Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
50% REJSA.NU-RABATT på rejsolja
14657 besök totalt
Waspracing
Stockholm
Här sen Jan 2009
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Dags för oljebyte inför säsongen! Goda nyheter för rejsamedlemmar: Waspracing erbjuder nu 50% i rabatt på Brad Penn Racing oils under våren.

Brad Penn gör sin olja på grön Pennsylvania crude och har blivit populär bland annat för ägare av luftkylda Porschar och Mitsubishi Evosar "over there". Oljan passar mycket bra i äldre bilar eftersom den fortfarande innehåller diverse tillsatser som ofta är bortrationaliserade i de senaste formuleringarna från de stora tillverkarna. Läs mer på:

http://www.lnengineering.com/oil.html
http://www.waspracing.se/doc/BP_PENN-GRADE_1_Racing_oils_PB.pdf

Med rejsa rabatt blir priset för oljan 79:- liter vid köp av 12 x 0,95 liter och avhämtning från vårt lager i Linköping, praktiskt för alla som är på väg uppifrån till Sviestad och Mantorp!

Hur gör du då? Gå direkt till vår webshop via www.waspracing.se och registrera dig som användare. Du kommer då att få ett välkomstbrev. Svara på detta med "Rejsa09" i rubriken så registrerar vi dig för den rabatterade prislistan.

I webshoppen kan du också köpa Reverie kolfiberstolar och WRD (vårt eget märke) chassiedetaljer för framförallt Porsche 944/968. Mer om produkterna kan du läsa på www.waspracing.se

Titta även i vår tråd med specialerbjudanden https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53519&highlight=

_________________
Torbjörn Linderson, Peter Karlberg, Jon Eriksson
Citera
Mr.o
Nyköping
Här sen Aug 2006
Inlägg: 160



skapligt porriga stolar

_________________
Mattias Olsson | Drives: BMW m3 e36
Citera
MickeM02
Solna
Här sen Okt 2005
Inlägg: 890



Finns det endast förpackningar i 0,95 liter?

//Micke

_________________
Michael Malmborg


https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Citera
Waspracing
Stockholm
Här sen Jan 2009
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Stolarna, visst är de snygga! Man sittar kanon dessutom. Vi har 3 XRC Wide FIA hemma för provsitting, en i Örsundsbro (uppsala) som sitter i en 944 vi arbetar med, en i Degerfors och en i Norrköping. I Stockholm har vi en GTC för provsitting.

Förpackningar: vi har bett vår leverantör om större förpackningar men transatlanterna verkar gilla sina kvartar. Vi har i stället valt att ge bra priser på en hel låda om 12 x 0,95. Enkelt och bekvämt är det att hantera i alla fall! Priser kommer även på hela fat. Gå ihop ett gäng!

:-)

Mvh

Torbjörn

_________________
Torbjörn Linderson, Peter Karlberg, Jon Eriksson
Citera
Bimiss

Här sen Mar 2009
Inlägg: 63



Jag måste bara fråga som ny medlem..

Är det vanlig medlem för att få dessa rabbaterade priserna, eller är det betald medlem man måste vara? (vilket inte jag finner något om när jag söker..)
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9846

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Bimmis skrev:
Jag måste bara fråga som ny medlem..

Är det vanlig medlem för att få dessa rabbaterade priserna, eller är det betald medlem man måste vara? (vilket inte jag finner något om när jag söker..)


Finns inga betalande medlemmar på rejsa thumbs up
Alla är välkomna.

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Bimiss

Här sen Mar 2009
Inlägg: 63



Dude skrev:
Bimmis skrev:
Jag måste bara fråga som ny medlem..

Är det vanlig medlem för att få dessa rabbaterade priserna, eller är det betald medlem man måste vara? (vilket inte jag finner något om när jag söker..)


Finns inga betalande medlemmar på rejsa thumbs up
Alla är välkomna.


Så jag får gratis rabatt, för att jag blev medlem här? Hmm.. Det är ju inte fel
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Bimmis skrev:
Dude skrev:
Bimmis skrev:
Jag måste bara fråga som ny medlem..

Är det vanlig medlem för att få dessa rabbaterade priserna, eller är det betald medlem man måste vara? (vilket inte jag finner något om när jag söker..)


Finns inga betalande medlemmar på rejsa thumbs up
Alla är välkomna.


Så jag får gratis rabatt, för att jag blev medlem här? Hmm.. Det är ju inte fel



"There IS such a thing as a free lunch"


_________________
Magnus Thomé
Citera
Torbjorn968
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 224



Nu höjer vi dessutom rabatten till 50% för att få fart på försäljningen!

Mvh

Torbjörn

www.waspracing.se

_________________
Torbjörn Linderson
Citera
mrnenad
Staffanstorp
Här sen Okt 2008
Inlägg: 94



någon lämplig för toyota supra? Effekt ca 400-500hk

_________________
Nenad Ringdahl
Kör: Toyota Supra MK3
Citera
Torbjorn968
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 224



Hej Nenad!

Vilken olja som är bra för en trimmad Supra är svårt för mig att uttala mig om. Generellt sätt är Brad Penns 20W 50 bland annat populär bland annat hos amerikanska Mitsubishi åkare, vi har just sålt olja till en Norsk Evo entusiast som sökt upp oss efter rekommendationer från en transatlantisk motortrimmare.

Brad Penn 20 W 50 är en lite tjockare olja än de oljor vi normalt använder för vardagsbilar (typiskt 10 W 40 där första siffran står för kallstarts egenskaper och andra siffran för viskositet vid varm motor). För hård körning är det sällan en olja är för trögflytande annat än att tjockare olja ger effektförlust och högre bränsle förbrukning. En av de viktigaste indikatorerna på oljans förmåga att smörja vid höga temperaturer och högt tryck är HTHS värdet som för Brad Penn 6,2 vid 150 grader vilket placerar oljan i topp i jämförelse med konkurrerande produkter. Undantag från detta påstående är exempelvis Honda motorer och vattenkylda Porsche sexor som pga lagerspel vill ha en tunnare olja.

Vad kör du med för olja idag och hur ser oljetrycket ut när du kört riktigt hårt? Vi har även tunnare oljor och single grade oljor för riktigt tufft bruk. Bland annat så har vi sålt Nitro 70 olja till ett dragrace team på Malta av alla ställen .

Mvh

Torbjörn

_________________
Torbjörn Linderson
Citera
man_dizel
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 109



Hallå där, var inne o kollade efter passande olja till min M3 och bruksmersan som också kräver samma sorts olja där det skall vara helsyntetiskt 0W-40. Har du såna till salu? Hittade inga på er hemsida, har ni detta hemma? Skulle behöva runt 20 liter. Bor uppe i Stockholm, finns det möjlighet att få det uppskickat på något sätt?

/Isse

_________________
//Ismail Köyluoglu
BMW M2 Kompressor
(Bavaria racing)
www.bavaria.se
Citera
Torbjorn968
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 224



Hej!

om fullsyntet är specificerat så skall du köra fullsyntet och det har vi ingen i sortimentet för närvarande. Min kunskap om BMW sexor är begränsade men minnesbilden är att delsyntet olja använts för hyfsat nya M 3 snurror.

Mvh

Torbjörn

_________________
Torbjörn Linderson
Citera
Deffe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 20



Halloj!

Jag kör idag Castrol 10W-60W och det har fungerat fin fint, men era priser är betydligt mer humana. Bilen körs en del till vardags men även väldigt mycket på bana, och precis som du nämner så står 60W för hur bra oljan smörjer vid höga temperaturer.

Jag undrar därför om ni har någon olja som smörjer lika bra eller bättre rent utav vid lite varmare temperaturer? Har ni något som motsvarar Castrols olja?

Jag kör en Nissan 200SX med SR20DET motor turboladdad med ganska exakt 400hk, 1,3bar.

Jag har 19radig oljekylare och bilen når 120grader oljetemp på mantorp efter 3-4 riktigt hårda varv då jag även brukar slå av.

_________________
200SX
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Deffe skrev:
Halloj!

...och precis som du nämner så står 60W för hur bra oljan smörjer vid höga temperaturer.

Jag undrar därför om ni har någon olja som smörjer lika bra eller bättre rent utav vid lite varmare temperaturer?


Det den andra siffran står för är viskositeten vid driftstemp. Det har ingenting med smörjegenskaper att göra, enbart hur tjockflytande den är.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Torbjorn968
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 224



Brad Penn har ett mycket högt HTHS värde, High Temperature Sheer, högre än ex vis Mobil 1. Detta och höga halter av vissa tillsatser som varit vanliga i äldre oljor har gjort oljan populär bland ägare till Porschar med luftkylda motorer i USA. Se vidare:

http://www.lnengineering.com/oil.html

Vi har två långloppsteam som kommer att köra oljan i MSLS i år.

Mvh

Torbjörn

_________________
Torbjörn Linderson
Citera
Tobbe Svensson
Vid Vätterns södra spets
Här sen Aug 2008
Inlägg: 597



Torbjorn968 skrev:
Brad Penn har ett mycket högt HTHS värde, High Temperature Sheer, högre än ex vis Mobil 1. Detta och höga halter av vissa tillsatser som varit vanliga i äldre oljor har gjort oljan populär bland ägare till Porschar med luftkylda motorer i USA. Se vidare:

http://www.lnengineering.com/oil.html

Vi har två långloppsteam som kommer att köra oljan i MSLS i år.

Mvh

Torbjörn


Hur funkade oljan för era långloppsteam??

//Tobbe

_________________
_________________

Torbjörn Svensson
81 BTG


BMW M8 COMPETITION -21
FORD RANGER WILD TRACK -18
TRAFIC -17
Och alltid nån/några gamla Volvos.
Citera
Torbjorn968
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 224



Vi använde Brad Penn under större delen av säsongen, det funkade bättre med mindre ventilljud än tidigare olja. Dock bytte vi till än riktigt tjock helmineralolja på slutet av säsongen då det funkade än bättre med den gamla BMW M3 fyran.

oljan har också gått hårt i våra egna 944/968 bilar, en hyfsat stor skara på 944sverige kör Brad Penn.

I denna tråd finns lite intryck: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=21378&star . . . .

Från denna tråd:

Jag kör med 20W-50 Brad Penn och gjorde större delen förra sommaren. Blev en del slalom och lite annat smiskande samt massor med gatmil.
Intryck:
* Ja, för det första är den grön. Jag blev lite förvånad då jag trodde att "the green oil" var någon miljöflirt.
* Jag har betydligt högre oljetryck, ca ett kilo överlag, baserat helt ovetenskapligt på originalmätaren utan annan hänsyn tagen till oljetemp än att original oljekylare har kunnat hålla tempen på en bra nivå.
* Märker ingen skillnad i oljeförbrukning jämfört med innan. Men den har inte slutat dra olja om jag säger så. Min drar väl en knapp liter på 500 mil vilket ju också är väl inom handbokens stipulerade marginaler.
* Jag upplever den som väldigt lätt för att vara 20W-50, jämfört med andra oljor av samma vikt. Men det är bara en känsla.
* Jag inbillar mig att jag har lite mer (o)ljud från lyftarna nu än tidigare. Det kan vara trams från min sida och även om det är sant så tror jag inte det är något att ta hänsyn till. Men det kom direkt efter att jag skiftade till Brad Penn.

Vad gäller rena siffror som HTHS och tillsatser som ZDDP får man nog lita på tillverkaren och magkänslan.

Jag beställde nyss en låda på 12 qts så jag är nöjd kund iaf.

-----------------



Mvh

Torbjörn

_________________
Torbjörn Linderson
Citera
Torbjorn968
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 224



EBBOT skrev:


Hur funkade oljan för era långloppsteam??

//Tobbe


Ringde Driving event som var team 2 som var menat att köra med oljan. I stället såldes den till en kille som kör dragracing. Jonas Larsén hörde på min begäran av sig för en utvärdering med detta svar till följd:

Hej!

Lite superkort.
Han är jättenöjd med oljan, river motor OFTA och ser inga förslitningar.
Tror själ också mer o mer på oljan! Köper nog ut lite till

Gott
Jonas

_________________
Torbjörn Linderson
Citera
SÄLJES
50% REJSA.NU-RABATT på rejsolja
14657 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande