Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3203 besök totalt |
SS-tider från Bilsportbörsen!!(tävlingsbilar)
Tiserna är hämtade från Bilsportbörsen! bilarna körda av gullabo förutom radical och formelrenaulten.. 1. radical prosport 1300: 1.14,8 (Anders Gabrielsson) 2. formel renault: 1.17,5 (Robert Björkman) 3. vw golf mk2 rally grpH: 1,24,1 4. volvo s40 supernat rallycross: 1.25,7 5. mitsubishi lancer evo V rally grpA: 1.26,1 6. VW typ1 rallycross: 1.26,6 7. volvo s60 challenge: 1.27,2 8. mitsubishi lancer evo V rally grpN: 1.27,3 9. toyota corolla rally grpH: 1.27,7 10. Opel kadett GSI rally grpN: 1.28,5 (bilsports projektbil) 11. renault clio sport rally grpN: 1.28,8 12. volvo 940 rally grpH: 1.29,5 13. Opel asconaB rally grpH: 1.30,0 14. peugeot 306gti rally grpN: 1.32,0 15. volvo s40 challenge: 1.32,7 16. ford escort rally grpH: 1.32,9 17. volvo 240 rally grpH: 1.34,2 18. Opel ascona rally nyaveteran: 1.37,4 19. volvo 240 rally VOC: 1.41,9 20. vw golf mk2 kally grpE: 1.43,5 i förra nummret efterlyste dom tävlingsbilar att prova i ss ![]() ni som har och är sugna kan ju maila redaktionen ![]() _________________ M.v.h Nils Olofsson |
||||
|
||||
Dessa var där när jag körde andra gången: 3. vw golf mk2 rally grpH: 1,24,1 7. volvo s60 challenge: 1.27,2 15. volvo s40 challenge: 1.32,7 Golfen körde på Rally slicks, S60:in på pirelli corsa, s40 kommer jag inte ihåg men kör inte de på standard däck? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Då fick du se Enlunds Golf. den är såååååå härlig =) _________________ Daniel Steiner |
||||
Då kompletterar jag med de jag vet, taget ur minnet så rejäl reservation för fel ![]() radical prosport - Dunlop Racingslicks, helt utan skurning formel renault - Racingslicks - Michelin? vw golf mk2 rally grpH - Pirelli rallyasfaltsdäck volvo s40 supernat - Yokohama rallycrossslicks. De är tokmjuka och nog inte så bra på sånt här egentligen? mitsubishi lancer evo V rally grpA - Michelin rallyasfaltsdäck VW typ1 rallycross - M.H rallycrossslicks. Oxå tokmjuka volvo s60 challenge - Pirelli corsa mitsubishi lancer evo V rally grpN - Michelin rallyasfaltsdäck toyota corolla rally grpH - Pirelli rallyasfaltsdäck Opel kadett GSI - Yokohama 032r renault clio sport rally grpN - Michelin rallyasfaltsdäck volvo 940 rally grpH - Pirelli rallyasfaltsdäck Opel asconaB rally grpH - Pirelli rallyasfaltsdäck ford escort rally grpH - Michelin rallyasfaltsdäck volvo 240 rally grpH - Silverstone rallyasfaltsdäck Max bredd i rally är 210 mm. Alla har kört på 15 tums utan de dyrare bilarna så att säga som kört på 17 tummare. Ascona B:en var asfaltsinställd annars var alla rallybilarna grusinställda med så hård justering som möjligt. Rallycrossbilar är väl jättemjuka för att få grepp i starten? Formel renaulten lär ha totalt fel utväxling för ett sånt prov och måste kunnat kapa massor med tid om man drevat om den. Opel ascona rally nyaveteran volvo 240 rally VOC vw golf mk2 kally grpE Dessa tre körde på grusdäck. Grusdäck har absolut noll grepp på asfalt höga klackar och väldigt mjukt gummi. Hoppas de testar lite SLC bilar och tex fyndbörsen cup nästa år. I år har det mest varit rallybilar. _________________ Daniel Steiner |
||||
Den gick något grymt!!! ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Glöm inte Gullabos Peugeot 106 Maxi
![]() Klämer sig in på en 3:e plats på ovanstående lista och ska väl minsann klassas som tävlingbil? 1:23,6 enl vanliga SS listan ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Där finns även Anders Carlsson med sin Audi quattro A2 på 1.23.2 _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
om man tar bort alla bilar som inte SBP skulle godkänna i befintligt skick så skulle förmodligen jag hamna på första plats,
![]() ![]() Är riktigt sugen på att testa med slicks på min. ![]() |
||||
![]() ok, du har ett kompetent slalomvapen, men den är ju faktiskt snudd standard! Vad skulle du uträtta i en GT3... Börjar inte dom gå ner i pris nu så det är dax? ![]() ![]() ![]() EDIT: Nu är frågan hur jag ska bära mig åt för att slå den tiden med 318? Självklart utan turbo! ![]() ![]() |
||||
Får nog göra dig besviken .... jag slår dig men det är med Gullabo bakom ratten. Din körning är imponerande ![]() Hoppas få komma tillbaks och köra med fullt fungerande motor i sommar. Räknar med en låg 1,22 tid vilket är rimligt med tanke på att det gick på 1.24,4 på sex cylindrar ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Men hade inte du hoosierslicks på din? Dom gillar väl inte bilprovningen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Slicks gör 1,5-2 sekunder jämfört med R-däck. Hoppas du får möjlighet att köra med slicks ![]() Jag hör av mig om det blir någon körning i sommar, vore jättekul att ha dig som testförare. Skicka mig ett mail med ditt telefonnummer ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Undrar om det inte gör mer än 2 sek i SS. Jag körde lite drygt två sekunder snabbare med slicks än med r-däck. Men då tyckte jag att det snabbare åket innehöll mer missar. Sen var iof r-däcken Pirelli Corsa som inte funkade så jättebra på bilen. Ja... vem vet hur många sekunder slicks gör, det beror ju på vilken bil det är osså.
_________________ ![]() |
||||
En liten avstickare från denna tråd .....
Jag måste dementera den allmänt spridda uppfattningen att jag kör på Hoosier slicks ![]() Hoosier slicks är något helt annat än de Hoosier däck jag kör på (körde på ...) De Hoosier jag körde med var Hoosier Sports Car D.o.T.-Radial däck (R3S03), dvs gatgodkända däck med 4/32" mönster. Jag placerar dem i R-däck facket men de har en något mjukare gummiblandning än något annat R-däck samt är betydligt lättare - men slicks är det inte ! ![]() Som Hoosier själva skriver: "While Hoosier Sports Car DOT radials meet DOT requirements, they are not suitable for highway use as the expected miles of wear from their racing tread compounds is greatly reduced." Jag får ta och slänga på Hoosier eller Goodyear slicks som används i GT klasserna - vore kul att se skillnaden med riktiga slicks ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Vi får väl helt enkelt ta reda på det ![]() |
||||
OK, ja det kanske va jag som blandade ihop däcken lite där. Jag tittade lite på din bil på en BMWSC-träff och gott om mönster va det ont om då. Det va därifrån jag fick "slicks" ifrån. Men oavsett är ju bilen kapabel till att bli snabbast gatbil helt klart. ![]() |
||||
Någon som har tre uppsättningar fälgar... 1. Bästa gatdäcken 2. R-däck 3. Slicks Samtliga körningar självklart samma dag med samma bil ![]() Kanske vi kan få Bilsport att sponsra för att de ska få en liten tabell till tidningen på vad man kan räkna med för skillnader med olika däckstyper ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Mönstret är från början 4/32" vilket blir 3,175mm om jag inte räknar alldeles fel, men det slits snabbt. Jag har nog inte någon chans mot dig eftersom du är en så mycket duktigare förare vilket betyder mer än bilen ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3203 besök totalt |