Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Bästa simulatorn?
2020 besök totalt
Bmws50

Här sen Okt 2009

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Bästa simulatorn?

Vilken sim tycker ni är den verkligaste, alltså den som skapar den bästa känslan av att köra en bil på bana? jag tänker mest på de större som de flesta kör, så som Rfactor, Live For Speed, GTR EVo(STCC Race07) GTR2, GTL, netcar PRo osv.

Personligen har jag fått svårare och svårare för simbins spel ju mer av de andra simulatorerna jag spelar. gtr evo, gtr2 osv känns så himla stelt och gatbilarna är lika mycket av och på som f1 bilarna. finns knappt chans att häva sladdarna. dessutom tycker jag force feedbacken känns väldigt märklig och hackig. men kan ju vara jag som ställt in fel

jag tycker nog att Iracing ger bäst körkänsla, dock är spelet väldigt krävande och vet inte ens om det går att köra multiplayer på det? Live for speed ligger också varmt om hjärtat. lite halt kanske men det känns väldigt mycket som att det är man själv som kör

vad tycker in?

edit: "in", får stå där det står, av ren envishet

Malmö
Här sen Mar 2005

in tycker:

rFactor är min favorit, ska väl i ärlighetens namn säga att antalet minuter i andra sim's är mycket få!

* Netcode: Svårslagen, extremt bra och mycket lite/inga störningar.

* Mods: En maaaaassa olika moddar till rFactor, såklart är inte alla lika bra med dock så finns det många riktiga pärlor. Favoriten just nu är Enduracers Endurance mod. GT1&2 samt P1&2

* Banor: Har ingen riktig uppgift på antalet men bör nog ligga uppåt en 200+. Samma sak här som med moddar, vissa bättre än andra.

rFactor 2 är på G och ska väl komma under 2010. Finns lite att läsa om på www.virtualr.net

OK, that my two cent!

Stefan

Sort
Fritlsa
Här sen Jan 2004

För mig är GTR2 det ultimata simracer spelet, tätt följt av rFactor.
Det finns nästan lika mycka moddar till GTR2 som till rFactor och det görs mera helatiden.

Rallysim finns det bara ett av: Richard Burns Rally.

Volvo S60 2.4T AWD
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005

Re: Bästa simulatorn?

Henn0 skrev:
jag tycker nog att Iracing ger bäst körkänsla, dock är spelet väldigt krävande och vet inte ens om det går att köra multiplayer på det?

iRacing är väl egentligen bara multiplayer...? (Har varit med något år, men inte hunnit med så mycket annat än lite privat träning emellanåt.)

Iaf, jag kör mest formelbilar, Radical, Seven och sådant i simulator, och Westfield ("Seven") IRL, och när det gäller sådana bilar så är det iaf ingenting i GTR/RACE-serien som kommer i närheten av iRacing. I iRacing känner man sig hemma - bara G-krafterna som saknas - medan det mest känns skumt i övriga. Lite trist att det (nästan) bara är amerikanska banor och få bilar att välja på, speciellt med tanke på priset, men för min del så hjälper ju inte all världens banor och bilar om det mest är arkadkänsla i simuleringen...

rFactor är väl närmare i så fall, men det har jag inte kört så mycket på sistone. (Körde demo här om veckan, då jag aldrig installerade rFactor igen sist jag byggde ny dator. Får ta och leta upp min licens i mailarkivet någon gång... )

LFS och NetCar PRo kan jag inte uttala mig om. Bara känt på LFS lite, och då fanns bara några standardbilar att tillgå, och sådana begriper jag mig inte på riktigt.

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

rFactor +RBR

Broddan
Gävle
Här sen Okt 2008

rFactor. Sen RBR för att det är roligt men finns endå inget bättre än köra en tävlings kart på riktigt
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Är verkligen RBR så bra . Har inte testat det själv. Någon annan som testat?

Robin johansson
Enköping
Här sen Nov 2008

Re:

Stacken skrev:

jag testa för ett halv år sen kanske ush fy inte min grej

Stockholm
Här sen Apr 2003

Re:

Robin johansson skrev:
Stacken skrev:

jag testa för ett halv år sen kanske ush fy inte min grej

RBR tar ett tag att lära sej att tycka om,Jag testade det några gånger när det kom ut men la ner redan efter någon dag, Men sen gjorde jag en ny test efter ca ett år, o då gav jag det lite mer tid, o då kom jag underfund med hur bra det är, Nu tycker jag det är det som är bäst av alla att köra, Men det är inget spel som man ska tro att man blir bra i på en gång, Jag get det 8 rattar av 10 thumbs up

Racingsimulatorer
Bästa simulatorn?
2020 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande