Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-07-03 Anderstorp med BMWSC/Audi ClubSport
1, 2   >>
8276 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Jaha, träffen har varit i gång HUR länge som helst och inte en enda rapport??

Vi vill veta allt!


Behövde man båt för att ta sig fram i depån?
Hittade Måns rätt i konbanan?
Höll Herr Bäcks bil i cuppremiären?
Var där någon Audi som var snabb överhuvudtaget?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
är det någon slags pakt där ni kommit överens om att inte berätta hur fantastiskt ni hade det idag?

Folket kräver info NU!!!

/en som är lätt deppig

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Det var helt fantastiskt, lite väl varmt bara, fick nog bara 17-18varv med lätt överhettade däck och nya bromsar jag inte riktigt hade koll på hur sent jag kunde bromsa med, men allt fungerade helt ok, var 52grader i bilen när jag parkerade efter sista passet som blev 30min, byxorna hade annan färg av nån anledning .

Hemvägen var det 40.5-42grader i bilen hela vägen, pust, tur det bara är dryga timmen från Anderstorp och hem.

MEN, nånting har gått snett och brakat ihop både fram och bak, och som det känns så är det slutkört alternativt blir det ett längre uppehåll, har helt enkelt inte lust att riva hela bilen igen och byta ut massor, mer om det kommer i min tråd.

Men som sagt, var underbart kul att köra! Lite tråkigheter blev det dock tyvärr.

_________________
Viktor Starkman
Citera
Racetec
Näsum
Här sen Apr 2006
Inlägg: 580



lite väl varmt var det men bättre det än regn thumbs up

var lite lite körtid i början, pga av lite strul på banan, men det togs igen i dom 2 sista passen, blev väl en ca 35 varv iaf..

då det var lite folk så blandades båda grupperna, och dom snabbare bilarna hade väl lite svårigheter att invänta blinkers för att få köra om, och dom som väntade på blinkers, blinkade med ljustutan så det stog härliga till thumbs down

plus att det var väldiga köer dom 2 första passen, blev lite lugnare framåt eftermiddagen..

sammantaget så en bra träff.. alltid kul att träffa lite nytt folk

_________________
Mvh Kristofer Larsson
ex-BMW CS #7228
ex-BMW SC #770
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Ett stort tack till alla som gjorde denna träff möjlig ingen nämnd ingen glömd. själv satt jag inte i min BMW Cupbil, första gången på fyra år. Men till Knutan är jag tillbaka bakom ratten och bjuder upp till dans:).

_________________
olof Johansson
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Kan bara summera dagen med följande



Grymt varmt i bilen idag, efter målgång i andra heatet så svartnade det nästan för ögonen, ändå har man fyllt på med vätska i flera dagar innan .

Tack till alla arrangörer , och ni trevliga människor som kommer fram och pratar..

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Här är lite bilder jag tog. Jag skriver det med en gång, mina bilder bjuder jag på, ni får bruka dem hur ni vill. och är det någon som inte vill vara med på bild så skicka ett PM så tar jag bort detta så fort jag ser det.































Kanontrevligt! thumbs up Trots värmen var det riktigt härligt att vara på banan igen efter långt uppehåll. För egen del är jag nöjd med både mig själv och bilen (mer om det i min egen tråd senare). Med skräckblandad förtjusning kördes två av passen med både "Snabbare" och "Snabba" samtidigt. Kul på så vis att få dela bana med så (i i vissa fall) extremt snabba ekipage, men samtidigt lite jobbigt med extra uppsikt bakåt och att behöva flytta på sig och därmed tappa sitt eget tempo alltför ofta. Men det sistnämnda är ingen kritik, man kan inte få allt, och inte en bana för sig själv.

Tack till Samson för lån av handskar!

Tack till Johan Rius för bälteslåset!

Tack till Kennie för åkturen i den härliga M3'n!

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Kul med bilder David! och kul att jag fastnade på bild också, har inte hört till vanligheterna, måste betyda att det röda fungerar , snor bilden på mig med en gång

_________________
Viktor Starkman
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Ultura skrev:
Kul med bilder David! och kul att jag fastnade på bild också, har inte hört till vanligheterna, måste betyda att det röda fungerar , snor bilden på mig med en gång
Så lite så, och din bil känns enkelt igen, så visst funkar det röda! thumbs up Tanken var ju att springa iväg och språka lite med dig i gatbilsdepån då vi skrivit några rader i varandras projekttrådar, men du stod lite långt bort från mig så jag såg din bil först lite senare under dagen och det blev aldrig något tillfälle. Ses på Knutstorp kanske?

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



>Davve,fina bilder! Mycket TT's också tycker vi om. Lite sugen kanske?

Vilken dag, varmt nåt såpass. Lätt +45 grader i bilen, montera bort ACn kändes ju som en klockren ideé i vintras...så nu ser man ut som en nykokt kräfta

Tack till alla som ställde upp och gjorde denna dag möjlig! thumbs up

Lite film, kass kvalitet, inget ljud.... undra om det är fel på kameran eller mig?

Tres amigos...
http://www.youtube.com/watch?v=obWqPSN4U2Y

Lite S2 och en viss svart gul TT,
http://www.youtube.com/watch?v=W4e3TXKH8E0

_________________
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Davve skrev:
Ultura skrev:
Kul med bilder David! och kul att jag fastnade på bild också, har inte hört till vanligheterna, måste betyda att det röda fungerar , snor bilden på mig med en gång
Så lite så, och din bil känns enkelt igen, så visst funkar det röda! thumbs up Tanken var ju att springa iväg och språka lite med dig i gatbilsdepån då vi skrivit några rader i varandras projekttrådar, men du stod lite långt bort från mig så jag såg din bil först lite senare under dagen och det blev aldrig något tillfälle. Ses på Knutstorp kanske?


Lyckades missa din bil till och från förutom i besiktningen men då började vi få eld i baken där helt klart , självklart jag såg den senare också jaja, värmens fel .
Knutstorp blir det ja, med eller utan bil, det får kollandet i veckan avgöra

_________________
Viktor Starkman
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



Jättebra bilder Davve!, inte ofta man fastnar på bilder men du lyckades klämma in mig flera gånger där

Som många sagt tidigare, vilken dag! kul att få köra lite i sån här extrem hetta (för sverige) och se hur bilen klarar av det. Jag rullade hela sista passet non stop (55minuter tror jag) och bilen bara ville ge mer och mer, när det var slut rullade jag på ångorna i tanken och såg när jag kom in att bakbeläggen var nere på metallen :P

Som nybörjare gav denna träffen mig oerhört mycket. Under dessa två träffarna (TPC på onsdagen som också var helt utmärkt) har jag lärt känna bilen och mig själv på ett helt annat sätt och kan pressa mer och mer och ändå känna att det är säkert. Jag vet att det flesta av er redan är på en nivå en bit högre men detta har varit en riktigt uppenbarelse för mig.

Körtiden speciellt i början var väldigt sparsam, efter båda cup tränigspassen fick dom bogsera in bilar som tog hårt på gatbilstiden, och sen tog allt längre tid än på schemat. Det sista passet tog igen mycket så det var en bra avslutning på dagen

Tack till alla jag pratade med, från cupåkare, gatbilsförare till superbike nissarna som skulle träna efteråt.

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677



Johan Sjöström skrev:

Vi vill veta allt!

1. Behövde man båt för att ta sig fram i depån?
2. Hittade Måns rätt i konbanan?
3. Höll Herr Bäcks bil i cuppremiären?
4. Var där någon Audi som var snabb överhuvudtaget?


1. Nej, kanske av all lackande svett
2. Ja, men det fanns andra som missade
3. Kom ej till start så nej får det blir på den frågan
4. Sover Dolly Parton på rygg? Svaret är solklart nej

_________________
Patrik Skoog
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Patrik Skoog skrev:
Johan Sjöström skrev:

Vi vill veta allt!

......
4. Var där någon Audi som var snabb överhuvudtaget?


......
4. Sover Dolly Parton på rygg? Svaret är solklart nej



_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Ville bara få det bekräftat som vi alla redan visste
Skulle dock inte vilja vara utan grabbarna som gör en hedersvärd insats (i depån) thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Några snabba punkter från helgen.

1:Ingen egen bil med thumbs down alltså premiär på knutan
2:Fick som tröst låna brosans bil sista halvtimmen thumbs up lyckades nå ner till pedalerna
med lite kuddar mm bakom ryggen efter ca 14 varv var man som nyduschad

3:kinnby gick imål Dock så funkade bilen så bra i kvalet
att mats slet av växelspaken i ren glädje (brosan svetsade ihop den )

4: mycket knott & mygg på kvällen, mycket sol på dagen & man är lätt vidbränd

Bilder kommer under dagen

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Finns resultaten från Cupen att skåda någonstans?


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Johan Sjöström skrev:
Finns resultaten från Cupen att skåda någonstans?



Japp inom en halvtimme på hemsidan

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
farbeyonddriven/Hobbe
Jönköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 572



Fantastiskt bra arrangemang även från sidan av banan!
Rent a chef är en hit.
Mini Cup funkar riktigt bra även från läktarplats.
Massa glada trevliga människor.
På läktarplats fick man se grymt kul kamper i modifierad och special och imponeras av Tobias B som körde som om han aldrig gjort annat än vunnit standard
Kinnby kom i mål, Armskogh fick köra sin bil thumbs up

_________________
Anders Holm
Såld
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Resultatet i bmw cup finns nu på hemsidan

http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/320/1/index.php

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Här kommer lite bilder













_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Eftersnack
2010-07-03 Anderstorp med BMWSC/Audi ClubSport
1, 2   >>
8276 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande