Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-12-13 5papp sundsta
1762 besök totalt
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112


Trådstartare
Tack för en skoj dag1

För vår del vart det en äkta fempappsdag, massor av meck och en massa trevliga team.
mitt i startfältet slutade vi åxå... skönt med målgång

Kul att se en massa nya förmågor kämpa i både depå och på banan.
som jag uppfattade det hela vart det en kamp om hur mycket allting höll,
Vi råkade ut för en tappad framkofångare, en avsliten soppaledning, trasiga vindrutetorkare, ett löst hjul, två trasig motorfästen, en MYCKET glapp styrning och en bil som fullkomligt vägrade starta om man stängde av den och en trasig kylarslang, saker kunde ha fått hålla ihop lite bättre.

Vi hade dock inte en enda punktering på de 123 varven vi lyckades ta oss igenom.

Ett stort grattis till holländarna, men ett större till de andra och tredjeplatsen som var mycket värda sina placeringar. Ni ska veta att det är team som ni som gör att man ligger och skruvar häcken av sig i veckor bara för att få umgås med under tävlingarna... Jätte grattis till Team Bangolfen och RAP Racing och till alla andra TREVLIGA team och Depå/Arrangör-personal som gör detta till världes roligaste sport

Med stor inspiration från team som Team Bangolfen och Racehorn håller vi på att bygga upp en hemsida med lite trevligheter både från och emellan tävlingarna.
Så när ni har läst allt ni vill läsa här på denna eminenta sida är ni välkommna till www.mkbrumbrum.se/blogg ( för textat) och www.mkbrumbrum.se/coppermine (för bilder)
(vi är som sagt inte helt klara)

Taack för en underbar dag!

Mk Brum Brum

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112


Trådstartare
En sak till:

För er som inte förstod det, i depån stod idag en fin röd 240glt kombi markerad med nr2
Denna bil är färdigbyggd enligt 5papps reglementet och är till salu för en riktigt billig peng, säljes pga platsbrist till självkostnadspris (ingen förtjänstaffär) (1000:-)
i köpet ingår även en reservdelsbil med turbo.
bilen har en defekt packning mellan motor och låda, denna kostar runt en hundring hos en reservdelshandlare.

Jag skriver detta som en mellanhand men maila gärna mig på mugange@hotmail.com vid intresse så får ni telefonnumret till Han

Hoppas att det är ok att lägga in en säljesannons här.
Får jag inte det så förstår jag om inlägget tas bort.

/mugg

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
team bangolfen
järfälla/Geneve
Här sen Dec 2008
Inlägg: 93



och kommer vidarbefodra adressen vidare till mina bangolf vänner.
Loppet idag tycker jag själv var ett av de roligaste på länge och jag tycker det var synd att det
blåstes av i förtid.
Vilket kändes lite sådär just då där ute i leran.
Vi hade ju sparat på matrialet till sista timmen.
Men det var jävligt mörkt när vi som sista bil lämnade depå området.
så iden med att starta tidigare och sluta tidigare var god synd att det tekniska strulet
bidrog till 40 min mindre rejs.
Holland och tyskland var ett kul gäng som körde sjyst och bra dock lite väl snabbt i depå???
Brum Brum tappade sin fram kofångare vi fick montera bort den..
Jag tycker reglerna är bra men vi team har svårt för ändringar..
Kanske jag är ensam om dessa ideeer.
Men ska vi vara hårda på exempelvis "skydd" framtill så var det nu i framtiden.
Ska vi ha exempelvis 95 decibell så sätt mätaren vid exempelvis vid en lämplig flaggvakt så är det slut diskuterat.
För vi vill nog mest att det ska vara rättvist som de små pojkar vi är.
Domaren och besiktnings killarna gör ett bra jobb men jag saknar konsekvensen fullt ut.
Detta började som ett uthållighets test men tävlings momentet varv tider etc gör att hornen i pannan växer.
Jag uppmanar samtliga att läsa de enkla regler vi har till nästa race sen håller vi alla styvt på dem.
Röda kort har jag aldrig delat ut men idag var det första skrivet och med all rätt.
skit kul med de nya killarna på plats men sköt er.
Gul flagg betyder att man inte ska köra om !!!!!!!!!!!
Mantorp den 27-28 har vi ett vinnande?? koncept till men vi skulle vilja vara 1-2 killar till.
skicka ett email till mig på hasse@jarfallabangolf.se
så vore det kanon.
Nu vill jag önska alla 5 papps kungar en riktigt god jul och gott nytt år
och nyårsfirande blev det lite idag men värmande fyrverkeri i stil med målgången på stcc.

Kanon grabbar nu ska jag knäppa en bira och återkommer när vi klippt filmerna

_________________
Hasse Söderström
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112


Trådstartare
Vikken grym rulle.
Fan vad välregisserad den var den här gången.

Gott nytt på er alla.=)

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Eftersnack
2009-12-13 5papp sundsta
1762 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande