Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 6272 besök totalt |
2010-09-04 Trackday med Snowdragon på Kinnekulle
Bandag på Kinnekulle 2010 med Snowdragon. Två grupper: Grupp 1: Åker mycket med instruktör och med egenbil Grupp 2: Har licens och/eller rutin och åker open pit i 20-30 minuters pass i egen bil Så här ser dagen ut: 1.Ban-vandring med instruktörerna (alla) 2.Åka med i instruktörens bil och direkt efter det hoppa in i sin egen eller vår bil och köra bakom instruktören, detta med en instruktör i passagerare sätet. Ca: 3-5 varv åt gången. Detta repeteras tills du känner att det är dags att ta en sväng på egen tass eller utan "pacecar" men med instruktören i din egen eller vår bil. (grupp 1) Detta görs i 20-30 minuters pass. 3.Sedan tar Grupp 1 lite paus då vi har ett gäng (Grupp 2) som kört lite mer och som kör open pit i 20-30 min pass. Sen rullar vi på enligt detta tills vi tar en liten lunchpaus. Fram på eftermiddagen kan man dock ansluta till denna lite "snabbare" grupp med sin egen bil med och utan instruktör och hänga på tills både bromsar och armar tar slut.. Vi håller det hela familjärt och har begränsat med deltagare så att alla ska kunna få del av instruktörernas erfarenheter och bantiden på bästa möjliga sätt. Vi kan garantera dig att du är både trött i kroppen och laddad i knoppen efter en dag som denna. Max 4 deltagare per instruktör. max 20 deltagare i denna grupp. Blir det 4 tjejer kan dom få en egen "tjejgrupp". För open pit gänget lägger vi taket på 24 bilar. Tjejer o killar i samma grupp, ev indelning efter vana eller hur snabb bil man har, så att alla ska få köra i en takt som passar deras bil. troligtvis blir det två grupper. Vi är minst 3 instruktörer, och minst tre bemannade posteringar med minst två funktionärer på varje, ambulans finns på banan. Korvvagnen är öppen. Priser: Grupp 1 med egen bil, 1900:- Grupp2/open pit, 1000:- Kaffe och enklare tilltugg ingår. Anmälan görs på hemsidan, http://www.snowdragon.se/?page_id=20 Vi behöver ha in anmälan och förskottsbetalning redan nu. Vid anmälan efter den 15/7 måste hela priset betalas på en gång. Sätt sedan in 500 kr på BG 5018-4076 Eller konto 6852-515733032 i Handelsbanken, oavsett vilken grupp du vill delta i. (Du är inte garanterad plats förrän du betalat) Märk med namn o telefonnummer som du angav i anmälan. Vi ses! |
||
|
||
|
||
Re:
Jo jag tror det räcker! Än så länge är det bara 10 anmälda till september dagen. jag noterar att du ska vara med , Lennart! |
||
|
||
|
||
|
||
|
||
Re:
Ja jag skriver här när det är fullt! |
||