Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GT2002 - Resultat Race 1 på oaks server
3316 besök totalt
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
Resultat från Race 1 på min (oak's) server finns här:

http://files.ake.nu/rejsa/

Sammandrag: Servergubben (jag) glömde att det var 8 pers som körde istället för 7, och en på första startraden startade helt enkelt inte när jag gjorde det. Piruetten var ett faktum.

När jag kommit iväg från starten trodde jag att jag var hopplöst efter, men ack nej! Det låg bilar bredvid banan både till höger och till vänster. Vips låg jag 4:a? Därefter knuffades(?) jag över gräset in i en annan bil (sorry...) och sen var jag 1:a!?!? ... Hmm.. sen följde ett antal varv utan en enda avåkning med varvtider runt 1:40. På sista varvet kom några ikapp, men nerverna var kallare hos mig tydligen ;-) (Avåkning när Klas NSX låg 0.3 sekunder bakom... svettigt värre!!!!)

Var grymt skoj, men det behövs nog ännu mer kontroll bland förarna.. he he.. mig inräknad... Vi får se på replayerna vem som ställde till mest, för ingen kom nog helt undan utan en skråma.

Återigen ber jag ursäkt för den som helt glömdes innan racet sattes igång... Fast ändå.. det var ju slut på kvalet :-P

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
EDIT: Lägger in resultaten i den andra tråden istället...

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Liten snabb sammanfattning från min vy.

Starten var lite kaotisk men jag som startade från 5:e ruta hade tur att bilen framför spann ut på gräset så jag hade en fin resa fram till första kurvan där det blev lite mayhem. Trots att jag blev snurrad kom jag ut som 4:a.
En laggande gul/vit-porsche gjorde livet surt för mig första varven och jag vågade inte köra om då den fladdrade över hela vägen men kom lyckligtvis om i mitten av racet och kunde starta jakten på oake som knipit förstaplats.
Från varv 4 jagade jag oake som hade stabilt försprång på 4 sekunder, bakom var Nisse som sakta men säkert knappade in.
Sista varvet började oake låsa bromsarna mer och jag tog det lite piano så jag närmade mig snabbt och kunde i näst sista kurvan sätta in en stöt men jag blev tyvärr lite ivrig och spann bort mig vilket Nisse utnyttjade och seglade förbi mig till en säker 2:a plats.
Ett stort tack till alla på server2 att jag fick vara med som 8:e spelare.

_________________
/Klas Pihl
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
Den snurrande spelaren i starten var nog jag.

Det jag försökte gör var alltså att, när jag upptäckte att den vita inte startade, gasa förbi den på högersidan. Men det blev lite för mycket för 360'n, och en 180 var ett faktum ;-)

(Av nån anledning försvann den vita porschen från replayen, så det ser helt galet ut!)

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag såg er allt, oak och Klas, framför mig och tänkte att detta kan jag ha nytta av. Det brukar lätt hända att någon blir övermodig och kör av, vilket också hände eller att det går långsamt eftersom det lätt blir lite stängande körning. Rätt var det var såg jag ett rökmoln i slutet på rakan och när röken skingrats så piruetterade en Ferrari på högersidan medan den första fortfarande var på rätt köl. Tyvärr var det ju sista varvet, men frågan är om man hade kommit ikapp även om det varit fler varv kvar.
Jag var tvungen att slänga av mig tröjan eftersom det var ganska varmt i min bil.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Tjena grabbar! Det var kul! Detta var första gången jag körde manuellt och med ratt. Jag hoppas att jag inte ställde till det för någon när jag gick i depå efter jag förlorat ena framhjulet (man fick ju inte gå ur spelet så jag stannade där). Sen tror jag att jag klippte till en turkos/vit Porsche som precis hade varit av banan under första varvet, förlåt det gick så fort... Nu ska det övas mer sen syns vi nästa gång.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Eddie Varvstopp skrev:
Tjena grabbar! Det var kul! Detta var första gången jag körde manuellt och med ratt. Jag hoppas att jag inte ställde till det för någon när jag gick i depå efter jag förlorat ena framhjulet (man fick ju inte gå ur spelet så jag stannade där). Sen tror jag att jag klippte till en turkos/vit Porsche som precis hade varit av banan under första varvet, förlåt det gick så fort... Nu ska det övas mer sen syns vi nästa gång.


Det var nog vi som stötte ihop. Jag såg ett framhjul studsa iväg...
Det är ju alltid kaotiskt i starten. Egentligen gillar jag mer att starta längre bak ock låta dom andra ta smällarna för att sedan jobba sig uppåt. Men eftersom det nu gav poäng med snabbaste kvaltid så funkade inte den taktiken.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
RG
Tyresö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 10



Hej rejsers!

Det går inte alltid som man tänkt sig... Träningen och början på kvalificeringen gick suveränt på OAKs server men sedan hände det något.

På resultatet från kvalet så gjorde jag endast 8 varv av 12 möjliga, i själva verket så körde jag 12 varv, klämde in 1:35:944 på 12:e och sista varvet och hade enligt min "vy" pole position . Därefter kom man automatiskt till lobbyn/depån där jag väntade att alla skulle köra klart.

På chatten var det tvärtyst och helt plötsligt var det dags för race, bara det att jag var helt ensam på start och målrakan Körde ett varv och kunde då se att alla andra hade påbörjat sitt 3:e varv!
Gick då ut med ESC för att titta på chatten men då blev det en DNF och jag kunde inte gå in igen...

Hur som helst, bättre lycka nästa gång kanske! Det var väldigt skoj att köra!. Tack till alla er som hostat spelen ikväll!

Mvh Rickard

_________________
Rickard Gardbrant
BMWCS + BMWSC

BMW 323ti -98
BMW 535d -07
Citera
Ove Mörk
Skara
Här sen Jan 2003
Inlägg: 259



Rätt kul att starta lite längre bak och sen försöka köra runt ev. snurrande bilar framför. Taktiken lyckades i alla fall delvis. Startade 7:a kom i mål som 4:a. Tyvärr brakade jag in i en Porsche som stod på tvären över banan lite längre fram efter de första böjarna.
Det borde varit du Nisse, eller?

_________________
/Ove Mörk
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Jo kvalet på server2 var lite konstigt, efter att oak deklarerat att 3 min återstår samt att kvalet var över förbättrade vissa sina tider.

oak: om du vill ha ett gott skratt kolla på vårt race med din eller min bil som vy 142 sekunder in till 182 sekunder och utvärdera kurvteknik och bromspunkt :)

_________________
/Klas Pihl
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
Klas: Ehum... Får nog be lite om ursäkt för den knuffen, men jag fick väl panik när ett stort rökmoln kom emot mig ;-)

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Åke Wallebom a.k.a oak skrev:
Klas: Ehum... Får nog be lite om ursäkt för den knuffen, men jag fick väl panik när ett stort rökmoln kom emot mig ;-)

När Åke får panik ska du vara glad över att du inte bilen över dig!! (minns du gocarten i somras åke?)

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
Näe... vadå?

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Åke Wallebom a.k.a oak skrev:
Klas: Ehum... Får nog be lite om ursäkt för den knuffen, men jag fick väl panik när ett stort rökmoln kom emot mig ;-)


Jag vill bara betona att det ska vara plural - knuffar :)

Tack för fin racing totalt sett. :up:

_________________
/Klas Pihl
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Som jag kort beskrev det i annan tråd:
Vart tog alla vägen? Efter Crane Curves var jag visst 4 sek framför alla och ingen kom ikapp förrån jag fiskörde ett 3/4 varv. Sen vart jag plötsligt trea (ja, det var min gul-vita som laggade), men på väg ikapp. DÅ FÖRSVANN BILDEN OCH DEN SATANS DATORN UNDRADE OM JAG VILL KOPPLA UR EFTERSOM JAG VARIT OVERKSAM I 20MINUTER. Sen hade jag inte mycket spoilers kvar (jag vet, F6) och slutade mot en däckhög med trasig bil.

But i shall return!!!

Faan vet vad laggningen berodde på, jag var ur och dubbelkollade, och jag var inställd på 56K.

Annan underlig sak som jag märkte: Gjorde två bra sistavarv på tidträningen, båda borde varit precis inom de avslutande tre minuterna. Men tiderna??? 4 resp 6 sekunder långsammare än jag körde tidigare på kvalet. Och det utan att jag satt ett däck fel. Förklaring någon?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Racingsimulatorer
GT2002 - Resultat Race 1 på oaks server
3316 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande