Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD -- S: Opel Speedster 2.2 -01 -- SÅLD
2715 besök totalt
Stefan_A
Saltsjö-Boo
Här sen Sep 2005
Inlägg: 279


Trådstartare
ovanlig sportvagn, byggd i ca 8000 exemplar av Lotus åt Opel mellan 2001-2005. Aluminiumchassie med glasfiberkaross, vikt endast 875 kg. 2,2 liters ECOTEC motor på 147 hk/203 Nm. Acceleration 0-100 km/h på 5,9 sek, topphastighet 217 km/h. 5-växlad manuell låda. Otroligt bra väghållning, kombinerat med en tillförlitlig drivlina från Opel.

Denna bil är nummer 1749, exteriörfärgen är Le Mans Green (metallic grön). Detta är en av endast 29 bilar i denna färg. Inredningen är beige skinnstolar samt äkta kolfiberpaneler på dörrsidorna, instrumentbrädan samt mittkonsolen.

Chassiet är uppgraderat med Nitron ställbara dämpare, Eibachfjädrar samt ställbar krängningshämmare fram från Elise-Shop. Bromsarna är uppgraderade med borrade skivor från Brembo fram och bak, samt Ferodo DS2500 belägg. Ratten är utbytt mot en avtagbar MOMo ratt från Elise-Shop.

Avgassystemet är i år utbytt mot ett rostfritt system från Larini (sportkatalysator och dämpare) samt ett rostfritt 4-1 grenrör från Piper. Däck och fälgar är uppgraderade till Team Dynamics 1.2 Pro och Toyo R888. 16x6.5J/195/50-16 fram och 17x7.5J/225/45-17 bak.

Vidare finns grön suflett samt lackerad hardtop till bilen. Original hjul samt dämpare, fjädrar och ratt följer med. Toe-link stag och hjullager är utbytta.

Pris: 199 500 kr

Mer information om bilen finns på vår hemsida, titta på http://speedster1749.com

Tel.nr 042-220290 eller skicka PM


_________________
Stefan Axelsson

Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det är fortfarande den snyggaste färgen (och ovanligaste)

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
racerdude
Malmö
Här sen Apr 2006
Inlägg: 61



Jag har haft privilegiet att köra den här bilen och jag kan säga att den går riktigt fint. Stefan är en pedant och tar hand om sina saker. Nästa ägare får en bil i perfekt skick.

_________________
Alexander Lapajne
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag har varit priviligerad och vara den första privatägaren efter Opel i Tyskland hade den, så jag vet att den är kanonschysst thumbs up

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Jonas olson
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 12



Jag tror det var en sådan här jag härom dagen hjälpte till att knuffa uppför en hal backe i Vasastan i Stockholm. Grön var den också.
Citera
Stefan_A
Saltsjö-Boo
Här sen Sep 2005
Inlägg: 279


Trådstartare
Finns så vitt jag vet fyra gröna i landet numera, min som är Le Mans Green (mica) från början, två som är British Racing Green (solidlack) samt en som varit British Racing Green men är omlackad till Le Mans Green (var till salu på Blocket tidigare i år).

_________________
Stefan Axelsson

Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20
Citera
Stefan_A
Saltsjö-Boo
Här sen Sep 2005
Inlägg: 279


Trådstartare
Lyfter upp denna annons, bilen är fortfarande till salu. Obs! Inga inbyte, nästa leksak finns i England.

_________________
Stefan Axelsson

Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD -- S: Opel Speedster 2.2 -01 -- SÅLD
2715 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande