Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Samarbete med BMWSC 2010?
4389 besök totalt
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Hej,

Jag köpte en svart Renault Clio Sport III 2006 i går så nu kommer det bli åka av. Jag är i dag styrelseledamot i New Mini Club Sweden och med en ny bil känns det naturligt att aktivera mig i motsvarande klubb för Renault. Vilken är den officiella klubben? Vem håller i samarbetet med BMWSC vad gäller bankörning? Prio ett måste ju vara att få till ett fortsatt samarbete inför 2010 och jag tar mer än gärna på mig att försöka få det till skott.

Tacksam för input!

Mvh

Björn

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Gissar att det är Mårten Dignell du ska prata med

https://rejsa.nu/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=8783

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



officiella klubben är Club Renault Sverige vi finns här http://www.clubrenaultsverige.com/

Idagsläget så har vi lite banköraraktiviteter, men det kan bli bättre (saknar en person som brinner för detta med bankörning och orkar rodda och hålla i trådarna, han kanske är du ). sammarbetet men BMW klubben är något som kommit fram genom rejsa och det är Mårten som håller i det... för att vara med och köra där behöver man inte vara medlem i CRS.

Vill du veta mer om CRS så är det bara att höra av sig

///Magnus, sekreterare i CRS

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Hej,

Tack för svar. Givetvis ska RenaultSport bli en aktiv banåkarklubb!

Jag har under tiden haft kontakt med Mårten Dignell och förstått att han fört diskussionerna med den tidigare ordföranden i BMWSC, Måns Ulveståhl, som jag lärt känna via New Mini Club Sweden. Är det någon som haft uppe diskussionen med nya ordföranden eller ska jag försöka ta den? Kort sagt, vem har bollen i frågan?

/BjörnP

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



om det är någon som har haft kontakt så är det mårten Hoppas att det går att göra något med dem även nästa år samt att även jag får fingrarna ur och tar chansen och åker lite med dom

///M

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Kul att du vill hjälpa till Björn!

Jag har inte pratat med olof angående 2010 däremot har det framförts tydliga önskemål på att BMW förare ska ha förtur (kanske även Audi?) så jag antar att det kan bli svårt att få en plats för oss under 2010. Grunden till diskutionen är att det varit väldig efterfrågan på de flesta körningarna och vissa BMW har helt enkelt inte varit snabba nog att anmäla sig.

Men känner du att du vill driva frågan med olof så är jag tacksam för detta. Du har fått mitt nummer och är det något du vill diskutera är du välkommen att höra av dig

/Mårten

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Tjena Mårten!

Jag har haft en inledande kontakt med olof som ställer sig positiv till samarbete generellt men hälsar att det ytterst är de gatbilsansvariga som får fatta beslut inför nästa års banmöten. Han nämnde också det faktum att BMWSC-medlemmar inte fått plats. Han skulle dock återkomma när mer information fanns att ge.

om någon har haft kontakt med de gatbilsansvariga på BMWSC får ni gärna fortsätta att prata med dem under tiden.

Mvh

Björn

Dignell skrev:
Kul att du vill hjälpa till Björn!

Jag har inte pratat med olof angående 2010 däremot har det framförts tydliga önskemål på att BMW förare ska ha förtur (kanske även Audi?) så jag antar att det kan bli svårt att få en plats för oss under 2010. Grunden till diskutionen är att det varit väldig efterfrågan på de flesta körningarna och vissa BMW har helt enkelt inte varit snabba nog att anmäla sig.

Men känner du att du vill driva frågan med olof så är jag tacksam för detta. Du har fått mitt nummer och är det något du vill diskutera är du välkommen att höra av dig

/Mårten

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Hej alla,

Som av en slump sprang jag på den gatbilsansvarige i BMWSC i går i samband med Autolifes gokartcup. Vi diskuterade banmöten 2010 och jag fick då preliminärt "besked" om att samarbetet med RenaultSport inte skulle fortsätta i år. Anledningen var främst för få deltagare från "oss". Detta att jämföra med deras nuvarande samarbetspartner - Audiklubben - som ställer upp med ett tiotal deltagare och i princip lika många funktionärer.

Summa summarum: Inget positivt för oss Renaultägare som hade tänkt banåka med BMWSC.

Nu hoppas jag verkligen att vi kan samarbeta på annat håll. Mina kontakter i de sammanhangen är dock i dagsläget noll, så jag hoppas att någon annan här kan höra sig för för RenaultSports räkning.

Mvh

Björn

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Är det nu är så som du säger, så är det såklart trist men finns behovet av en prioritering ser jag inget konstigt i det. Vi har dessutom haft smockfullt på dom flesta av våra träffar och i undantagsfall har våra egna nästintill missat arrangemang på grund av överbokning, detta kunde ju ingen gissa vid årets början då allt såg mörkt ut i världen.

Finns det ingen möjlighet till ett samarbete med Peugoet Sport Club eller vad dom nu heter? Bilmärkena är ju lite kompisar och inte sällan i samma storlek. Själv har jag lite erfarenhet från deras träffar men dom jag varit på verkar ha flutit på bra. Jag vet att det finns folk i från klubben här på rejsa som säkerligen kan ta upp saken till diskussion med övriga i klubben.

Hoppas att ni får en bra sommar med massor av körning med eller utan BMWSC.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Är det nu är så som du säger, så är det såklart trist men finns behovet av en prioritering ser jag inget konstigt i det. Vi har dessutom haft smockfullt på dom flesta av våra träffar och i undantagsfall har våra egna nästintill missat arrangemang på grund av överbokning, detta kunde ju ingen gissa vid årets början då allt såg mörkt ut i världen.

Finns det ingen möjlighet till ett samarbete med Peugoet Sport Club eller vad dom nu heter? Bilmärkena är ju lite kompisar och inte sällan i samma storlek. Själv har jag lite erfarenhet från deras träffar men dom jag varit på verkar ha flutit på bra. Jag vet att det finns folk i från klubben här på rejsa som säkerligen kan ta upp saken till diskussion med övriga i klubben.

Hoppas att ni får en bra sommar med massor av körning med eller utan BMWSC.


Tack för tips och svar Johan!

Mvh

Björn

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Blev som väntat med andra ord. Trist men väldigt få av oss Renault åkare har ju visat intresse så vi kan ju skylla oss själva

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Dignell skrev:
Blev som väntat med andra ord. Trist men väldigt få av oss Renault åkare har ju visat intresse så vi kan ju skylla oss själva

Ja det får vi väl.. men om vi varit många så hade det väl inte hjälpt, eftersom det tydligen inte fanns plats för alla bmw som ville köra, varför skulle det då finnas plats för fler Audi ??

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
RenaultSport
Samarbete med BMWSC 2010?
4389 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande