| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 Coupé -97 Clubsport *-100kg redan*
|
28840 besök totalt |
|
Ny giv; Avbokade 996 turbo-oken och beställde nästan nya Boxster S ok från US and A (både fram & bak)
Ska bara beställa adapterplatta och beställa nya M3 E46 bromsskivor. _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
|
Re:
Jag ringde ju dig igår kväll men då behagade inte herrn att svara eller ringa tillbaka
ok, visste inte att han jobbade där, trodde han bara hade bilen för långtidsparkering hos er. Ikväll kanske? _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
|
Re:
Aha, måste vart upptagen med nått, kanske allt prata med Djungel Jim..
Ja ikväll funkar bara komma ner _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Lite uppdatering som skett på sistone;
- Fått hem Köhler kattersättare (men funderar på att byta ut fakekattarna till 100 cellskattar så man slipper byta avgassystem vid varje bes) - Fått hem ny Eisenmann-dämpare 2x83mm
- Får snart hem M3 E46 skivor fram + bak - Beställt konvertingskit för att använda hjulmuttar istället för hjulbultar med muttar som endast väger 26,5gram
- Beställt AC Schnitzer ratt (omklädd med M färgerna på trådarna) - Beställt Short-shift kit - Fått hem div. bussningar till motor, växellåda, bakaxel och hardyskiva Att göra lista; - Beställa nya bussningar till fram + bakvagn (orginal eller powerflex?! Tips tack!) - Beställa Sparco Evo 2 + stolar - Fundering på bur eller inte (vill helst inte svetsa utan använda bef. bulthål) - Ev. ta bort taklucka och byta till innertak för bilar utan taklucka och köpa kolfibertaklucka Ska lägga upp lite bilder på hur bilen ser ut nu... _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
|
Ratten är verkligen läcker..
du skrev "- Beställt AC Schnitzer ratt (omklädd med M färgerna på trådarna)" ..har du låtit nån klä om ratten (bara tråden?) eller ser AC Sch-ratten ut sådär från början?
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
|
Re:
Die AC Schnauzer ratten är nog bara en omklädd M-ratt med emblem. Finns några firmor i Tyskland som klär om rattar för en hyffsad peng. Bara söka på "lenkrad e36" på Ebay.de...
_________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
|
Re:
Tack! Här finns de; http://cgi.ebay.com/Stud-conversion- _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
|
Re:
Något jag funderat på länge, vad väger dom som ingick i köpet då? allts vad "tjänar" du på köp av dom lätta? Bilen ser fräsch ut _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Ingen aning, men de är av stål så de väger nog en hel del när du lägger 20 muttrar i handen. De jag köpte är av aluminium. Kan det vara halva vikten? 20x26.5= 530gram mot närmare kilot (oavsett så blir det nog bra då de nya muttrarna är längre - lättare att skruva på bilen för hand + ofjädrad vikt)
Ska väga dem när jag kommer hem och skriva till det här
Påminnelse till sig själv: Måste banta 15kg av mig själv iof fjädrad vikt men ändå
_________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
|
nu har stephan komplet sport avgassystem med insvetsade nya SBF kattar av oss på SMR
här blev de allt en del lättning oxå, orginal är ju hemskt tungt
_________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
|
Re:
Kapar tråden en snabbis om det går bra.? Marcus, kan du PM:a mig pris på en sådan installation? Eller ring 070-6975767 eller maila lars.roxnas@telia.com |
||||
|
En liten uppdatering då demontering/montering av alla nya delar man köpt. Demonterat hela bakvagnen med min egen ihopknåpade bakaxellyft
Provmonterat nya oken + skivorna bak;
Fråga; Kan man montera LMM'en löst direkt i plenumet?;
Har även köpt 2st Porsche 996 skalstolar i Nomex som ska monteras sen... _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
|
Alt 1. Kolla hur LMM sitter original. Samt om du har ngt nät före. Annars kommer du få problem med turbulent luft - LMM mäter fel och taskig tomgång.
Hade det på min bil innan jag satte dit nätet, vilket gjorde skillnad. Alt 2. Mappa utan. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
|
Re:
_________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 Coupé -97 Clubsport *-100kg redan*
|
28840 besök totalt |