| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Time Attack Sweden
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (15094 totalt) |
|
Re:
Man kan tycka vad man vill om SBF men än så länge så har de fler tävlingar på våra racingbanor. Pragmatisk och kör eller principfast i garaget? |
||||
|
Re:
Regleras detta i respektive banas bangodkännande? Måste det då isåfall följas oavsett om det är SBF eller SMA som försäkrar ett event? _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
|
Re:
Men det är skillnad på att enskilda inte följer klassregler och att en tävlingsserie dokumenterat kör utanför godkända reglementen. Det finns ju en ansvarig Tekniker på varje SBFevent. om man kan peka på nåt extremt som tillåts och har fungerat så är det enklare än att börja på vitt papper och behövs motivera saker. Överladdad Vipermotor i 1200kg bil kan vara lite svår att få stopp på inför Mjölbykurvan, Top Fuel har ju fallskärm iaf (och har inte en till som kommer några sekunder efter). Edit: Hoppsan, i NEZ GT 2010 har de öppnat till 10L, vilket blir 5L 4v Turbo eller 5.88L 2v Turbo, då med 1455kg minimivikt (då behövs det bromsar i slutet av Anderstorps Raka )
GT2 med 3,6L 4v Turbo får där minimivikten 1344kg, vilket väl inte är så långt från verkligheten? |
||||
|
Re:
Gissar att om det kördes time-attack med samma motor/vikt-reglemente så skulle det nog tas ut betydligt mer effekt. _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
|
Re:
Jo jag vet det. Men någon skrev ju om att kombinera med ett driftevent, det var det jag svarade på. _________________ Erik Holmén |
||||
|
Svar till nu de som läst mitt inlägg, visst det var kort men känner inte som att de behövs debateras så mycket om antingen lägger folk ner tiden på detta o vi försöker eller så skiter man i de men som sagt''
Jag jobbar med detta dagligen har agenturen för ett företag i danmark och jobbar väldigt ofta med event så vet vad som krävs. Lättatse för att få detta att funka är att de som är intresserade av att starta upp denna serien sätter sig tsm och diskuterar det. End of Story Själv så ska jag troligtvis köra den engelska TA serien och kan reglementet utantill. E där folk här som känner för att komma med anklagelser kan jag bara säga lägg ner och finns där inget trevligt eller vettigt o säga , så säg det inte alls _________________ Carl Winberg |
||||
|
Re:
En till som förstått, det jag skrivit mellan raderna....... dvs TimeAttack är möjligt att få till....... men det krävs att dom intresserade sätter sig ner och tillsammans fixar finansieringen och möjligheten....... eftersom det inte finns något solklart ekonomiskt utfall så krävs det eldsjälar som brinner SJÄLVA för evenemanget..... |
||||
|
Varför inte snacka ihop sig med en massa klubbar i sverige och annonsera på alla forumen typ:
Bandag Mantorp: Ingen tidtagning, säkerhetskontroll på morgonen. Två klasser Nybörjare samt erfarna. 30 min. pass Se även " Swedish Time Attack Series" deltävling 1 1000kr Utställning av bil där Best in show får en liten pokal, samt se på körningar och " Swedish Time Attack Series" deltävling 1 300kr Tävlande " Swedish Time Attack Series" deltävling 1 Se om du är snabbast på banan, säkerhetsreglementet för din klass Club eller Pro måste uppfyllas för att få deltaga. Tävla om höstens fina buckla i " Swedish Time Attack Series". 30min pass 2000kr Företag får ställa ut för xxxxkr Typ sådär, sen sälja lite hamburgare o läsk tillsammans med inträdesavgift á 100kr/pers om det kommer andra som vill kika men inte köra. Tror inte det skulle vara omöjligt att få dit 50 bilar utöver de tävlande. Sen måste ju kanske inte eventet hållas just på Mantorp även om den banan har blivit lite av en "standard"? Gelleråsen tycker jag är trevlig och den ligger ju ganska centrerat? Tycker annars förslaget lät bra om att kanske smyga/köp sig in på någon annan "färdig" tävlingsdag och köra _________________ Nicklas Jäderlund |
||||
|
Eftersom jag missade den viktigaste punkten i mitt förra inlägg få ni det som ett eko på vad Fredrik och Niklas skriver. Den viktigaste pusselbiten är att det finns engagemang att driva det. Det kan inte understrykas nog om man vill få fart på det. Saknas det så spelar pengar och reglemente ingen roll. Sen finns även risken att arrangören blir utbränd. D.v.s. även om man lyckas få till ett succé arrangemang är det inte säkert att den drivande kraften orkar med en säsong till och helt plötsligt är serien död.
Jag önskar er lycka till
P.S. Jag kan skriva mycket mer men jag orkar helt enkelt inte.. D.S.
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
|
Re:
Hur skulle MSCC (som exempel på en arrangör) ställa sig till att hyra ut tre heat på Knutstorp för att då kunna ha heldag istället för halvdag (som tex nu till helgen)? om man är välvillig till det (det kan ju öppna för möjligheter hos arrangören också) så skulle det inte behövas mer engagemang än att hålla ihop skocken, vilket är betydligt mindre än att lyckas rodda i arr osv. Startavgiften skulle ju iofs hamna på ca 2000kr (MSCC KMs avgifter är ju klubbinterna så de kan man inte ta styrning av) och om arret behöver annan klassning vet jag inte (lokal tävling kanske). Det behöver mao inte vara så nedrans svårt/komplext att få plats att köra. Men dessa eldsjälar som vill få till det måste ju finnas. Helst ska de inte köra själva (never ending story i garaget inget hinder ) för att kunna fokusera på att alla andra mår bra.
Men för att kunna köra under SBFs paraply måste bilen klassa in under nåt av SBFs reglementen (lämpligtvis inom racing). Enda uppdelningen som "krävs" är formel och annat (de med skärmar, "standardbilar"). |
||||
|
Engelsmännen är iaf igång nu
Here's the Winning Lap Record Lap ! We were only allowed 1 Lap in the Final to do it due to Noise issues. So not a perfect Lap. Could have done better To give you an idea we were pulling 137 across the finish Line ! Tsl Timing. http://www.youtube.com/watch?v=mHWPs0D7d48[/QUOTE] och en till http://www.youtube.com/watch?v=SsAzD _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
www.timeattackchallenge.com
http://www.alx.nu/index.php?option=c Planerna för DMS GTR Jo1 involverar även ett hittills okänt projekt. - Bilen kommer att bli frontfigur för Time Attack Challenge (www.timeattackchallenge.com), ett nytt och unikt projekt. Familjens shoppingbil eller superbil spelar ingen roll, alla kan vara med. Vi kommer snart att släppa mer information om det, avslutar Alx. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
Re:
Nån gör ett försök, hoppas att det lyckas. |
||||
|
Saxat från ett annat forum...
|
||||
|
|
||||
|
Nu har jag gjort en TimeAttack tävling i Eskilstuna..... till rimlig kostnad på 600:-
Så nu får vi se om det finns något intresse för den här tävlingsformen eller inte...... ??? |
||||
|
Re:
japp..... finns en bana där som passar till timeattack...... men inte full race än..... |
||||
|
Re:
Här.... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Time Attack Sweden
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (15094 totalt) |