| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Chrono GPS - timer för Android
|
1198 besök totalt |
|
www.chronogps.com Finns på market i Europa. Installerade det precis, ska prova på Mantorp i helgen (så länge bilen tillåter färd dit). _________________ Peter Sundström Nissan Skyline KGC10, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 313 varv på Nordschleife |
||
|
Hittade ett till program, Race Ace:
http://www.androlib.com/android.appl _________________ Peter Sundström Nissan Skyline KGC10, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 313 varv på Nordschleife |
||
|
Bara för info, det finns även mer diskussioner om detta i https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
|
Jajemän, är medveten om detta. Dock är det första gången jag hittar motsvarande program för Android.
Innan har jag bara sett Trackmaster, och den finns inte för oss här än. Den säljs bara på betalande market. Race Ace ser riktigt najs ut! _________________ Peter Sundström Nissan Skyline KGC10, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 313 varv på Nordschleife |
||
|
Race Ace har jag testat och det funkar fint. Tyvärr har jag inte hittat nåt vettigt sett att kika på rundorna i tex Google Earth eller Google Maps på datorn. Sen sparar den varje varv för sig, alltså svårt att jämföra varvtider, om jag inte missat nåt.
Även oaklog har ju börjat fungera nu. Kommer köra någon utav dem på Gelleråsen nästa lördag. Troligtvis testar jag flera för att se vilken som funkar bäst. Kommer nog köra min gamla Won mobile och köra RaceChrono också. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
Re:
Torrkörde lite på väg hem från jobbet förra veckan. Ska testa lite mer innan jag säger bu eller bä. Men det verkar ju funka fint i alla fall. Smidigt och enkelt. Dock såg jag inte om programmet loggade G-sensorena, eller är det bara en ren laptimer? I sådana fall känns ju Åkes program bättre. Dock inte lika "flashigt" som detta. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1198 besök totalt |