Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Håller på att bygga bur, behöver lite råd.
2140 besök totalt
sebbaz
Oxelösund
Här sen Mar 2010
Inlägg: 20


Trådstartare
Hej!

Jo det är så att jag håller på att bygga en bur åt Keepan här på forumet. Och nu har jag stött på lite problem.

Jag vet inte riktigt hur jag ska placera mc-p stöttorna. Så jag tänkte att jag frågar här där det finns mycket kunnigt åka-fort-folk

Bifogar lite bilder när jag håller rören ungefär som jag kan tänka mig att dom ska sitta, så får ni berätta för mig om jag är helt ute och hojjar eller inte.

Ska röret sitta så här? Röret viker sig in från framstöttan och svetsas in centrerat i stötdämpartornet.


Eller så här? Röret följer karossen en bit, sen viker den av in mot stötdämpartornet?


Ska stöttorna sitta högt upp som på bilden (jag pekar ungefär vart hålet kan tänkas sitta)


Eller ska stöttan sitta längre ner som på denna bild?



Eller tänker jag helt fel? kom med lite synpunkter om vad ni tycker att jag ska göra, finns det äns något rätt och fel? jag har inte en clue, därför frågar jag er som kan

Keepans projekttråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=55957&start=189

//Sebbe

_________________
Sebastian Svanborg
Citera
lofstrom
Örebro
Här sen Maj 2008
Inlägg: 631



Ingen aning om vad som är rätt och fel, men jag har svetsat dom enligt bild 2 och ganska högt upp genom torpeden. Anledningen var att jag ville kunna skjuta hela framdelen på buren fram och tebax för att komma åt och svetsa.

_________________
Stefan Löfström
BMW 320is -90
BMWSC #719
Citera
sebbaz
Oxelösund
Här sen Mar 2010
Inlägg: 20


Trådstartare
lofstrom skrev:
Ingen aning om vad som är rätt och fel, men jag har svetsat dom enligt bild 2 och ganska högt upp genom torpeden. Anledningen var att jag ville kunna skjuta hela framdelen på buren fram och tebax för att komma åt och svetsa.


Ja men det låter ju smart, har faktiskt funderat litepå hur jag ska svetsa där. Blir iofs bök hur man än vrider o vänder på det

Blir nog att köra på det, om ägaren godkänner det bara.

_________________
Sebastian Svanborg
Citera
Borgström
Östhammar
Här sen Apr 2010
Inlägg: 5



har nyligen bygg bur själv och jag gjorde som du visar på bild 3, och sen ett till rör från tornet som snedade genom hjulhuset och tillbaks till samma sträva

mvh

_________________
Jonathan Borgström
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Håller på att bygga bur, behöver lite råd.
2140 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande