Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Banracingbilar Säljes: Tävlingsbil Porsche 944 Editerad lagt till info om m | 2961 besök totalt |
Tiden räcker inte till, Bettan får hitta ett nytt hem. Gått i PCSR-cupen.
Säljes hel el i delar. 45000:- Kaross/Inredning: Kaross med bur och registreringspapper (karossen rensad från allt utom framruta, bur byggd av Tolli, vagnbok) 12.000:- Framskärmar plast 1000:- SÅLD Plasthuv 1000:- SÅLD Plastfront 1000:- SÅLD Lysen för inbyggnad inkl plastvagga 800:- SÅLD Bakruta plast, inkl ram 1000:- SÅLD Racestol 2500:- SÅLD GA Ratt och nav 1000:- Snap-off 1000:- nytt SÅLD Bälten 1000:- Sexpunktsbälte röda Sparco Plastruta framdörr, en med skjutlucka 800:- SÅLD Plastruta lilla rutan x 2 600:- SÅLD Lättade dörrar (2 st) med backspeglar 1500:- Drivlina: Motor 16000:- (S motor, lite jsuterad, runt 200hk) SÅLD Ang motorn. Nya lager, nya ventillyftare. Toppen lätt portad och sänkta ventiler, mira frästa. Något planad topp. Bearbeting av Johannes i Helsingborg (kommer inte ihåg vad hans firma heter men han kan sina saker, har jobbat med Koenigeggs motor bla.....). Original kolvar och stakar men nya kolvringar, brottanvisningar och gjutskägg bortslipat på stakar men ingen riktig putsning. Skapligt balanserade (på nåt gram) i samband med putsning. Omslipade kammar ENEM. Bortplockade balansaxlar och balansaxelhus. S2 plenum (rakare väg för luften) finns även original S om det hellre önskas. Original insprutning ommappad av SQR i Sollebrunn och samtidigt bromsad har kurvor på 202hk och 217hk om jag inte minns fel. Varvtal höjt till 7200 rpm ungefär. Ny kamkedja och kamrem naturligtvis. Vattenpumpen är inte bytt. Pga bortplockade balansaxlar så måste minigenerator med hemmabyggt generatorfäste användas (fäste finns men det ser inte mycket ut för världen) Skall original generator användas så behövs en mindre ombyggnad av tätningen till ett av balansaxelhusen. Minns inte exakt hur det ser ut men som jag kommer ihåg det är det inget större jobb. Startmotor och generator har jag inte till den. Vet inte hur långt vi har kört med motorn sen vi byggde den men det är garanterat under 500mil, antagligen under 300mil med skulle jag tro.... Generator finns numera samt startmotor. Växellåda 3500:- Transaxel 1000:- Koppling 500:- Chassi: Bärarmar 1500:- Dämpare/fjädrar 2000:- ombyggda original Specialbyggt Clubsportkit Porsche 944/968. Kitet består fram av Bilstein gängade coilover fjäderben med clubsportsättning, H&R huvudfjädrar, tillsatsfjädrar och fjädertallrikar. Bak består det av Bilstein dämpare med clubsport sättning som tillsammans med H&R racefjädrar är avsedda att monteras tillsammans med bilens original torsionsstav. 6000:- Tillagt Justerbara topplagringar 1500:- SÅLD Sandénstag 1000:- sålt 2 st fälgar med R-däck, 2 st fälgar med slicks 3000:- editerat SÅLD 2 st R-däck nya 255/16" 4000:- Det kommer mycket mer! easec@hotmail.com 0704-496446 _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
ojdå, ler. Var på affärslunch, men nu är jag tillbaks. /Mats _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
SÄLJES Banracingbilar Säljes: Tävlingsbil Porsche 944 Editerad lagt till info om m | 2961 besök totalt |