Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2076 besök totalt |
Ny inom Simracing
Tjena alla. Har snurrat in på simracing ganska kraftigt på senaste och tänkte i dagarana köpa mig mitt första spel. Tänkte höra lite mer er om vilket som går varmast på internet just nu. Man vill ju inte köpa sig ett spel o sen inse att de finns inte en käft att köra mot online. Har spelat in mig på GTR-Evo hos polarn som praktiskt nog har de i garaget utan uppkoppling så har inte kunnat kolla hur multiplayer funkar men måste säga att jag gllar spelet skarpt. Har även kikat på LFS och iRacing men inte provspelat något av dom. En annan viktig punkt är ju att dom inte slarvat med nätkoden. Finns väll inget värre än när bilarna laggar fram och tillbaka på banan och du helt tappar fattningen om hur fysiken i nästa backkön kommer påverka bilen framför. En sista fråga gällande ratt/pedaler. Har självklart spanat in G25an och G27an men är dom verkligen så överlägsna så de är värt att slänga ut 4000 pix? Vad har ni för setup och hur nöjda är ni? _________________ Martin Vindis |
||||
Det beror lite på vad du är ute efter.
För GTR Evo krävs nästan att du är med i en organiserad liga för att få bra racing. Gillar du att spontanrejsa är iRacing mitt val. LFS vet jag inte hur det är längre, förut gillade jag det skarpt men har inte kört sen jag skaffade iRacing så jag vet hur det är med antalet deltagare online och sånt. För mer info om ligor med mera kolla: http://forum.swedishsimracers.com/ _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Hejsan, kul att fler kommer in i simracingens värld
![]() Angående spel så är det nog mest Race07, Race-on, GTR-EVo & STCC som körs nu, även rFactor men rFactor2 kommer i år så det skulle jag nog vänta på i ditt fall. rFactor 2 kan bli det nya "inne" spelet känns det som. LFS körs hyfsat mycket har jag sett på vissa forum medans jag ej har någon uppfattning om iRacing alls. Detta är dock min personliga åsikt och ha lite is i magen så kommer fler att skriva ![]() Angående ratt, har du råd så köp G27:an om du inte får tag på en G25 (G27 finns för 2839:- inklusive frakt, kolla på prisjakt.nu). Finns andra alternativ och det är bara att googla fram mer om dessa rattar. Själv har jag en G25:a och är supernöjd, önskar att jag hade köpt den tidigare bara ![]() Lycka till i valen, mvh Jörgen |
||||
Tack för svaren, ska kolla närmare på rattarna efter påsk.
Fortfarande ingen som svarat på frågan angående nätkoderna i dom olika spelen.
Har kikat runt på steam o sett att dom har bra paketpris på grejerna men jävlar va många olika alternativ. Race, Race on, Race 07, STCC, WTCC, GTR, GTR Evo, GTL, GTR2 osv Bli aningen förvirrad här =) _________________ Martin Vindis |
||||
Vad som gäller har inte jag någon koll på, men det verkar ju vara en väldig massa servers till RACE07, Race on osv uppe iaf - men jag brukar bara köra någon enstaka "sluten" serie, så hur folk kör på öppna servers vet jag inte...
Vad jag kommer ihåg så har jag nog bara kört RACE och RACE07 på nätet, och det enda problemet jag haft med nätkoden är att klienten inte riktigt verkar fatta när man tappar anslutningen. (...vilket jag dessvärre fått testa en del, då jag missat de senaste racen i Swedish GTPRo-serien p g a Felias fusk... ![]() ![]() iRacing har jag, och kan bara säga att det ligger en nivå (eller två) över de andra rent simulationsmässigt. Har fortfarande (!) inte blivit av att jag kört några race, så nätkoden kan jag inte uttala mig om än. Vad beträffar racingen som sådan så borde det rimligtvis vara lite mer seriöst på iRacing, eftersom licensen (och därmed möjligheten att välja vad man vill köra) påverkas av incidenter såsom hjul för långt utanför banan, "loss of control" (snurr), kontakt med föremål och andra bilar osv. Går inte att köra som en blådåre, för då får man snart bara köra slö standardbil med nybörjare... Vad beträffar G25/G27 så tycker jag definitivt de är värda de extra slantarna, iaf om man jämför med övriga Logitech-rattar, inklusive Driving Force Pro. Skillnaden märks speciellt i simulatorer med bra FFB, som iRacing. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Missade det med nätkoden
![]() ![]() Det med alternativen törs jag ej svara på pga att jag ej är påläst, jag har Race07, GTR-EVo & STCC men funderar på att handla Race-on för jag vill köra Camaron ![]() |
||||
Race07 är en plattform, till den kan du köpa till expansionspacken GTR Evo, STCC, och Race on. WTCC -87 -06 och -07 ingår i Race07. WTCC -08 får du med i Race on. Med de olika expansionspacken kommer fler bilar och banor. Innan du köper kan du kolla vilka kombinationer som blir billigast, om du köper Race 07 och flera expansioner så kan du få paketpris.
Läs mer på www.simbin.se för att se vad som ingår i de olika expansionspacken. Race är föregångare till Race07, tror ingen kör det längre. GTR är är gammalt och körs nog inte längre i ligor. GTR är föregångare till GTR2 som också är gammal, den kom för många år sen men körs i en del ligor på SSR fortfarande. GTL är också gammal och jag vet inte om det körs några ligor, dock finns nån modd att ladda ner för att köra de bilarna och banorna i GTR2. Alla spelen är utgivna av Simbin. Enklast är att köpa och ladda hem via http://store.steampowered.com/ ps nån annan kanske kan utveckla/rätta mig ds _________________ Johan Pesula |
||||
Jag kör själv i en liga där vi använder GTR2 med Power & Glory modden. Vi har precis startat upp vårens säsong där vi kör 60-tals standardbilar, typ hundkoja, Cortina etc.
iRacing är enligt min mening det bästa både körmässigt och kvalitetsmässigt vad det gäller nätkod osv. Det är också dyrast eftersom man måste betala varje månad samt att extra banor och bilar och kostar några dollar. _________________ Koit Reispass |
||||
_________________ Ainis Noritis |
||||
Re:
men om du köper race on på skiva. så får du stcc the game med också. annars kostar det 99kr. jag tycker det är bättre att köpa på skiva _________________ Philip kronfeldt |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2076 besök totalt |