Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2010-04-05 Prova på bankörning, Sviestad
1, 2   >>
6169 besök totalt
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280


Trådstartare
Tiderna för 2010 är nu på plats och vi börjar gatbilssäsongen 5/4, mellan klockan 09:00-13:00 har vi bokat banan. Du kan komma när du vill under den tiden, vi släpper in bilar i depån så ofta vi kan. Vill du utnyttja bantiden maximalt är det bra om du kommer i god tid innan kl 9 så att vi hinner ta emot anmälan och besiktiga bilen.

om det är många bilar kör vi 15 minuters pass. Pris 500 kr. Om du inte har Racing, Rally, Karting, eller Folkracelicens så tillkommer 100 kr för PR-licensen.

Mer regler och info finns på:
http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=8&a . . . .

Välkomna!

Rikard

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 391



YES ! Jag har väntat på tiderna i några månader thumbs up

_________________
Markus Jonsson
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen



Äntligen dags, hoppas bara att snön hinner gå bort.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984



Många tillfällen men varför bara 3timmar 17-20 ???
Visst bor man i närheten så är det ju okej men vi som har en bit o köra kommer inte pga 3timmar e för lite..
minst 5timmar vill man ha.. typ 15-20.

och den enda heldagen 9-16 ni har är 8/7 som är en Torsdag !?


Jag körde ju förra året 11/10 heldag på en söndag o hoppades få testa fler tillfällen i år men nu verkar det inte bli nån körning alls för mig..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307



RallyQuattro skrev:


och den enda heldagen 9-16 ni har är 8/7 som är en Torsdag !?


Jag körde ju förra året 11/10 heldag på en söndag o hoppades få testa fler tillfällen i år men nu verkar det inte bli nån körning alls för mig..



Tacka Miljöverket för det med dom nya bullerkraven!

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Detta får man inte missa.
Blir årets första bankörning.
9:00 till 13:00 är helt ok, blir några timmar.
Men som sagt andra dagar framöver så åker man nog inte långväga för 3 timmars körning.
Miljöverket med nya bullerkrav, låter inte lovande.
Vad kommer det innebära 2010 för bankörningen allmänt?

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Hittade inget på LMS hemsida, men får man åka på slicks?

_________________
Nils Erixon
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95



Snott från hemsidan:

Besiktningen

* Ljudmätning (max 95 db)
* Körkort
* Hjälm
* Heltäckande klädsel
* Bälte
* Inga lösa föremål
* Däckmönster >1.6mm
* Batterifastsättning
* Slangar och läckage
* Bromsljus


_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



krilleg skrev:
Tacka Miljöverket för det med dom nya bullerkraven!

Nytt för i år? Hur lyder dom nya bullerkraven?

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984



Jag undrar också vad bullerkraven betyder.

Sen undrar jag det är väll bara banracing och roadracing som använder stora banan?
Har suttit o kollat igenom kalendern o det är 3st roadracing o 3st banracing tävlingar som jag antar är på helger sen är alla tränings dagar bara tider typ 17-20 så antar alla dessa är vardagar.

Så vad händer resten av året står banan tom nästan alla helger ?

o varför bara 3timmar på alla träning o prova på dagar ?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307



RallyQuattro skrev:
Jag undrar också vad bullerkraven betyder.


Bullerkraven innbär kortfattat, att vi bara får ha verksamhet mellan vissa tider på dygnet (olika på vardagar och lördag, söndag och helgdag). När det gäller db kraven så är det 95 db förbipaserande fordon.


RallyQuattro skrev:

Sen undrar jag det är väll bara banracing och roadracing som använder stora banan?
Har suttit o kollat igenom kalendern o det är 3st roadracing o 3st banracing tävlingar som jag antar är på helger sen är alla tränings dagar bara tider typ 17-20 så antar alla dessa är vardagar.
Så vad händer resten av året står banan tom nästan alla helger ?


Banan är helt fullbokad, på hemsidan ser du bara en bråkdel av den "uthyrda tiden". Mycket av tiden går åt till Trafikövning, sen är det många klubbar och företag som hyr banan oxå.


RallyQuattro skrev:

o varför bara 3timmar på alla träning o prova på dagar ?


Angående tiden (3 timmar) så är det ett beslut från styrelsen sen med tanke på att nästan alla tider är måndagskvällar och samtliga funktionärer jobbar så måste ju vi vara där 16:00-21:00, dessutom gör vi ju detta på vår lediga tid helt gratis.

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 587



Tycker ändå att man får till mycket körning på dom där 3 timmarna. Det är ju inte så många bilar där på kvällarna så vill man kan man i princip flänga runt hela tiden.

_________________
Christoffer Silfverberg
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



Kvällskörningen brukar ju räcka till men det var liiiiite snålt med en halvdag. Men vi får vara glada att det är så många tillfällen . Inte lätt att göra nåt åt miljökraven.
och LMS gör ett fantastiskt jobb.

och nu är det inte många dagar kvar!!!

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984



Visst gör ni det på er ledig tid o gratis så självklart vill ni inte jobba för länge, dock kan ni ju ta 2dars 3timmars tillfällen o göra om till en 5-6 timmars dag..

Visst 3 timmar är mycke köra OM man kör nonstopp...
Problemet är att dels vill man in o kyla ner bilen då o då sen händer det ofta nått så man måste meka med bilen o då blir det inte mycke körning på 3 timmar..

Att det brukar vara mycke körning för att det e få bilar beror ju på att det dels är en vardag samt att det är för kort ban pass med 3timmar så alla som bor långt bort drar sig för att komma.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280


Trådstartare
RallyQuattro skrev:
Visst gör ni det på er ledig tid o gratis så självklart vill ni inte jobba för länge, dock kan ni ju ta 2dars 3timmars tillfällen o göra om till en 5-6 timmars dag..

Visst 3 timmar är mycke köra OM man kör nonstopp...
Problemet är att dels vill man in o kyla ner bilen då o då sen händer det ofta nått så man måste meka med bilen o då blir det inte mycke körning på 3 timmar..

Att det brukar vara mycke körning för att det e få bilar beror ju på att det dels är en vardag samt att det är för kort ban pass med 3timmar så alla som bor långt bort drar sig för att komma.



Som Krille skrev så är banan fullbokad, det är en massa aktiviteter hela tiden, det är trafikövningar för bil- mc, halkbana, Driving Event, företagsevent och produktlanseringar av nya cyklar mm mm. Det är heller inte bara RoadRacing och Racing som nyttjar banan, det är även Rally, SuperMoto, mm. Banan används även eller spärras av andra evenemang, t ex när det är gocarttävlingar och rallytävlingar så går det åt plats till parkering mm mm. Det är den största anledningen till att vi inte kan få fler eller som vissa tycker bättre tider. Därför är det heller inte så lätt att bara ta två tretimmarspass och göra ett sextimmarspass istället.

En annan anledning är att bullerbegränsningarna gör att tiderna på helgerna har begränsats ytterligare. Därför har vi ingen riktig långdag på en helg, vilket är lite synd.

Däremot tror jag att 3 timmar är ganska tillräckligt för de flesta som kör, det brukar ganska ofta minska med bilar ute på banan efter ett par timmar.

Hur eller hur, dessa är tiderna vi har att erbjuda.

Mvh

Rikard

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Man brukar hinna köra rätt mycket ändå tycker jag. Dock blir det ju lite hetsigt om vill hinna köra mycket. Men stå och sparka däck man man ju faktiskt göra efter körningen. Kör något/några extra nedkylnings varv istället så behöver inte bilen stå och kallna lika länge i depån

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



GGGRRRRRRRR!!!!!........hinner inte få bilen klar....men den 19:e hoppas jag på.

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Det här har jag sett fram emot men en oplanerad norrlandsresa gör att jag troligen missar detta tillfälle.

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

BOFH skrev:
...oplanerad norrlandsresa gör att jag troligen missar detta tillfälle.


...oplanerat ras gör "troligen" att jag missar detta tillfälle thumbs down

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Siktar på att komma. Får hoppas det går i lås.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549



jag e inställd på att ramla in men de beror på om jag får ihopp bilen tror inte grabbarna med DB mätaren blir glada på mig om jag kommer utan ljuddämpare .... ny ligger hemma måste bara få hem min svets som e på semester i ett annat garage >

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Inför träffar
2010-04-05 Prova på bankörning, Sviestad
1, 2   >>
6169 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande