Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-11-15 5papp Sundsta
3811 besök totalt
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707


Trådstartare
Hej! Tänkte starta upp en eftersnackstråd för 5papp rejset som var igår.

Vi i Team Green Giant är riktigt nöjda med vår 5:e placering, bilen höll bra och gick rätt bra efter lite förgasarjustering. Farten kom rätt bra på slutet tyckte vi och det var riktigt roligt att köra.
Enda problemen var två punkteringar som bägge uppstod när jag körde..

Hoppas inte Team 87 BadRacing blev irriterade sista varvet när jag åkte lite långsammare pga punka men täckte så dom inte kom om. Vi slog er med 2 sekunder så det var på håret..

Nu är det bara att ladda om, fixa smågrejer på bilen och försöka hitta bättre däck i skräplådorna.

Måste försöka hitta mera fart för vårt snabbaste varv var ganska långsamt jämfört med många andra, mycket hänger väl på däcken men lite mer övning bakom ratten skulle nog inte skada.

Vi hade skitkul i leran!

PS, om nån skulle hittat en mobil i leran så saknar vi en hör av er till mig i sådana fall.
DS.

/Karl

_________________
Karl Vestgöte
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112



Mk brum brum vill tacka alla trevliga depågrannar och medtävlanden.

Det var inte riktigt vår dag i söndags, kanske har gått lite för smidigt tidigare rejs.
dock inte denna gång eftersom allt som kunde går fel ...ni vet..murphys lagar,( finge jag tag i den där jävla murphy > )

Hela vår dag började fint med att vi var aningen sena med tanke på att starten skulle gå lite tidigare än vanligt. dock körde vi in förspilld tid ganska snart och kom till avlastningsplatsen som vanligt.
där startade vi bilen, körde av den av släpet jag gjorde en ofrivillig burnout eftersom spisen var lite varvvillg.

Vi lät den stå å gå på tomgång i ungefär tre minuter innan den fick för sig att stänga av sig själv, sen ville den absolut inte gå igång igen...vi kollade allt.. lmm,tändmodul,databox,sladdar och specialare.
Hallgivarn hade jag bytt till en ny och fördelarn likaså precis innan rejs.
Där kom murphy in, och vi bytte tillbaka till den gamla som jag hade på bänken hemma... så det vart en resa... då fick vi igång härket i allafall.

Ut på banan och två ynka stintar på 10 varv styck, sen hade motorn gett upp igen.. denna gång pga överhettning... man kunde ha grillat korv på blocket.

så det var bara att packa ihop å åka hem.

Men en sak lärde vi oss, 5papp har de trevligaste människorna som går att ha som konkurrenter.
Hoppas att det gick bra för all er som hjälpte oss. på ett eller annat sätt. Vi lyckades i allafall ha det trevligt trots en kortfattad tävling.

/muggen

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
David V
Nyköping
Här sen Dec 2005
Inlägg: 25



Ytterligare en förare från Green Giants vit-grön ÖB-färgsrollade Volvo 360 avlägger rapport!

Kanske kan våra varvtider minskas något om vi får motorn att sluta bluddra under 3000 rpm...? Dubbelförgasarnas hempulade länkage av M10-gängstång bidrog till sedvanligt panikmek till runt kl 01 kvällen innan samt orolig sömn. Men över 5000 rpm... kommer ÖSET! En sekund i slutet på rakan.

Lite hårdare dämpare bak skulle nog mildra understyrningstendenserna. Killen från Öhlins som jag lyssnade på igår på ett stötdämparseminarie hade inga ytterligare tips att komma med när det gäller att hälla motorolja i Biltemadämpare.

Vi ligger nog steget efter. Rediga 14" hjul köpta som Golffälgar men med ET för en BMW och SEAT-stämpel lackades Fluorescent Green och belades med så färskt gummi att det till och med tjuter på asfalt. Nyurdubbade. Men attans, i alla fall två bilar körde på rallydäck. Då är det svårt att hänga på, ska vi också...?

Känns riktigt bra att börja kunna behärska bakhjulsdriften och slippa snurra, snurra, snurra i kurva efter kurva. Mycket färre kommentarer likt: "Kolla, den där 360:n snurrar igen!". Ställa ut strax efter ingången, inte ratta så himla mycket, hålla lösare i kringlan och försöka komma ihåg på vilket rattvarv "rakt" är. Åka på fler tävlingar och köra mer, kul!!
Skitbra att det inte regnade så mycket och lera är ju egentligen bara roligt. Kände mig som killen med kebabkäraren på pizzerian när jag hyvlade lera med högtryckstvätten på vägen hem. Nån som behöver sand? Hör med Clean Car vid OKQ8 i Stålhammrabacken i Södertälje...

Rikigt smaskiga kronhjortshambörgare och kul stämning som vanligt!
Mobiltelefonen min svarar fortfarande nånstans i leran men ger nog snart upp.

Vi ses garanterat igen!
/David

_________________
David Vestgöte
Insomnad Saab 900 T8 med Megasquirt och E85. Pågår: Peugeot 403 -1959
Citera
team bangolfen
järfälla/Geneve
Här sen Dec 2008
Inlägg: 93



bilder mer snack gärna
vann balack sonen??
blir det glögg i depån den 13 dec
bangolfen vill vara med
hur gick det för rap och lillkatten??

_________________
Hasse Söderström
Citera
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707


Trådstartare
team bangolfen skrev:
bilder mer snack gärna
vann balack sonen??
blir det glögg i depån den 13 dec
bangolfen vill vara med
hur gick det för rap och lillkatten??


Korta katten blev lite sne i nosen när den tog ett stenröse, ska väl inte skylla det på föraren för det var nog en annan bil inblandad men jag såg det bara i ögonvrån. Men dom fullföljde tror jag?

Annars var det rätt många som fick bryta, en del rätt tidigt med motorproblem och tappade hjul tyvärr. En saab fick bara i fyran och det verkade svårt att kör på den.
Vi har nog några bilder men jag vet inte vem i teamet som har dem..

_________________
Karl Vestgöte
Citera
picko
åkersberga
Här sen Dec 2006
Inlägg: 39



hur gick det för rap och lillkatten??[/quote]

Korta katten är lite krasslig för tillfället,vart lite sned efter att stefan försökte flytta en 2-tonssten! men vi lyckades ta oss in på tredje plats
Bara rikta lite o byta framvagn så är den tillbaks på banan.
Även korta katter har nio liv!

Anders Lindeberg
Rap Racing

_________________
anders lindeberg
Citera
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707


Trådstartare
picko skrev:
hur gick det för rap och lillkatten??


Korta katten är lite krasslig för tillfället,vart lite sned efter att stefan försökte flytta en 2-tonssten! men vi lyckades ta oss in på tredje plats
Bara rikta lite o byta framvagn så är den tillbaks på banan.
Även korta katter har nio liv!

Anders Lindeberg
Rap Racing[/quote]

En liten fråga om korta katten:
Varför är den så kort?

Är den inte svårsladdad? Den är ju kortare än vår 360...

_________________
Karl Vestgöte
Citera
David V
Nyköping
Här sen Dec 2005
Inlägg: 25



Här kommer lite bilder!

Avlastning, Martin och Sara är på gott humör. Det regnar ju inte!



Problem för ett par team, Saaben är nog den med växlingsproblem, rökmolnet (inte bara rök, eld också) är från en viss välljudande Audi V8 och den röda 360:n tappade sitt hjul.



Vår bil efter avslutade 176 varv, vi fick offra en fälg i kampen med startnumer 87 som vi fightades med om 5:e platsen. Skit i punkan, KÖÖÖÖÖR! I mål 2,0 sekunder före...! Det var det värt



Hoppas fler bilder dyker upp!
/David

_________________
David Vestgöte
Insomnad Saab 900 T8 med Megasquirt och E85. Pågår: Peugeot 403 -1959
Citera
gascan
stockholm täby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 116



är det någon som vill ha tilbax plast bucklan i stället för konstvärket ?

_________________
marcus bontè
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112



gascan skrev:
är det någon som vill ha tilbax plast bucklan i stället för konstvärket ?


Detta är en intressant fråga eftersom det är en del pyssel med det, jag fortsätter gärna att snida till "konstverk" om det känns bättre än de traditionella.

Dock vill jag inte förstöra för er som samlar på pokaler i finhyllan.
Min mening var att det är i garaget man vill vara ,och där passar de bättre in.

Kritisera gärna, jag tar det som feedback och kan använda det till det bättre.
om inte annat ge mig lite nya ideér.

p.s en hint är att nästa serie är volvopokaler.

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Farbror Muggen skrev:
gascan skrev:
är det någon som vill ha tilbax plast bucklan i stället för konstvärket ?


Detta är en intressant fråga eftersom det är en del pyssel med det, jag fortsätter gärna att snida till "konstverk" om det känns bättre än de traditionella.

Dock vill jag inte förstöra för er som samlar på pokaler i finhyllan.
Min mening var att det är i garaget man vill vara ,och där passar de bättre in.

Kritisera gärna, jag tar det som feedback och kan använda det till det bättre.
om inte annat ge mig lite nya ideér.

p.s en hint är att nästa serie är volvopokaler.


Ja jag uppskattar konstvärken jättemycket.....

men det är klart att jag kan ta med plastbucklor till dom som hellre vill ha det och så spar vi den grymma snygga pokalen från Muggen till nästa tävling

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
picko
åkersberga
Här sen Dec 2006
Inlägg: 39



[

p.s en hint är att nästa serie är volvopokaler. [/quote]

DET PASSAR JU UTMÄRKT !!!!

Anders Lindeberg
Rap Racing

_________________
anders lindeberg
Citera
gascan
stockholm täby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 116



det låter jätte bra fredrik thumbs up

_________________
marcus bontè
Citera
Eftersnack
2009-11-15 5papp Sundsta
3811 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande