Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
S: Lotus Europe S2 -68
1 besök senaste veckan (2432 totalt)
fredrikwestin
Formigine MO
Här sen Mar 2006
Inlägg: 319


Trådstartare
Jag har fått ändrade planer/intresse och säljer min hobbybil. Den har original Renaultmotor, är vänsterstyrd och svensksåld med fullständigt känd historik. Jag har haft den sedan 2000 (den var inte i trafik 1976-2000). Ramen är genomgången, blästrad och lackad, alla slitdelar i chassit bytt inkl bromssystemet. Bilder på ramen innan monteringen finns (fotografier, ej digitalt). Mekaniken fungerar bra, allt original. Inredningen är i mycket bra skick, nya golvmattor, i övrigt komplett original endast ett litet hål i passagerarstolen.

Det tog två år att lyfta av kaross och renovera chassit till nyskick. Den sattes ihop med racebromsbelägg till framskivorna samt hetare material på bromsbackarna i baktrummorna. Justerbara AVo stötdämpare och hårdare fjädrar från Banks monterades också. Resten fick endast uppfräschning, originallacken är ful med kvar. Renaultmotorn (1.5 liter, stötstänger, 82 hk) fick en Fiat registerförgasare med mekaniskt sekundärspjäll som ersättare för den Solex d:o fast med vacuumspjäll som var std. En ny vattenpump monterades.














Ej körd sedan 2007, pga att jag sedan dess skaffat MC och 2 andra sportbilar samt saker som behöver fixas: oljeläckage kring kamtransmissionskåpan, glapp kring bakhjulslager och icke fungerande hastighetsmätare. Åtgärdas detta har man en mycket rolig bil till sommaren, kompletterar man med ett lackjobb blir den även riktigt fin!

Ännu mer info:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43124

Finns i Stockholm.
Telefon 0730615963.

Pris 85000 kr eller bud.

_________________
Fredrik Westin
Ingegnere motorista
Citera
fredrikwestin
Formigine MO
Här sen Mar 2006
Inlägg: 319


Trådstartare
Upp! thumbs up

_________________
Fredrik Westin
Ingegnere motorista
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
S: Lotus Europe S2 -68
1 besök senaste veckan (2432 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande