Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M535i -87 "Warsteiner" - Till salu!
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13   >>
2 besök senaste veckan (75079 totalt)
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Blev tyvärr inget filmat igår Johan. Men då har man ju en ursäkt för att ta ut den en sväng till någon kväll...

Har hänt lite grann idag också. Har börjat slipa kanterna på motorhuven och tagit bort dörrlisterna. Blev mycket nöjd med att det inte fanns någon rost under dem! thumbs up Sen tog jag ut caben för en liten snabb översyn av vätskor och annat inför utflykten till Brostugan på måndag och tog den ner till Biltema för att köpa lite smågrejor. Då kom jag på att det var mycket roligare att åka cab än att slipa glasfiber, så därmed avslutades skruvandet för idag

Nu utan dörrlister som sagt:







Lyckades även samla nästan hela vagnparken på en bild Bara biltrailern som fattas.


_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Fortsätter att plocka lite med bilen i vårvädret Idag har den gamla motorhuven kommit av:




och den nya har provmonterats:



Har slipat, fixat och donat så att den passar i hålet och mätt ut var jag ska borra någonstans för att fästa den. Därmot har jag inte monterat den på gångjärnen eftersom jag var ensam idag när jag höll på och skruvade och inte ville riskera att bryta sönder den om man skulle tappa den. Dessutom har jag snyggat till lite rost på förardörren idag, men det har jag inga bra bilder på.

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



02Mattias skrev:



Lyckades även samla nästan hela vagnparken på en bild Bara biltrailern som fattas.



Ja precis så du kan traila bort Fååården


Härligt att du nyttjar helgen så bra, ni måtte vara nöjda med era framsteg!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
bmw_POWER
Åland/Gävle
Här sen Jul 2009
Inlägg: 234



Härligt Mattias! Sorry att jag inte har haft möjlighet att hjälpa dig de senaste dagarna =/ Men de tycks gå snabbare utan mig verkar det som Imorn bär det till Stockholm =)

/Farre

_________________
Farbod Chehrehvani
BMW 635CSi (M106) E24
BMW 3.0Si E3
BMW M5E34
Projekttråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Har inte blivit något mer skruvande gjort på bilen, men på lördag ska i alla fall killen som ska lackera åt mig komma förbi och titta på förödelsen Så då borde man få reda på pris och tidsplan för lackeringen

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Har fått pris på lackeringen, mellan 5.000 och 10.000 kr blir det beroende på hur mycket jag gör själv före. Någon gång kring månadsskiftet juni-juli siktar vi på att få det gjort!

Passar även på att skicka med en bild på en födelsedagspresent jag fick Hur har man klarat sig utan BMW-grytlappar???



Kommer att göra sig bra i köket bredvid den här:






_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
påsen
Älmhult
Här sen Mar 2006
Inlägg: 238



Grym brödrost thumbs up

_________________
PÅSEN RACING

Robert Johnsson, Älmhult
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Nu sitter motorhuven på plats också Återstår att passa in alltihop i fronten slutgiltigt, få dit huvlåsen, göra grovjobbet med spackel och slipmaskin och sen skicka iväg bilen på lack

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Då har det blivit lite mer inpassning gjort, men jag ska rekrytera lite hjälp under nästa helg för att få till motorhuven. Även om den är lätt så är den lite otymplig att hålla på med när man är själv...

Dessutom har jag slipat "diket" eller vad man ska kalla det där sidolisterna satt och lagt i glasfiberspackel. Jo, jag vet att det ser för jävligt ut just nu, men det återstår slipning, finspackel, slipning, finspackel, slipning och lite slipning. Nämnde jag slipning? och nej, blinkersen är inte fastskruvad på bilden


_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Thim
Lagan
Här sen Aug 2006
Inlägg: 123



Ursäkta en dum fråga, men varför tar du bort sidolisterna?

_________________
/Thim Tollin #518 BMW SC,
BMW Cup representant

Pit crew Team Kinnby Motorsport
BMW 520-3,5 -87
Hyundai i30 Sport -09
Volvo Amazon -70
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Det är för dekorens skull. Ska ju på med en DTM dekor som egentligen är avsedd för M3 E30 och då skulle texten hamna över listen och det hade inte blivit snyggt. En sådan här Warsteinerdekor har jag köpt:


_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Vänstersidan klar Eller i alla fall så klar som jag kommer att göra den, resten får lackeraren fixa, han ska ju också ha något att göra Högersidan är spacklad för sista gången och ska slipas av i morgon eftermiddag.


Slät som en barnrumpa observera den mindre snödrivan av slipdamm...


och så tänker vi oss den nylackad och fin...


Återstår fortfarande att få dit huvlåsen och att få till den sista inpassningen av motorhuven. Kommer nog att skruva loss framskärmarna igen också och putsa till dem lite till. Känns som en dags arbete bara man får lite hjälp att hålla i huven, den är en smula otymplig att hålla på med själv, vill inte riskera att knäcka ett fäste på den...

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
bmw_POWER
Åland/Gävle
Här sen Jul 2009
Inlägg: 234



Det ser bra ut Mattias! När ska den till lackeraren?


/Farre

_________________
Farbod Chehrehvani
BMW 635CSi (M106) E24
BMW 3.0Si E3
BMW M5E34
Projekttråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Tjena Farre Hoppas ha den hos honom inom två veckor. Idag blev högersidan helt klar (eller i alla fall så klar som jag kommer att göra den). Dessutom rev jag bort skärmarna och huven i ett infall av noggrannhet med inpassningen. Inte likt mig att vara så petig i vanliga fall Känns som att det är en eller två dagars arbete kvar innan den kan gå till lack, problemet är bara att hitta de lediga dagarna och någon som är ledig samtidigt som kan hjälpa till med motorhuven.


Äntligen färdigslipat!


Avklädd igen

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Saker och ting fortskrider! om det går bra så blir den klar för att köra till lackeraren nu i helgen.


Stötfångaren fastsatt med bultar istället för buntband thumbs up



Stripes avplockade, stötfångare och skärmar på plats.



Hittade ett fräscht M-emblem till fronten som jag hade glömt bort att jag hade



Blinkersarna också tillbaka.



Blir svarta galler framför hålen där dimljusen suttit och så småningom slangar till bromskylning innanför.

om någon undrar varför jag bekymrar mig med att skruva tillbaka blinkers och annat före lackering så är det för att bilen ska köras 14 mil till lackeraren. Som sagt, nu i helgen SKA den bli klar för lackering! Kanske...

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Har fått besked från lackeraren att från och med måndag så har han tid för min bil! thumbs up Lämpligt nog så sitter nu även motorhuven på plats så det enda som återstår är att köpa åtta nya skruvar till blinkersarna fram och på sidorna (de gamla var en smula rostiga och trötta...) samt att köpa svart galler till hålen där dimljusen satt. Inget av detta behöver dock göras före lackeringen. Nya emblem till huv och baklucka ska också beställas.

Något som jag däremot har gjort är att beställa en skylthållare för registreringsskylten bak och några BMW Motorsport dekaler, man måste ju unna sig lite "bling" också Texten på skylthållaren blev en variant på ett annat tyskt bilmärkes slogan, fast modifierat för att passa min bil "BMW - Vorsprung durch Fahrfreude" kommer det att stå

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Kan ju uppdatera lite igen då

Motorhuven fastskruvad:


Besiktad! thumbs up Inget allvarligt i anmärkningsväg.


och (inte minst) äntligen ivägkörd till lack! Så nu är det bara att vänta en vecka eller två...

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
EA
Halmstad, bara Halmstad
Här sen Sep 2007
Inlägg: 117



Ska bli kul att se resultat sen thumbs up

_________________
Emil Andersson
BMW
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Ja, jag kan knappt vänta på att den ska bli färdiglackad... Sen är det bara att skruva dit lite småsaker, klistra på dekalerna och åka till Ring Knutstorp på träff! Pratade med lackeraren i går kväll och då var den påbörjad thumbs up

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Nordstedt
Skåne
Här sen Maj 2008
Inlägg: 46



Hoppas på att få se din Warsteiner E28 på knutstorp

_________________
Andreas Nordstedt
BMW 2000NK -70 (såld)
BMW 525i 24V (såld)
BMW 518i -87
Volvo 850 T5
Porsche 924 (såld)
Citera
bmw_POWER
Åland/Gävle
Här sen Jul 2009
Inlägg: 234



Tja Mattias!

Hur går det med lackeringen? När är den tänkt att bli klar?

/Farre

_________________
Farbod Chehrehvani
BMW 635CSi (M106) E24
BMW 3.0Si E3
BMW M5E34
Projekttråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M535i -87 "Warsteiner" - Till salu!
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13   >>
2 besök senaste veckan (75079 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande