Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3295 besök totalt |
2010-05-09 5-papp sundsta
Hur många är det e-g som hade tänkt att ställa upp den 9:e?? ser lite tomt ut på anmälningssidan. Vi har ju två mycket potenta team i startsnöret och vill verkligen damma omkring på vad vi anser vara årets kanske bästa tävling ur väder och tidsperspektiv. Nu har vi både bättrat på ljudvolymen och lagat en gammal pärla. |
||||||||
team bangolfen
kommer komma med minst 3 bilar ev 4 jag håller på att samla ihop grabbarna och om det finns fler som vill köra men inte har bil etc så skicka ett pm till mig så ökar din chans otroligt mkt att kunna vara med på troligtvis det roligaste man kan göra med kläderna på,, Men skulle vara bra om reglerna diskuteras nu innan så det blir lika för alla nästa gång mvh Hasse och team bangolfen _________________ Hasse Söderström |
||||||||
Re: team bangolfen
Det är ingen skillnad på reglerna i sig..... men däremot så kommer efterlevnaden av ljudnivån vara högre än under vintertid, då fler människor är utomhus i närheten som vi måste ta hänsyn till..... alla gillar ju inte skönsång av Volvo 740 konstig nog ![]() |
||||||||
Går det att poängtera lite speciellt i regelverket lite tekniska data?
Vad det gäller ljudnivå kanske något lätt att jämnföra med eller åtminstone som jag skrev vid ett tidigare tillfälle, "krav på minst två fungerande ljuddämpare"? Minimimått på startnummer kanske kommer till pass att lägga in? Fungerande bromsljus osv. Sen när jag gick igenom reglerna kanske det vore trevligt om punkten: "Racing/Rally-stol & ratt får monteras och urmonteras innan eventuell försäljning om original medtages." kanske kan ändras till: "Racing/Rally-stol & ratt får monteras och urmonteras innan eventuell försäljning" ..det vore mest trevligt eftersom det tar ganska mycket plats att få med sig en orginalstol. ![]()
Det går att åka fempapp utan kläder åxå, (dock inte att föredra eftersom regelverket säger att man ska ha en massa trasor på sig.) |
||||||||
skydd
Nja jag tänkte mer på kofångarna..' näst sist fick vi ta bort vår eminenta "kofångare" fram och körde racet helt öppet fram Sist hade vi satt en bräda fram med várningstexten "UR SPÅR" så att det enkelt skulle vara för våra medtrafikanter att se när stcc _________________ Hasse Söderström |
||||||||
nu får vi se om just den volvon kommer till start
men vi har turbo saab gti sunnyn toyota racern men gärna gammel volvon om den orkar. Vi återkommer inför den 9 Maj mvh Hasse jag tycker personligen att regeln inga förstärkningar framför motorn är en bra regel och då ska det gälla alla killar. bak kan det enligt mig få vara pansar då vi inte har back tävling utan framåt ska det gå _________________ Hasse Söderström |
||||||||
Re:
Jag håller med Hasse, kanske inte en balk i röven ( Fniss) men skulle vi ta bort vår korta kofångare bak på röda kombin,så sitter det ett 400mm långt vapen iform av en dragkrok kvar, den lär ju göra mer ont för påkörare än vad det gör för de fantastiska förarna i röda faran. I det fallet måste man ju förbjuda utstickande dragkrok åxå. Men först och främst måste det tillkomma lite mer team till startlistan.. annars får vi preppa till Juli. |
||||||||
Re: skydd
Hej! Jag undrar lite var det var för kofångare ni fick nedslag på? Det var inte en orginal eller? För om man verkligen montera bort orginal stötfångare så är det ju lite jobbigt om man råkar ta en bal eller toucha en dragkrok då kylaren är helt oskyddad. Vi kommer med en bil iallafall, hoppas verkligen det blir av! /Karl _________________ Karl Vestgöte |
||||||||
näe, det var inte original...... Original är ok...... |
||||||||
Fint då behöver vi inte oroa oss ![]() Hur ser det ut med anmälningar? Hur många bilar ska det vara med för att bli av? 15? _________________ Karl Vestgöte |
||||||||
japp.... 15 är gränsen...... men det borde inte vara några problem.... även fast jag tycker det är lite trist att alla är så "sega" på att anmäla sig i tid.... och därför har vi inför att om man anmäler sig senare än en vecka i förväg så kostar det 250:- extra...... Och det är på söndag som den gränsen nås..... |
||||||||
å här e den=)[img] ![]() |
||||||||
Sju anmälda nu! Borde rassla in ett par till under slutspurten, förhoppningsfullt! Det vore verkligen kul att köra.
Men lugn och fin nu alla som tittat på startlistan, ingen panikågest och förhoppningsvis inte så mycket kaffe i vrångstrupen: Vi ställer såklart upp med vår volvo 360 som alltid (även om det råkar stå 740 på listan). ![]() Men kanske måste vi fixa det här hjulbeteendet innan racet..? ![]() http://www.youtube.com/watch?v=bH4xr /David _________________ David Vestgöte Insomnad Saab 900 T8 med Megasquirt och E85. Pågår: Peugeot 403 -1959 |
||||||||
låg budget
tjena alla race vänner sist hade vi en 2" 5" som snickarna säger ingen av oss förare i team bangolfen körde in i någon däremot blir vi ganska bryst påkörda vilket man kan se själv på senaste videon....' Men vi lämna aldrig in röda kort och köper eller säljer aldrig bilarna. och jag tycker det vore jättekul om vi kunde bli 45 bilar nästa Söndag vilket det har varit ibland. Hjälp Fredrik och marknadsför detta bland killarna runt om. för det är verkligen skitkul form av bus race. Sen kan vi alla sitta och gnälla och tycka saker med Fredrik driver detta och utan han så blir det ingenting. Upp till kamp nu grabbar och samla ihop 40 bilar för ett uthållighetsprov för själv har jag haft snart 30 bilar till start men aldrig vunnit och det ser jag som en ithållighets test. Har ni inga polare pm mig så kör vi ihop.. mvh Hasse team bangolfen 070-798 23 78 _________________ Hasse Söderström |
||||||||
Vilka är de hemliga anmälda som vi inte sett på startlistan måntro??
och det är tråkigt att Rap inte ställer upp.. vi har ju en bärarm som tillhör er. |
||||||||
Re:
Farbror hasse kommer med 5 bilar....... Och sen ett nytt team med namn TEAM CAPE MUPPET i en volvo 945 så det är 15..... sen tror jag det är ett par till som kommer typ Noel osv..... |
||||||||
Re:
Den där farbror hasse får vi vara rädd om/för, det satsas ju både på kvantitet och kvalitet.=) Rätt vad det är så blir det stallorders åxå.=) |
||||||||
Hej Hasse kanske dags att team bangolfen anmäler sig till Söndag Sundsta 9 maj
start nummer 16 VOLVo STCC Startnummer 20 Saab drivaxelturbo Startnummer 59 Sunny bilosläp Startnummer 79 Toyota kombi Startnummer 100 Vara super tjejer Vinner vi inte nu da vinner vi aldrig och det har vi aldrig gjort innan men PLEASE grabbar i starnummer 100 har vi 23 ariga brudar som är vara paraply flickor till asfaltsloppen i sommar. Inge whiplasch tack Men kör gärna in i vara drag krokar pa nummer 16 . 20 . 79 om ni hinner i kapp.. Vi önskar er alla Lycka till Race kram Hasse Besök oss gärna pa ww.team-bangolfen.info.se Där finns mkt film godis _________________ Hasse Söderström |
||||||||
Re:
Jag kan svara för grapparna i vårt team, men inte för min käresta i startnr 240. Hon kanske ser snäll ut men hon vet hur man använder en gaspedal.=) |
||||||||
Re:
och det är tråkigt att Rap inte ställer upp.. vi har ju en bärarm som tillhör er.[/quote] Behåll den,vi har fler! Jag kommer hem natten mellan lördag o söndag från 3 dagars "Konferans" ![]() ![]() Lycka till pojkar & FLICKOR!!!! PICKo RAP RACING _________________ anders lindeberg |
||||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3295 besök totalt |