Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
BMW 2002, vill inte starta....
1 besök senaste veckan (1287 totalt)
Bmws50

Här sen Okt 2009
Inlägg: 429

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
tjenare!


har nyligen införskaffat en 2002a och var ute och provkörde den idag, den har tidigare startat på första försöket, men efter att gaspedalen fastnat med friläge i så startar den inte längre. den låg över varvstoppet i ca 2 sekunder innan min vän, som satt i förarstolen för tillfället, fick tag i pedalen och drog upp den. den nådde senare tomgång men rykte ganska vitt ur avgasröret. Sen dog motorn, varpå den inte gick att starta längre.

jag vet att m10 motorerna är väldigt hållbara, och funderar på om den inte fått ventilsläpp och det kommit in avgaser i insuget. men jag är helt färsk på dessa motorer och förhållandevis färsk på bilar i övrigt. det kommer en del vit rök ur både förgasare om man öppnar luftfilterboxen och öppnar gasspjället, även ur ventilkåpan om man öppnar på oljelocket, men det känns mera självklart.
ni som har mer erfarenhet av dessa, vad tror ni kan vara anledningen? har försökt starta med chok och utan, och den verkar verkligen vara nära på att starta när jag försöker få igång den.

MVH Henke

_________________
MVH
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Skriv din fråga i märkestråden för BMW

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
BMW 2002, vill inte starta....
1 besök senaste veckan (1287 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande