Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Volvo 880 -03 Racechassie/Amatörbygge
1 besök senaste veckan (6448 totalt)
Mattias Hahlin
Rättvik
Här sen Feb 2003
Inlägg: 486


Trådstartare
Papper och registreringsplåtar som beskriver en Volvo 880 2003 års modell med registrerings nummer TXD376.
När den besiktades som amatörbygge 2003 hade den plastkaross på rörram, chevrolet smallblock v8, manuell växellåda samt en Fyr/wattlänk bakvagn, framvagn med dubbla a-armar, mm.

Så här ser bilen ut idag:

Första bilden visar hur bilen ser ut just nu med bortkapad framvagn, ren från torpedväggen och framåt. Och borttagna bakaxel infästningar. Bilen har fullbur men det saknas toyotastag, det är rensade original Volvo 850 framdörrar och plåttak. Finns formar för breddade fram och bak skärmar i plast, modell m3 e30 så att bilen föreställer en 850 -97. Bilen är ca 182 cm bred och 20 cm lägre än originalmodellen. Bilen har plant golv och man får plats med dubbla 3" avgassystem i kardantunneln, el och lyktor finns kvar till bilen.

Priset avser rörram med tak, dörrar, Delar av 850 plast och lyktor, alla plastrutor utombakruta, delar till framvagn (styrväxel "kort 240", spindlar och leder), fyrlänkplattor, vindrutetorkare, värmepaket, tank, diverse småplock
givetvis papper och registreringsplåtar!

Jag har också en hel del plåt/plast och lyktor som gör att man kan bygga om den till S70 modell, bland annat klarglas, XC grill, R frontspoiler. Det finns mer utrusning också i form av Corvette c5 drivlina, Viper drivlina, pedalställ, stolar och bälten mm.

Före jag köpte bilen och besiktade samt körde lite dragrace/bankörning så gick den som isbil/banbil, man kan bygga den för rally, rallycross, dragracing, bana, drifting, isracing mm men ändå ha den gatregistrerad.

Bilen står 3 mil söder om Umeå.
Ring för mer information, väldigt svårt att beskriva bilen i text, mer bilder kan skickas på mail.

Nytt pris 15000kr

Ring: 070-2882525












_________________
Mvh Mattias
FB: hahlinengineering
Camaro -69 och Volvo 142 GTR
Citera
Mattias Hahlin
Rättvik
Här sen Feb 2003
Inlägg: 486


Trådstartare
Nytt Pris: 15000kr
Kom och köp, jag vill men har inte tid att bygga upp bilen igen tyvärr..

Bilen har grym potential, den vägde 1303kg med mig i på startplattan på Sundsvall raceway sommaren 2004, då med en 130kg tung frankland quickchange bakaxel, cheva smallblock med alutoppar/insug och manuell växellåda. 350-400hk sugmotor gjorde den 12.23s 178 km/h på 402m
Bilen går nog att banta ner till 1000-1200 kg med lättare grejer.

850 Plastkaross går eventuellt att fixa mot betalning förstås, samma som på bilderna men nygjutna isåfall. Konsultering angående fram och bakvagn gör jag också!! Allt finns uppritat och en komplett Corvette C5 drivlina finns också nästan bara att svetsa dit! thumbs up

_________________
Mvh Mattias
FB: hahlinengineering
Camaro -69 och Volvo 142 GTR
Citera
Chris Ter

Här sen Jul 2004
Inlägg: 291

Namndispens
Namndispens

oj vad fet den var

_________________
Chris Ter
Citera
Mattias Hahlin
Rättvik
Här sen Feb 2003
Inlägg: 486


Trådstartare
Jag lagt upp en bättre bild på hur chassiet ser ut!

En ny plastkaross går med säkerhet att köpa till bilen, jag har också köpt nya dörrar som är raka och fina. thumbs up

_________________
Mvh Mattias
FB: hahlinengineering
Camaro -69 och Volvo 142 GTR
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Volvo 880 -03 Racechassie/Amatörbygge
1 besök senaste veckan (6448 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande