Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW M3 GTS - Äntligen!
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (14537 totalt)
Hakan
Örserum
Här sen Nov 2005
Inlägg: 81


Trådstartare
Äntligen har dom släppt modellen alla(?!) längtade efter. Många var ju besvikna över att det inte kom en ny CSL men nya GTS:en verkar vara snäppet värre, även snäppet dyrare.
Priset ligger tydligen på 115.000 Euro.

1490kg och 450hp på 4.4l.




https://www.m-power.com/_open/b/home.jsp?lang=en

Bilder:
http://www.bmwblog.com/2009/11/04/first-photos-of-the-bmw-m3-gts/


//Håkan

_________________
Håkan Bergkvist
Toyota GT86
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19467



Hakan skrev:
Många var ju besvikna över att det inte kom en ny CSL men nya GTS:en verkar vara snäppet värre, även snäppet dyrare.
och snäppet tyngre (?)...
Men det är stongt gjort att kunna prestera en bil som i någon form kan visa mindre än 1500kg på vågen.

Edit: Äh, det är ju bara ett koncept.
Saker som detta blir nog inte del av typintyget tyvärr (men det vore trevligt)
[img]Bild på båge bälte och släckare[/img]
Men
Citat:
After all, the aim is to clearly beat the lap time of the legendary M3 CSL on the Nürburgring Nordschleife. And test runs certainly give grounds for optimism.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Icee
Finland
Här sen Sep 2004
Inlägg: 58



Niklas Falk skrev:
Hakan skrev:
Många var ju besvikna över att det inte kom en ny CSL men nya GTS:en verkar vara snäppet värre, även snäppet dyrare.
och snäppet tyngre (?)...
Men det är stongt gjort att kunna prestera en bil som i någon form kan visa mindre än 1500kg på vågen.

Edit: Äh, det är ju bara ett koncept.
Saker som detta blir nog inte del av typintyget tyvärr (men det vore trevligt)
[img]Bild på båge bälte och släckare[/img]
Men
Citat:
After all, the aim is to clearly beat the lap time of the legendary M3 CSL on the Nürburgring Nordschleife. And test runs certainly give grounds for optimism.


Inget concept. De allt är listat. Stolar, bur, sexpunktsbälte brandsläckare osv. Ställbar framläpp. Teknikes värld har de mesta listat.
De första bilarna skall visst leveras i maj till tyska kunder.

_________________
Jonas Snickars

Bilen: http://www.garaget.org/?car=39110
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Kommer nog vara en riktigt grym bil, 1490 är ju en hel del mindre än "gat-modellen"

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Låter ju nästan för bra för att vara sant, inte priset dock , men 1490 tycker jag verkar bra, det är ju ändå en ny stor bil, är ju inte så hemskt mycket mer än orginal M3 e36, tycker det verkar som allt under 1500kg på nya bilar bör anses som mycket bra thumbs up .

Nu hoppas vi bara att det kommer någon/några till sverige som vill köra med bmwsc

_________________
Viktor Starkman
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Finns det några SÄKRA källor på denna bilen eller bara info från olika forum och motortidningar?

Hörde mig för tidigare idag med en insatt källa på BMW i sverige och där fanns ingen kännedom om denna bil..

Gillar vad jag ser iallafall, typ så här skulle nog M3 E92 varit från början..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



johan sjöström skrev:
Finns det några SÄKRA källor på denna bilen eller bara info från olika forum och motortidningar?
.


m-power.com domänen är ju iaf ägd av bmw.

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Jag känner en viss gotlänning som kommer att slänga sig på luren och beställa en i morgon

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



johan sjöström skrev:
Finns det några SÄKRA källor på denna bilen eller bara info från olika forum och motortidningar?

Hörde mig för tidigare idag med en insatt källa på BMW i sverige och där fanns ingen kännedom om denna bil..

Gillar vad jag ser iallafall, typ så här skulle nog M3 E92 varit från början..


Läste i nån av dom där press releaserna att den inte skulle säljas av det vanliga återförsäljarnätet utan bara av Bmw motorsport. Kanske kan vara därför? Man tycker ju att dom borde informera sina återförsäljare iaf bara för att kunna svara på frågor och slussa folk vidare.

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867



Blir inte ni besvikna på vikten. Jag tror att med lättade E36 M3or ligger på 1275 torrt och 1400 i typ tjänstevikt. Då våger denna 90 kilo mer. Eftersom S50B32 är en ganska tung motor så hade jag trott att det skulle gå jämnt ut.

Så varför väger den 1490? GT3 RS är på 1360 kg? Är det karossen som driver vikten?

Peo.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Men priset!!!???

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



PeOR skrev:
Blir inte ni besvikna på vikten?
Peo.


Jopp!

Men, helfordonsgodkänd med båge. Ett framfall i rätt riktning, komplett bur i nästa kanske?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



johan sjöström skrev:
Finns det några SÄKRA källor på denna bilen eller bara info från olika forum och motortidningar?

Hörde mig för tidigare idag med en insatt källa på BMW i sverige och där fanns ingen kännedom om denna bil..

Gillar vad jag ser iallafall, typ så här skulle nog M3 E92 varit från början..

Vet inte om din källa eller bmw över lag är ett undantag men jag själv har bara dåliga erfarenheter av kontakten med svenska återförsäljare. Vet inte om det beror på att sverige är ett litet land eller vad det är men tycker ofta dem är ljusår efter i informationsflödet (om dem ens blir informerade över huvud taget)

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



PeOR skrev:
Blir inte ni besvikna på vikten. Jag tror att med lättade E36 M3or ligger på 1275 torrt och 1400 i typ tjänstevikt. Då våger denna 90 kilo mer. Eftersom S50B32 är en ganska tung motor så hade jag trott att det skulle gå jämnt ut.

Så varför väger den 1490? GT3 RS är på 1360 kg? Är det karossen som driver vikten?

Peo.


Det är ju inte själva grundkarossen som är tung i alla fall.

E36 M3 coupé utan taklucka =329kg
E46 M3 coupé utan taklucka =285kg
E46 M3 csl coupé utan taklucka = 281kg
E92 M3 coupé utan taklucka =286,5kg

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare

BTG skrev:
PeOR skrev:
Blir inte ni besvikna på vikten?
Peo.


Jopp!

....


Men det blev väl de flesta av oss när E46 CSL presenterades också. Och den visade sig ju vara najs ändå


(men attans vad jag blev besviken häromsistens när man presenterade M-modeller på de i sammanhanget tunga slagskeppsmodellerna och ingen "M1")

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Lite lätt udda att nya X5/X6M är något snabbare till 100 än M3 E92..

2.3 ton "suv" kräver lite spis för att nå 100 på 4.7s

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare

johan sjöström skrev:
Lite lätt udda att nya X5/X6M är något snabbare till 100 än M3 E92..

2.3 ton "suv" kräver lite spis för att nå 100 på 4.7s


Varför M-modeller på X5 o X6? Varför Varför...... (okej, betalande kunder... men ändå... ) och ingen 1-serie-M-modell och det optimala i mitt huvud, lättviktsversion av 1-serie-M-modell. Vill ha!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare

johan sjöström skrev:
Finns det några SÄKRA källor på denna bilen eller bara info från olika forum och motortidningar?

Hörde mig för tidigare idag med en insatt källa på BMW i sverige och där fanns ingen kännedom om denna bil..

Gillar vad jag ser iallafall, typ så här skulle nog M3 E92 varit från början..



Är nog helt officiellt. www.bmw.tv lär inte ägas av någon annan än BMW (med tanke på hur hårt de gick fram för några år sen mot tex svenska bmwpower-siten....



Teaserfilm för GTS på www.bmw.tv


EDIT: äsch, var ju samma film som på www.m-power.com

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare

Citat:
The first vehicles are due to be supplied in May 2010. For technical reasons relating to registration, the first vehicles to be produced will be those for individual registration in Germany. According to current planning, registrations in other countries will be possible from summer 2010.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare

Citat:
A cluster of lightweight construction measures such as optimisation of the insulation, the use of lightweight parts in the interior, the use of Macrolon for the car's windows in the back, the lack of air conditioning, navigation and radio and the entire rear seat also gets the scales the down

And the new titanium rear silencer not only looks great and contributes to the thrilling sound of the BMW M3 GTS, it is also much lighter than its serial production counterpart.


Bakfönster i "plast". Va rejsigt thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Magnus Thomé skrev:
johan sjöström skrev:
Lite lätt udda att nya X5/X6M är något snabbare till 100 än M3 E92..

2.3 ton "suv" kräver lite spis för att nå 100 på 4.7s


Varför M-modeller på X5 o X6? Varför Varför...... (okej, betalande kunder... men ändå... ) och ingen 1-serie-M-modell och det optimala i mitt huvud, lättviktsversion av 1-serie-M-modell. Vill ha!


USSA.. massor med folk som har gott om pengar men som bara kör automatare..
Håller med om att en M1 Coupe hade varit skitskoj, där var ju en prototyp för ett tag sedan..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Allmänt banåkaforum
BMW M3 GTS - Äntligen!
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (14537 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande