| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Naturligt att köpa efter M3 E36?
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 20 besök senaste veckan (17958 totalt) |
|
Re:
Det kommer du slå med råge om du köper en GT3 mk1 ibland får man bortse från budgeten...
|
||||||||
|
När jag köpte M3'an så stod valet mellan M3'an för 250 tusen och en Porsche 964 RS som var till salu för 300 tusen. Det gick inte att knöka in hela familjen i Porschen och det var en en-bils-lösning som var det enda alternativet då, det blev alltså M3. Men man kan ju ställa den IMHo väldigt låga fina värdeminskningen på M3'an om 12 tusen om året mot Porschen som sen dess har ökat hur mycket i värde?
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||
|
Nu har du chansen att hoppa på Porschetåget - tut tut!
Skämt åsido så har nog E36 M3 börjat plana ut prismässigt och jag tror att fina exemplar kommer att börja stiga i pris snart, liksom E30 M3 gjorde/gör. Det handlar bara om att den ska bli gammal nog så att folk börjar minnas den som något från den gamla goda tiden. _________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||||||||
|
Re:
Rub it in
Det var ju tyvärr inget val egentligen, en vardagsbil för en familj om fyra personer och samtidigt en bil som är ordentligt skoj på bana, det fixade liksom inte en elva. M3 limo var ett kanonval. Men nu är barnen mer eller mindre utflyttade....
|
||||||||
|
Re:
Du får ta och buda på Kvarndammens 944 turbo Cup och sedan få den återställd till originalskick så är du ikapp! _________________ Anders Hansson |
||||||||
|
Re:
Du kunde köpt en trabant också och haft porsche..
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
Re:
Trabant är nu införskaffad. Såhär ser mitt inköp ut:
|
||||||||
|
Re:
Bra, då är en 996 gt3 RS nästa köp då _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
Ja har man haft en M3 så är det fan bara Porsche eller Skyline/Supra kvar inom rimlig budget, mest tyngd då på skyline med tanke på baksäte, bagageutrymme mm.
Lite extra dressing och man har strax under 500hk och det börjar bli riktigt kul. Samma prestanda med bibehållen driftsäkerhet ur en EVo eller Impreza känns klart dyrare. _________________ Mvh // Niklas L |
||||||||
|
Re:
Känns som att GT3 och skyline/supra är väldigt olika bilar. Båda de japanska känns riktigt tunga när man kör dom och behöver mycket tillfixning för att funka bra på bana. Visst om man kikar "felstyrt" så är det säkerligen samma pengar om man ska modda skylien o supra men hållbarheten kommer inte bli samma. Porsche är ju en av få tillverkare som faktiskt producerar bilar som håller för den sortens behandling. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
|
Hur ekonomisk synpunkt en halv gammal 911turbo/RS/GT (8år +) är nog riktigt bra om man trailar.
Rolig at köra +++++ Jag tror lite mindre på vanliga C2or 996... Tyvär så kommer det at vara lite discount på den har motorn länge i framtiden för dem som är ban interesserad. Finns potential i en 944 Turbo men många är och har varit lite väld trimade. Gäller at köpa rätt bil. Annars Evo och bra kontakt med JRM till ex verkar vara Win. Fokusera man på väghålning och håller lite lågt på trim nivå borde en sådan gå länge. Tror JRM gänget visar at dem kan gå fort på banan med. Sen när man köper en ban bil då gäller det at det finns en "community" at köra med tycker jag. Det finns got om banmöte men at köra med ungefär samma gäng blir en stor extra. Där finns en stor skillnad på aktivitets nivå mellan olika klubbar. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||||
|
Re:
Ditt velande håller på att kosta dig säsongen!
_________________ Axel Tanner |
||||||||
|
Re:
Du som titta på en totalt opraktisk miata, jag hämtade precis en Opel speedster turbo till polarn. Finns nog en snart en annan till salu
_________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||
|
Re: Naturligt att köpa efter M3 E36?
Den jag hade som var otrimmad drack 7,5 liter milen på bana... :-) _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Naturligt att köpa efter M3 E36?
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 20 besök senaste veckan (17958 totalt) |