Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTR2002 - Spontan-rejs ikväll!?
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (10060 totalt)
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



den är uppe lite till och från...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Vad kallar ni er? Funkar inte när jag skriver in IP-adressen!!

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Magnus Lundberg
Luleå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 80



min server verkar inte så stabil, har haft tre krascher
hittills, försöker igen.

/Magnus

_________________
/Magnus Lundberg

BMW 318i E21
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Vad kallar du Racet?

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera





Gäst

Haloj!.

Det var skoj =) första gången jag prova på det, måste skaffa ratt o pedaler nu bara.

Av nån anledning blev jag diskad det 3e varvet, spelet beskrev det som -> "Du körde inte över mållinjen" eller nått liknande, går juh för fasen inte missa den? aja.. jag blev diskad iaf. så det var juh ingen idé att fortsätta att köra där inte..

Sen så visste jag inte riktigt hur starten gick till, såg nerräkningen o tänkte att det var väl den som gällde när det stod "0.00" till slut, men icke.. Så där fick jag ett extravarv som straff ..
Nån som kan reda ut dessa saker för mej?
Citera
Magnus Lundberg
Luleå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 80



Det funkade bra, vi kör igen nu 21:22 om nån mer vill haka på!

/Magnus

_________________
/Magnus Lundberg

BMW 318i E21
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



hittar ingen server...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera





Gäst

Får du upp nån server? ser den inte? 130.240.66.24?
hojta till när den är uppe..
Citera
Magnus Lundberg
Luleå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 80



Nu är den igång!

_________________
/Magnus Lundberg

BMW 318i E21
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



hittar ingen server...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Magnus Lundberg
Luleå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 80



provar igen

_________________
/Magnus Lundberg

BMW 318i E21
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Det var verkligen skitkul!!!!

20% = 11 varv tyckte jag var ganska lagom.

Gäst: Jag tror att du tjuvstartade, eftersom du körde iväg för tidigt. Då måste man göra en stop-go i depån. Gör man inte det utan bara kör vidare blir man diskad.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Trist att jag inte hade tid att vara med!

Körde ni på mugello? så 20% på mugello = 11 varv? (så jag kan skriva det på hemsidan..)

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



jepp vi kör på Mugello!

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
Hittade inte servern när vi skulle köra andra rejset...

Det gick ju utmärkt att köra 7 på din burk, magnus! För mig laggade det inte ngt!

Grattis Fuze till segern! Du är ruskigt säker!
Mitt race började dåligt med att jag tydligen kom lite för sent ut till startplattan. Jag insåg att mina däck skulle bli överhettade så när Magnus sa att nu var det rejs så tänkte jag att det brukar ju alltid räkna ner en massa sekunder så jag hinner nog byta till hårdare däck. När detta var fixat så såg jag att jag glömt tanka kärran. När soppan var påfylld och jag skyndar mig ut till startplattan så ser jag att de andra precis sticker iväg. Redan, tänkte jag och drog efter. Fick senare reda på att alla hade tjuvstartat...

Screenshot i starten:




Nu låg jag alltså näst sist vilket inte var riktigt meningen eftersom jag kvalat in mig på en 4:e plats. Jag körde lugnt och räknade med att jag skulle plocka några placeringar ändå och mycket riktigt gjorde jag detta. Mycket spektakulärt var när vi var 3 bilar i bredd och en fjärde bil, jimmys, sladdar över banan precis framför oss. Man såg inget igenom den tjocka röken men det var bara att gasa och hoppas på att det inte stog ngn ivägen. Det gjorde det inte!
Vips var jag uppe på 2:a (tror jag) plats. Efter det gick det bara utför. Jag klantade mig ett flertal tillfällen. Något som jag blivit riktigt bra på är att få en liten sladd först och när jag försöker häva den så drar jag till alldeles för mycket i ratten vilket skapar en rejäl retur som jag nästa aldrig lyckas tämja...
Vid en av dessa avåkningar så lyckades jag även med konststycket att fastna med bilens underrede på en curb(s). Det tog många värdefulla sekunder att ta sig loss. När jag äntligen kommit ut på banan igen så krånglar nästa grej. Eftersom jag sitter i en stol med hjul på så har jag lagt ett par byxor(!?) bakom hjulen för att jag inte ska rulla iväg när jag pressar fötterna mot pedalerna. Dessa byxor började glida iväg vilket gjorde att min sittställning blev högst oergonomisk. Nådde knappt fram till ratten. Det var bara att släppa ratten och dyka ner på golvet för att ordna till körställningen.
Efter denna incidenten hände inte så mycket mer förutom att jag uttnyttjade min nya förmåga att skapa ruskiga retursladdar några gånger vilket resulterade i många oväntade besök i sandfållorna... thumbs down
Men vad gör alla dessa misstag när man hade kul! Niet...tror jag.
Helt lagfritt var det oxo! thumbs up

Vi får helt klart göra om detta!
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



Kanon kul race låg och fightades med Fuze. Körde så hårt jag kunde, men han närmade sig så jag pressade ytterligare. Detta resulterade i att jag totalt glömde bort att vi inte har någon ABS.... Så jag bromsade fullt i varje kurva Detta ledde ganska snart till att mina däck blev väldigt varma och VÄLDIGT hala .... så det var bara till att slå av lite på farten, och hoppas på att Fuze skulle köra av ordentligt.. Men icke, mycket bra kört Fuze och GRATTIS!!

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Starten var ganska förvirrande. Jag stod längst bak och tittade på klockan som räknade ner så börjar bilar framför mig köra. Så jag lunkar iväg och låter de andra bråka. Jag hade förmycke nerver och kunde inte riktigt hålla mig på banan. Men jag kom i mål med hel bil vilket är ett framsteg jämfört med racet på Donington. 11 varv var perfekt man blev lagom svettig. Nu gäller det bara att hålla samma tempo som när jag kor träning själv, då kanske man kan få poäng på sönda. Tack för god kamp alla som va me.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Magnus Lundberg
Luleå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 80



Tjuvstart??
Jag såg ingen som tjuvstartade

Min server verkade funka bra (lite lagg) när man väl fått igång den, men ibland kraschar den så hårt att datorn bootar om ,
och ibland verkar den vara osynlig för andra thumbs down , men det kanske ska vara så

/Magnus

_________________
/Magnus Lundberg

BMW 318i E21
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



Jag så ingen tjuvstart jag heller.


Blev det någon replay-fil?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
Ni skojar väl?
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



I första ledet var det ingen tjuvstart.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Racingsimulatorer
GTR2002 - Spontan-rejs ikväll!?
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (10060 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande