Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1854 besök totalt |
Re: Data problem
På samma sätt som alla andra Windows datorer, trycker ner F8 mellan det att BIOS lästs klart och OS't ska börja ladda! Dvs tryck ner F8 flertalet ggr efter att möjligheten till att välja boot meny uppträtt tills det piper en massa!! ![]() |
||||||
Re:
Stationär dator och ett USB tangnetbord?? Isåfall krävs att BIOS är inställt på Legacy support för USB annars fungerar det bara med PS/2 tangentbord. |
||||||
Har tryckt hela tiden under uppstart, men inget händer det piper i bland, Anledningen till att jag formaterade den i går, o det gick bra, men när jag la in drivrutin till grafiken så får jag ingen bild,jag har text o bild så länge den visar XP logan men sen blir skärmen svart, Men datorn är igång,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
Du har inget traditionellt tangentbord (PS2= rund kontakt med massa stift i) med ett sådant lär du komma in i felsäkert läge. Vad är det för skärm du kör? Är det en sunkig/lågupplöst skärm kanske du får out of sync
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Jag har ett vanligt trådlöst TGB som funka som det ska, Skärmen är vanlig platt medel dyr, Går det inte att göra något i Bios så man kommer in i datorn ?? Tydlige blev det fel drivrutin till grafik kordet, så jag måste komma in så jag kan lägga in en ny, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
Re:
Har bara en, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
Re:
Har du inte USB Legacy support kan du trycka ihjäldig på tangentbordet och det funkar inte för än OS är laddat!! ÄR nämligen Legacy supporten som gör att USB tangentbord fungerar i DOS och innan OS startat, ibland krävs det även för att fungera i BIOS!! |
||||||
Re:
Har USB Legacy support _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1854 besök totalt |