Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (6905 totalt) |
Rätt uppfattat.
Angående frågan så går det till viss gräns, men man når ganska snart optimum. Man skall helst öka bredden/vingspannet och inte kordan. Lite svårt på en bil... Däremot tycker jag att man borde kunna göra som med deltavingade stridsflygplan, eller allra helst dubbeldeltavingar typ Draken, där man kan få virvlar som hjälper till att öka lyftkraften en hel del utan allt för mycket motstånd. Jag har dock aldrig sett en sådan vinge på en bil så det går kanske inte nåt bra. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Poängen med en flerelementsvinge är att man på en racerbil kan ha större attackvinkel för en viss given geometrisk begränsning och därmed få ut "mer" downforce. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
AirForce
Christian.... vill bara tipsa dig om två saker. det e MIN egenhändigt designade & bygga trippel-plans vinge du har på bild högst upp på startsidan ![]() ![]() det är min polares BMW E-36 328 Coupe som du har längst ner på startsidan. & samma vinge som är omnänd som en 5-serie BMW. ![]() ![]() ![]() jag vet detta då det var jag som byggde de annorlunda LÅGA undre bagagelucks fästena * ![]() ![]() ![]() men orora dig inte.. jag vill inte ha ersättning för bilderna... ![]() ![]() ![]() vill du ha fler bilder på Hondavingen som kolla in här--- http://hem.passagen.se/supermotardra K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Re: AirForce
oups, glömde bort att de fanns, ny hemsida kommer innom snart.... Hoppas ni är nöjda med vingarna!!! _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (6905 totalt) |