Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 28803 besök totalt |
Ny giv; Avbokade 996 turbo-oken och beställde nästan nya Boxster S ok från US and A (både fram & bak)
![]() Ska bara beställa adapterplatta och beställa nya M3 E46 bromsskivor. _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
Re:
Jag ringde ju dig igår kväll men då behagade inte herrn att svara eller ringa tillbaka ![]() ![]() ok, visste inte att han jobbade där, trodde han bara hade bilen för långtidsparkering hos er. Ikväll kanske? _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
Re:
Aha, måste vart upptagen med nått, kanske allt prata med Djungel Jim.. ![]() Ja ikväll funkar bara komma ner _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Lite uppdatering som skett på sistone;
- Fått hem Köhler kattersättare (men funderar på att byta ut fakekattarna till 100 cellskattar så man slipper byta avgassystem vid varje bes) - Fått hem ny Eisenmann-dämpare 2x83mm ![]() - Får snart hem M3 E46 skivor fram + bak - Beställt konvertingskit för att använda hjulmuttar istället för hjulbultar med muttar som endast väger 26,5gram ![]() - Beställt AC Schnitzer ratt (omklädd med M färgerna på trådarna) - Beställt Short-shift kit - Fått hem div. bussningar till motor, växellåda, bakaxel och hardyskiva Att göra lista; - Beställa nya bussningar till fram + bakvagn (orginal eller powerflex?! Tips tack!) - Beställa Sparco Evo 2 + stolar - Fundering på bur eller inte (vill helst inte svetsa utan använda bef. bulthål) - Ev. ta bort taklucka och byta till innertak för bilar utan taklucka och köpa kolfibertaklucka Ska lägga upp lite bilder på hur bilen ser ut nu... _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
Ratten är verkligen läcker..
![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Re:
Die AC Schnauzer ![]() ![]() ![]() _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
Re:
Tack! Här finns de; http://cgi.ebay.com/Stud-conversion- _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
Re:
Något jag funderat på länge, vad väger dom som ingick i köpet då? allts vad "tjänar" du på köp av dom lätta? Bilen ser fräsch ut ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Ingen aning, men de är av stål så de väger nog en hel del när du lägger 20 muttrar i handen. De jag köpte är av aluminium. Kan det vara halva vikten? 20x26.5= 530gram mot närmare kilot ![]() Ska väga dem när jag kommer hem och skriva till det här ![]() Påminnelse till sig själv: Måste banta 15kg av mig själv iof fjädrad vikt men ändå ![]() ![]() _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
nu har stephan komplet sport avgassystem med insvetsade nya SBF kattar av oss på SMR
![]() här blev de allt en del lättning oxå, orginal är ju hemskt tungt ![]() ![]() _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Re:
Kapar tråden en snabbis om det går bra.? Marcus, kan du PM:a mig pris på en sådan installation? Eller ring 070-6975767 eller maila lars.roxnas@telia.com |
||||
En liten uppdatering då demontering/montering av alla nya delar man köpt. Demonterat hela bakvagnen med min egen ihopknåpade bakaxellyft
![]() ![]() Provmonterat nya oken + skivorna bak; ![]() Fråga; Kan man montera LMM'en löst direkt i plenumet?; ![]() Har även köpt 2st Porsche 996 skalstolar i Nomex som ska monteras sen... _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
Alt 1. Kolla hur LMM sitter original. Samt om du har ngt nät före. Annars kommer du få problem med turbulent luft - LMM mäter fel och taskig tomgång.
Hade det på min bil innan jag satte dit nätet, vilket gjorde skillnad. Alt 2. Mappa utan. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Re:
_________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 28803 besök totalt |