Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
De fortsatta race:n.. ändring på upplägget?
3439 besök totalt

Vilket upplägg röstar ni på?
Jag vill ha A och B (och C..) finaler!
63%
 63%  [ 7 ]
Det var bra som det var!
36%
 36%  [ 4 ]
Totalt antal röster : 11

djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Var det bra som vi körde eller vill ni ha ändring?

om man skulle köra med A och B finaler finns det två varianter. Antingen kör man ett långt kval - och därefter delar man upp oss i olika finaler beroende på tiderna man fick i kvalet. Alternativ två är att man först kör ett kval OCH ett race - sedan delar man upp i finaler utifrån race resultaten. Skillnaden är ju så stor rent praktiskt - man kör sina race på servrarna - man går ut hit till forumet efteråt - serverkillarna postar resultaten, lägger ihop och delar upp i finaler - sedan loggar man in på servern ifråga och kör kval och race igen. Totalresultat listan blir så att A-finalen tävlar om platserna 1-6, B-finalen tävlar om platserna 7-12.. Osv..

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



Jag vill ha kval och sedan ev byta server för att köra kval - race mot folk som är lika snabba. Dvs A, B och ev C finaler

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Jag tycker att vi fortsätter ett tag till på samma sätt som igår innan vi ändrar. Det är inte så säkert att vi blir lika många i fortsättnignen osv...

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



om det skall gå att dela in finalerna beroende på hur fort man kör i kvalet kan det ju ibland behövas andra serverhostar än de som hostade race 1. Blir nog stabilare om samma personer hostar varje gång... ?

Jag röstar på att vi kör som vi körde race 1 :-)

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Åke Wallebom a.k.a oak skrev:
om det skall gå att dela in finalerna beroende på hur fort man kör i kvalet kan det ju ibland behövas andra serverhostar än de som hostade race 1.


Varför kan inte samma personer som hostar kvalet även hosta finalrejset?
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Åke Wallebom a.k.a oak skrev:
om det skall gå att dela in finalerna beroende på hur fort man kör i kvalet kan det ju ibland behövas andra serverhostar än de som hostade race 1. Blir nog stabilare om samma personer hostar varje gång... ?

Jag röstar på att vi kör som vi körde race 1 :-)

Ahh... det har du ju rätt i... Tänkte inte på det! Pollen känns lite onödig nu iom att det inte kommer funka rent praktiskt att köra med a/b/c-finaler ändå som åke säger... Vi får ta upp det här igen om fler som kan host:a kommer fram ur sina gömställen

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
zeddie skrev:
Åke Wallebom a.k.a oak skrev:
om det skall gå att dela in finalerna beroende på hur fort man kör i kvalet kan det ju ibland behövas andra serverhostar än de som hostade race 1.


Varför kan inte samma personer som hostar kvalet även hosta finalrejset?

om vi alla som host:ar kommer i samma final funkar det ju inte..

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Det har ni ju helt rätt i!!

Blir vi tillräckligt många som kan hosta så går det ju men tills dess så får det nog vara som det är.
Den burken som såsmåningom kommer upp hos mig kommer ju att vara dedikerad så med den spelar det ju ingen roll.
Skulle det mot förmodan fungera med bara "min" och magnus dator som hostar så är det ju inga problem, likså om ngn mer kan ordna en dedikerad server. Men som sagt, tills dess så får vi nog köra som nu.
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



Vad krävs för maskin för att kunna hosta?

Kan man starta en ren server, dvs utan att någon spelar/kör på den?
Vad skulle en sådan behöva för prestanda?

om jag bara får lite tid för att sätta upp min router skulle jag ev kunna hosta, men behöver då lite hjälp för att testa...

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



volvo360 skrev:

Kan man starta en ren server, dvs utan att någon spelar/kör på den?
Vad skulle en sådan behöva för prestanda?

om jag bara får lite tid för att sätta upp min router skulle jag ev kunna hosta, men behöver då lite hjälp för att testa...


Jag har inte kollat men jag har tagit för givet att det går att köra en dedikerad server. Fast iof så måste man ju ändå sköta den så den startar rejset osv. så dedikerad här innebär ju inte riktigt samma sak som i ex. Unreal Tournament där vår burk brukar få stå som dedikerad.
Det borde väl gå att hosta utan att man själv är med och kör. Det är ju i den utsträckningen som man borde kunna köra dedikerad server i gtr2002.

Har jag tid och är hemma så hjälper jag gärna till och testar!
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



zeddie skrev:
volvo360 skrev:

Kan man starta en ren server, dvs utan att någon spelar/kör på den?
Vad skulle en sådan behöva för prestanda?

om jag bara får lite tid för att sätta upp min router skulle jag ev kunna hosta, men behöver då lite hjälp för att testa...


Jag har inte kollat men jag har tagit för givet att det går att köra en dedikerad server. Fast iof så måste man ju ändå sköta den så den startar rejset osv. så dedikerad här innebär ju inte riktigt samma sak som i ex. Unreal Tournament där vår burk brukar få stå som dedikerad.
Det borde väl gå att hosta utan att man själv är med och kör. Det är ju i den utsträckningen som man borde kunna köra dedikerad server i gtr2002.

Har jag tid och är hemma så hjälper jag gärna till och testar!


Jag var inne på att köra en ren server typ UT, men du har ju rätt i att man måste övervaka racen ändå... annars hade det kanske räckt med en av grabbarnas spelmaskiner, typ 300MHz PII...
Kanske ändå inte hade gått att hosta på en maskin samtidigt som man själv kör race på en annan server genom samma lina

Själv kör jag på en 1GHz, 512Mb, så den borde räcka, frågan är om min 0.5Mb ADSL räcker, jag återkommer när jag satt upp min router

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



Tror tyvärr inte att det finns en dedikerad server för F12K... thumbs down
Vi får väl övergå till att spela Quake istället

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



Åke Wallebom a.k.a oak skrev:
Tror tyvärr inte att det finns en dedikerad server för F12K... thumbs down
Vi får väl övergå till att spela Quake istället

När som helst Även UT2K3

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
Racingsimulatorer
De fortsatta race:n.. ändring på upplägget?
3439 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande