Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
PRC Grp. C3, 1998 - SPVM-RS. SÅLD!
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
53513 besök totalt
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270


Trådstartare
Hej!

Jeg har kort historisk motorsport i Formel 2000 i 3½ år, og nu skifter jeg til sportsvogne. Vi arbejder meget med bilen og laver mange små forbedringer, så nu ville jeg poste lidt info.

Bilen har initielt kort med Mugen V8 F1 motor og 7-trins Jordan F1 gearbox. Nu har den en Volvo B230-baseret 2,5 liter motor med EVo-topstykke.

Vi har lavet aerodynamiske opdateringer, monteret airjacks, kobt dækvarmere, lavet nyt el-system og renoveret alle pakninger.

Roll-out bliver i slutningen af marts, forste testdag bliver på Knutstorp den 1. april. (RMA-Scandinavia trackday, open pitlane :-))

Mvh Claus, Malmo
www.cm-motorsport.dk

Pics:


Bilen hentes hos sælger lidt nord for Borås i januar:



Bilen nu:

Citera
Boinkers
Uppsala
Här sen Okt 2008
Inlägg: 430



Cool! thumbs up

Gillar den stegrande Vovloälgen (Renen?).

_________________
Pontus Welin

Brabus CE36 - Projekt 300
Welin Alpine - Audi V8!
Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en...
997 TT + Kleemann K4
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5530



Vilken godbit

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270


Trådstartare
Tack Tack.

Bilen har ~300 hk, +270 hk fra 6.500 - 9.000 :-)
Hewland FT200 sekv. dogboks, og håber på budgettet giver plads til paddle-shift system.
Vægt på bilen er 640 kg. :-)
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1975



elsker bilen, men hade håpet på noen mer goy motor, en hoyvarvig honda eller liknande hade suttit fint i den der! thumbs up

men fortsatt, elsker bilen!

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270


Trådstartare
Lind4hl skrev:
elsker bilen, men hade håpet på noen mer goy motor, en hoyvarvig honda eller liknande hade suttit fint i den der! thumbs up

men fortsatt, elsker bilen!


Även med 8 ventiler, da er varv-stop 9.000 rpm. Der er fin effekt vid 9.300 rpm, men inte bra holbarhet.

Andre utmaningen: Reglement for RS i Sverige siger 2,5 kg./hk. Dvs. mere end 300 hk = +750 kg.

Da er det bedre med bra vrid og lite mindre top-effekt.
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Läcker bil!

_________________
Anders Hansson
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270


Trådstartare
En ændring på avgas-systemet kræves.
I DK er der krav på racekat. Så vi har bygget avgassystemet om og placeret racekat i slutningen af systemet.

Racekat i slutningen giver fine flammer :-) (på klippet er avgas fästnad med strips...)

http://www.youtube.com/watch?v=offT_laoadI
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1547



Fin bil
Satt och kollade lite på den när den låg ute på racecars såg riktigt fin ut med den motorn, var och kollade på en väns PRC fast med Opelmotorn , verkar vara en riktigt rolig bil !
Hoppas ni blir många i klassen , Lycka till thumbs up

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270


Trådstartare
Andreas T skrev:
Fin bil
Satt och kollade lite på den när den låg ute på racecars såg riktigt fin ut med den motorn, var och kollade på en väns PRC fast med Opelmotorn , verkar vara en riktigt rolig bil !
Hoppas ni blir många i klassen , Lycka till thumbs up


Tack tack.

Sammenholdt med en PRC med Opel 2-liter motor, så er denne en gigant.

Den er 1,99 meter bred og 4,70 meter lang..... Det er 6 cm mere end Le Mans Bentley og Audi R8/R10/R15!
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1547



Den stod nerplockad när jag såg den sist och höll på att förberedas för säsongen så fick aldrig något perspektiv hur stor den var.
Såg dock inte ut att vara 4,7 lång

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270


Trådstartare
Der er skilnad.

Her er min sammenholdt med en 2-liter:


Det er svært at se dér, men 2-literen syns mere "tight" end C3'eren. På C3'eren er længre distans fra bilens sid til styrtbojle/korerbrond.


og så korer C3'ren på 15" brede bagdæk.... (!)
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270


Trådstartare
Har kollat i parmen med dokumentation.

Bilen er givetvis snabb. Har gået 1,17 på Mantorp, 1,05 på Karlskoga och 1,32 på Anderstorp.

Men nu har den bättre frem-splitter med diffuser og diveplanes, bak-ving med dybere sideplader = storre effekt ved mindre ving = mindre drag ved samme downforce + en længere/dybere diffuser.

Det bliver interessant at se, hur snabb den bli'r til våren :-)
Citera
Jocke G.
Eksjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 98



Var det Alex som var med på bild?
Har kört Aquila ihop med honom....

_________________
Jocke Glaés
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270


Trådstartare
Jep, Alex Frederichsen.


Han er fortfarende med i Aquila, korte Britcar og Dutch Super Car Challenge sidste år.

På PRC'en er han "chief-mechanic", testkorer og medkorer i 1 times lob.
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270


Trådstartare
Så har vi lavet roll-out på bilen, forste "rigtige" tracktest er på Sturup den 27. marts.

Inden roll-out har vi også bygget ny diffuser.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=vG1IkXzXhmU



Billeder:







Citera
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003
Inlägg: 998

Namndispens
Namndispens

Grymt frän bil!!

_________________
Mvh // Niklas L
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



clausm skrev:
Lind4hl skrev:
elsker bilen, men hade håpet på noen mer goy motor, en hoyvarvig honda eller liknande hade suttit fint i den der! thumbs up

men fortsatt, elsker bilen!
Även med 8 ventiler, da er varv-stop 9.000 rpm. Der er fin effekt vid 9.300 rpm, men inte bra holbarhet.

Andre utmaningen: Reglement for RS i Sverige siger 2,5 kg./hk. Dvs. mere end 300 hk = +750 kg.

Da er det bedre med bra vrid og lite mindre top-effekt.
Nu har jag inte läst RSdelen av Sportvagnsreglementet lika noggrannt som Roadsportdelen men trimmad motor 2000-2500cc läser jag som 640Kg minimivikt utan förare (punkt 3.3 i reglementet).
För C3 är det bara vikten och max 6 växlar framåt som är justering i RS.

om du har några frågor är det bara att kontakta SPVMs styrelse elelr RS-representaten (Fredrik Sigbjörnsson) för att få lite direkta svar på frågor.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
clausm skrev:
Lind4hl skrev:
elsker bilen, men hade håpet på noen mer goy motor, en hoyvarvig honda eller liknande hade suttit fint i den der! thumbs up

men fortsatt, elsker bilen!
Även med 8 ventiler, da er varv-stop 9.000 rpm. Der er fin effekt vid 9.300 rpm, men inte bra holbarhet.

Andre utmaningen: Reglement for RS i Sverige siger 2,5 kg./hk. Dvs. mere end 300 hk = +750 kg.

Da er det bedre med bra vrid og lite mindre top-effekt.
Nu har jag inte läst RSdelen av Sportvagnsreglementet lika noggrannt som Roadsportdelen men trimmad motor 2000-2500cc läser jag som 640Kg minimivikt utan förare (punkt 3.3 i reglementet).
För C3 är det bara vikten och max 6 växlar framåt som är justering i RS.

om du har några frågor är det bara att kontakta SPVMs styrelse elelr RS-representaten (Fredrik Sigbjörnsson) för att få lite direkta svar på frågor.


Hej Niklas!

tak for svaret, de 640 kg. er jeg også enig i.

Men jeg ved, at der i RS for nyligt har deltaget biler i kategori C3 med trimmet motor OVER 2,5 liter. Enligt C3 reglementet er de jo ikke tilladte? Men jeg fik at vide, at de 2,5 kg/hk bestemte, at det gik at kore endda.

Efter vi har monteret airjacks er vægten på bilen ~640 kg. uden ballast og med et par liter suppe i tanken. Så den passer perfekt ind. :-)
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270


Trådstartare
GRC.as har cancelled 1. april på Knutstorp.

Men vi har test den 27. Og 30. marts på Sturup - og nu er bilen klar.

Däck er også leveret. Det bliver "A1GP" på framhjul og "F3000" på bakhjul. Båda från Michelin.

Dekaler er også næsten klar. Det syns ikke tydeligt, men der fins også "rejsa.nu" web-dekal fremfor baghjulet :-)

Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 270


Trådstartare
Så har vi haft årets forste testdag på Sturup.

Det var MEGET blöt... Men torkade lidt under dagen.

Her er en kort video fra Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=1PmJbWhsZGI
Citera
Våra race- och banåkarbilar
PRC Grp. C3, 1998 - SPVM-RS. SÅLD!
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
53513 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande