Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-07-02 - 2010-07-04 Svenskt Sportvagns Meeting
<<   1, 2
14290 besök totalt
Regge
Malmö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 497



Grattis till segern Robban, fan man är ju nästan lite stolt över dig

Jag tror min Farbror Stefan Regnell varit bekant med din far, hälsa så gott isåfall.

Risk finns att jag gör er sällskap till nästa sässong thumbs up

_________________
Erik Regnell

Kör: Mx-5 -04

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-MX-5 -01
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Kraniel skrev:
Grymt bra arrangemang som vanligt! och kul att få hälsa på lite folk - och köra lite publiktaxi. thumbs up

Det kommer en blänkare i tidningen Klassiker nummer 7, och så klart i Automobil 8.10.

Tack Roxan för allt bra du fixade åt oss!!


Nöjet helt på min sida.
Trevligt att träffas!

_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
Ephas
Löddeköpinge
Här sen Apr 2008
Inlägg: 269



Roxan. skrev:
Ephas skrev:
Haha, var det du som fick den ärade uppgiften att springa ut och leka "Chicken race"?

Det är ingen fara, blev lite ställd och förvånad och pyttelite irriterad över att det kunde gått väldigt fel när man spontanbromsar över NGK (Har jag hört) hahaha.

Nåja, sådant händer.

Det vart juh en trevlig helg annars


Det bytades kalsonger ett par gånger den dagen he he...
Det var väldigt tidspressat schema, därför skulle bilarna in där för att tjäna in lite tid.
Sen om det verkligen kom fram på förarmötet kan jag inte svara på.

Roadsport C har ju blivit en riktig publik dragare nu för tiden med alla Miator och het racing!
Kul!


Jodå, visst kom det fram på förarmötet.
Tävlingsledningen hade inte koll på varvantalet på varvräknaren intill banan och flagga inte av mig när jag gick i mål, därför var jag övertygad om att det var ett varv till

Vi var ju som sagt "några röda bilar" och varningarna var i full gång, därav missen troligtvis.

hej hopp

_________________
Robert Sladdowski :-)

Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder...
Citera
Ephas
Löddeköpinge
Här sen Apr 2008
Inlägg: 269



Regge skrev:
Grattis till segern Robban, fan man är ju nästan lite stolt över dig

Jag tror min Farbror Stefan Regnell varit bekant med din far, hälsa så gott isåfall.

Risk finns att jag gör er sällskap till nästa sässong thumbs up


Tjenare Regge!

Tackar tackar.

Jag ska hälsa far min när jag träffar honom

Kul att du var där och kikade
Det hade ju varit så sjukt skoj om du hade börjat leka med oss frisörer
Nästa år kommer garanterat bli ännu mer skoj med ännu fler bilar som ligger ännu tightare och du ju dessutom en jävel på att köra fort har jag hört .

Den bästa tiden förbättrades inte sedan förra året så man kan inte förbättra bilen hur mycket som helst, men betydligt fler verkar ha kommit i närheten av riktigt bra bilar så det börjar bli skoj

Ha det superbäst!

_________________
Robert Sladdowski :-)

Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder...
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Tjena!

Delar med mig av min racehelg på Knutan med en liten racerapport

SSM, vilken racehelg!
Körde upp på torsdag kväll med bil och släp för att "muta" in en plats i depån.
Fria träningen började kl09:00 på fredagen och den delade roadsport A och B med
Std -65 1001-1300cc + E-bilar Std/GT. Robban hade krängt på nya Yokohama däck istället för de slitna Avon däcken, så det gjorde inte så mycket att det var mycket trafik. Perfekt att bara skrubba in däcken till tidsträningen senare på dagen.

Det var säkert 28grader varmt när vi körde tidsträningen. Banan var halare än normalt vilket resulterade i ca 1sek långsammare varvtider än annars.
Körde bara 9varv sen var vattentempen uppe i 102grader, bästa tiden blev 1:06:468 och den gav mig en andra placering efter Christer A som var 0.049sek snabbare, vilket jag var mycket nöjd med.
Det var inte bara motorn som fick känna på värmen, bakdäcken hade en temp på 90 och 85grader.
Fredagens kvällsmek bestod av att försöka boxa in kylaren så att all luft passerade genom kylaren och inte som innan en del sidan om och det hjälpte Robban mig med (tack mannen).
När det är så varmt som det var under SSM så MÅSTE man dricka mycket! Det gjorde tydligen inte jag för jag fick en malande huvudvärk på kvällen som inte var av denna värld.

Lördag:
Huvudvärken var borta!
Förarsammanträde kl 08:15. Race1 skulle vi köra ca 13:30, så det var gott om tid att gå o kika i depån eller titta på tidsträningar / race.

När de äntligen ropade upp för uplining för Roadsport A o B, kliver jag i bilen, spänner fast mig och startar upp. Efter 3sek dör bilen igen! Provar en gång till med samma resultat, bilfan dör!
Motorn får ingen bensin när jag inte tvångsmatar pumparna. Att påstå jag blev stressad är en kraftig underdrift, de andra bilarna var på väg ner till uplining och min bil funkade bra..i 3sek!
Av med videokameran som satt i vägen för säkringshållarna, iom jag har dålig koll på var de olika säkringarna går till så var det bara att börja ifrån höger för att hitta ett flatstift med ström i så att vi kunde få igång bränslepumparna, efter lite provande så vrålar Robban att bränslepumparna går!
I tron att vi lånat ström ifrån ljuset, stänger jag säkrings luckan och kör ner till upliningen där funktionärerna vinkar fram mig till Birger som säger till mig att köra ut sist då de andra redan håller på att köra ut på banan. Väl ute på startplattan kan jag köra fram till min plats.

Snett framför mig har jag Christer A som startar i pole, snett bakom finns Mats o i sin
Cup Porsche och rakt bakom Mackan i en Hult healey med V8:a. Två snabba förare/bilar som jag inte vill bli överkörd av.
Motorerna runt omkring varvas högre ju fler lampor som tänds och jag kan lova att hjärtat i bröstkorgen slår fort.
När den sista lampan tänds då skuttar Christer till med sin Caterham, i samma ögonblick han bromsar då släcks alla start lampor och jag kör.
Kommer i väg före Christer och styr in i innerspår, Mats är nästan sidan om mig på utsidan men släpper när vi kör in i såghus kurvan.
Där efter lyckas jag få till en bra lucka ner till de andra, men säg den lycka som håller.

På tredje varvet är vattentempen uppe i över 102grader så det är bara att slå av och köra i depå.
Det visar sig att jag tjuvat strömmen från vattenpumpen till bränslepumparna.
Inte bra att tro, det är bättre att veta!

Lördagens mek stod Adam för som kopplade så att både bränslepumpar och vattenpumpen fungerade. Tack Adam!

Södagens race kommer jag inte skriva något om då det finns på film.

Race 2 del 1: http://www.youtube.com/watch?v=AATQaUHwVKM

Race 2 del 2: http://www.youtube.com/watch?v=kGhzaCaN43U&feature=related

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211



Ephas skrev:
Tänkte lägga ut min racerapport här för de som inte besöker MX-5 forumet.


Serwanskis Racerapport.
*Massa text plus bil*


Fan rejset på lördagen var sjukt spännande. Kul att denna klassen har fått ett sådant uppskjut man blir nästan sugen på att köpa en miata.

Sen tänkte jag på en sak till.. Är du den Serwanski som körde en del kart förr i tiden. Kan hända att du och jag har träffats när vi var riktigt små. Tror vi körde micro samtidigt om du nu var medlem i Ks Klippan ?

Mvh En annan Robban

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
Ephas
Löddeköpinge
Här sen Apr 2008
Inlägg: 269



paulssonracing skrev:
Ephas skrev:
Tänkte lägga ut min racerapport här för de som inte besöker MX-5 forumet.


Serwanskis Racerapport.
*Massa text plus bil*


Fan rejset på lördagen var sjukt spännande. Kul att denna klassen har fått ett sådant uppskjut man blir nästan sugen på att köpa en miata.

Sen tänkte jag på en sak till.. Är du den Serwanski som körde en del kart förr i tiden. Kan hända att du och jag har träffats när vi var riktigt små. Tror vi körde micro samtidigt om du nu var medlem i Ks Klippan ?

Mvh En annan Robban


Hej "En annan Robban"

Det stämmer. Jag är nog den "enda" Serwanski, då det efternamnet endast tillhör vår släkt (även i Polen), som tävlat i motorsport så jag är nog den du tror jag är . Jag körde kart mellan 1998-2004 och 1999-2004 tävlade jag för KS Klippan.
Sedan 2004 har jag inte hållt på med annat än Streetracing och förra året (2009) fan jag ljuset igen, träffade rätt folk som inspirerade mig, sålde allt som hade med streetracing och göra och köpte mig en MX-5 och började tävla igen. Ett beslut/steg jag idag är väldigt glad att jag tog
Streetracingvännerna har smått börjat acceptera att man blivit "homo" och kör runt i frisörbil utan motoreffekt och de börjar faktiskt tycka det är lite tufft med alla raceprylar, hardcore lättning, bra placeringar och varvtider som effektstinna gatbilar har svårt att uppnå.

Kul att du kände igen mig

Klart som fan du ska köpa en MX-5, vad väntar du på?!
Vi var ju över 20 homobilar i depån under SSM och det var ju nästa lite charmigt, hahahaha.
Man måste inte känna sig ensam i depån i alla fall och stämningen i depån tror jag är något av det trevligare man kan uppleva i på svenska tävlingsbanor.

_________________
Robert Sladdowski :-)

Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder...
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753



Race rapport MSCC SSM Sportvagnsmeeting Knutstorp 2-4 Juli 2010

Roadsport A

Började semestern redan på torsdagen för att traila upp bilen till knutstorp på torsdagen 2 Juli
Fick en bra plats att ställa bilen på bredvid Joachim Granfors och Kent "smörgåsnisse" Hellqvist

Fredagens fria träning gick bra men tiderna var inte på topp åkte på 1.10 tider men bilen gick bra

Till tidsträningen på lördagförmiddagen fylldes i stort sätt bara på bränsle

Iväg gick det men sedan började bilen att missa för att stanna helt ute på banan på NGK krönet, snabbt ur bilen, tänk-tänk, lyckades putta bilen ut i det mjuka gräset bredvid banan innan övriga bilar åkt varvet

In i säkerhet bakom räcket, ganska snart dyker en bärgare upp och tänker bärga bilen under pågående tidsträning, lite stress men bärgarna drar mig under dödsförakt av banan in i depå

Bensinpumpen hade stannat, hade samma problem efter Hyllinges KM två veckor tidigare men jag trodde att jag fixat problemet men tji fick jag

Finner felat, en svag plusledning till pumpen var problemet (hoppas jag)

Jag fick alltså ingen tid för racet och anhöll hos tävlingsledaren att få starta sist, fick OK av Robin Wachman

Race 1
Lördagen 3 Juli ca 14.00

Startade som nummer 15 av 16, en bil var efteranmäld, blandad klass med både Roadsport A och B

Varmt som tusan, så jag sänkte hjultrycken ca 1hg dvs ner till 1kg kalltryck

Fick en kanonstart, åker förbi tre ev fyra bilar innan Ronny Petterson kurvan

Åker förbi ytterliggare fyra bilar och går i mål strax bakom de villt fajtande Roadsport B Caterhammarna med Anders Eriksson och Magnus Dahlin bakom rattarna, kul att se deras fajt med ständigt växlande positioner framför mig
Jag nådde desvärre inte ända fram till dessa gentlemän men tog in 15-20 meter per varv, saknade två meter till Magnus och fem sex meter till Anders vid målgång
Min kamera funkade dessvärre inte, handhavandefel

Skitkul race då jag fick göra många omkörningar, fick dessutom till en hyfsad tid ca 1.09.5 (Pb 1.07.8 SSM 2009)

Race 2

Söndagen 4 Juli ca 11.30

Varmt

Får till en hyfsat bra start, dock med hjulspinn, lite het på gröten

Åker förbi Bo Johansson före Ronni Petterson och blir strax omåkt av Magnus Dahlin

Ökar snabbt farten så jag passerar Magnus igen, minns inte exakt var, Bo ligger bakom och pressar och efter två varv passerar han mig dessvärre i slutet på rakan, Bo kör minst sekunden snabbare än mig
Håller min åttonde plats i mål men Magnus och Anders kryper nära, de åker fort i Roadsport B, eller så åker jag långsamt i Roadsport A

Kanonhelg Varmt Varmt var helt matt efter Race 2 men åkte ändå ner och körde publik en halvtimma

Förbrukade åtta 1.5 liters flaskor med dricka torsdag till lördag

Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
CRASH n BURN
Borås
Här sen Jun 2006
Inlägg: 41




_________________
Dennis Zielinski
Citera
Ephas
Löddeköpinge
Här sen Apr 2008
Inlägg: 269



CRASH n BURN skrev:
"In car" -film, från båda modsportracen.

Race1:
http://www.youtube.com/watch?v=FvLPd8uTi1U&feature=related

Race2:
http://www.youtube.com/watch?v=r7r5gHMJ4gU&feature=related


Detta ser juh något roligare ut än att köra Roadsport C

Shit vad det går.

Porschen hade ju ett intressant spårval ut ur T1 i samband med varvningen (3:25 första videon)
Var det mycket som tog stryk i hjulupphängningen? (såg att du behövde ha ett annorlunda rattutslag efter terrängåkningen). Ditt sistavarv kunde du ju käkat glass också

Vad använder du för videokamera?
Extern mic? (tänker på vindbrus)

_________________
Robert Sladdowski :-)

Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder...
Citera
CRASH n BURN
Borås
Här sen Jun 2006
Inlägg: 41



Det var Joakim Granfors som bidrog med filmerna. Länk nedan.
Ingen aning om vad han hade för kamera.

http://www.spvm.se/index.php?mact=FrontEndUserListing,cntnt01,viewdeta . . . .

_________________
Dennis Zielinski
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



Startnummer 60, svart/guld. Vad är det för bil?

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Karlsson skrev:
Startnummer 60, svart/guld. Vad är det för bil?
Aquila SR1

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

CRASH n BURN skrev:
"In car" -film, från båda modsportracen.

Race1:
http://www.youtube.com/watch?v=FvLPd8uTi1U&feature=related

Race2:
http://www.youtube.com/watch?v=r7r5gHMJ4gU&feature=related


Kul racing!

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068




_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Roxan. skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=-CFjQn2dcGE&feature=related


Det är verkligen underbart med bilar på Svenskt Sportvagns Meeting

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Roxan. skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=-CFjQn2dcGE&feature=related
Mycket trevlig tillbakablick thumbs up thumbs up .
Det saknas ofta filmer från publik/depå-synvinkel, där man ändå spenderar absolut mest tid

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753



Hej

Den rullande Volvon visste jag inte ens om, såg ruggigt ut

Tänk vad man kan missa mycket då man åker själv

Tänker på min egen Caterham som endast har båge, vad händer vid en rullning,
eller så ska man nog inte tänka

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Jag såg inte heller rullningen av Volvon, jag bara hörde om att en röd pv hade rullat.
Sen såg jag en röd pv i övre depån med en intryckt skärm, tyckte det var väl inte så farligt...... men det var tydligen fel bil det ser jag ju nu på filmen hmmm...

_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
Jocke G.
Eksjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 98



Bengt (i PVn alltså) körde i samma heat som jag. Rödflagg på typ 9:e varvet.
Det var inte mycket som var värt att ta vara på där...
Som tur var så gick det bra med honom och han var tillbaka (i en ny PV då va) på banan
till finalen på Falkenberg.

_________________
Jocke Glaés
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Jocke G. skrev:
Bengt (i PVn alltså) körde i samma heat som jag. Rödflagg på typ 9:e varvet.
Det var inte mycket som var värt att ta vara på där...
Som tur var så gick det bra med honom och han var tillbaka (i en ny PV då va) på banan
till finalen på Falkenberg.


Det kallar jag racer ut i fingerspetsarna!

_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
Eftersnack
2010-07-02 - 2010-07-04 Svenskt Sportvagns Meeting
<<   1, 2
14290 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande