid=151474&id=649978153&l=4c . . . .

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Himla kul dag idag som tog slut lite för tidigt för mig som ni kan se på sista bilden
























_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 498



Magnus S: intressant att veta vilket däck eller om det var fler med kord framme. Jag har ett fenomen på min bil att mitt vänster fram och höger bak slits hårt på insidan. Har kollat hjulvinklar och dom är rätt.
/M Lohm
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Magnus Lohm skrev:
Magnus S: intressant att veta vilket däck eller om det var fler med kord framme. Jag har ett fenomen på min bil att mitt vänster fram och höger bak slits hårt på insidan. Har kollat hjulvinklar och dom är rätt.
/M Lohm


Detta var höger bak och jag antar att mina toe vinklar inte är riktigt där dom bör vara jag har kört på bakdäcken hela säsongen och dom var inte nya när säsongen började så..

Jag hade 2 cm toe out på framhjulen och fick då samma slitage.
Vad har du för hårdhet på fjädrarna på din bil, jag har 220 n/mm bak och 160 fram

Till nästa säsong blir det översyn av dämparna samt en ingvägning av bilen

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Det var verkligen en riktigt trevlig träff. Man får verkligen tacka alla inblandade som gör att vi kan ha så kul . Jag har varit dålig på att vara med på PCS träffar sista tiden så det kul att träffa allt trevligt folk igen .

Magnus, får jag vara med i din klubb med slitna höger-bakdäck?

Såhär såg mitt ut när jag kollade på det i garaget..



Att låsa upp 40m under inbromsning på rakan är nog ingen höjdare . Något är fel men frågan är vad..

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Attans att jag missade det . Snygga bilder Andreas thumbs up .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Visst vi bildar slitna bakdäcksklubben

Jag såg att du låste upp höger bak dels på långa rakan somt nere i Liton,, kan det vara så att dämparna bak är slut så att du bara kör på fjädern bak och inte har någon nämnvärd returdämpning?

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Magnus Svensson skrev:
Visst vi bildar slitna bakdäcksklubben

Jag såg att du låste upp höger bak dels på långa rakan somt nere i Liton,, kan det vara så att dämparna bak är slut så att du bara kör på fjädern bak och inte har någon nämnvärd returdämpning?


Jo det ligger nog en del i det. Mina AVo är inne på tredje säsongen så de lever på övertid . Fredrik Å beskrev lite hur det kunde te sig om man kör med dämpare som är slut och det kändes igen. Min prioritetslista är väldigt lik din f.ö. ser det ut som .

Ingen som har fler bilder?

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eftersnack
2009-09-26 PCS klubbträff Ring Knutstorp
2365 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande