Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-08-11 Kinnekulle med TPC
2 besök senaste veckan (3345 totalt)
Lid
Vårgårda
Här sen Jun 2004
Inlägg: 40


Trådstartare
Här är alla bilderna. Korten är tagna av Rash

http://www.cronelid.com/kinnekulle100811/
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

TPC, De heter TPC...

4 varv hann jag med på morgonen innan jag åkte av, och nog fanken kom det med på bild, eller i alla fall återtåget... Men jag var visst inte ensam

Övriga dagen "flöt" på bra (ni skall vara JÄVLIGT glada att vi slapp den mängden regn som var inne i Götene vid 15,30-tiden ute vid banan) och bilen visade sig vara precis så lättkörd som jag hoppats på över krön och ner i gropar. Det var bara när jag inte riktigt vågade och släppte lite på gasen precis under bron samt hittade djupa vattensamlingar innan kvarnkurvan och tv-kullen när det regnade som värst (ja, jag var ute då med, typ mara Maciek och jag på hela banan) som det höll på att gå åt helsicke.

Nu har bilen pallat med fyra bankörningar och en slalom med bara ett litet slangbrott som fel i år. Jag undrar när generalraset kommer

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Får passa på att tacka för en väldigt trevlig dag, första och absolut inte sista gången jag kör med TPC.


Kul med lite bilder! thumbs up thumbs up

/T

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Rompa
Sthlm/ Tungelsta
Här sen Apr 2008
Inlägg: 149



Lid skrev:
Här är alla bilderna. Korten är tagna av Rash

http://www.cronelid.com/kinnekulle100811/


fina bilder på när min svarta Evo smaka lite gräs

_________________
Ronnie Jansson

Mitsubishi Evo9 : http://www.garaget.org/?car=160515
Citera
auditsq
Veddige
Här sen Aug 2008
Inlägg: 173



läckert 3hjulsåka över TV krönet med Volvo kombin... thumbs up

_________________
Peter Börjesson
Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Tack för en mycket trevlig dag! Min vana trogen gör jag så mycket roliga grejer jag bara hinner med. Så självklart hann jag inte sova natten innan. Tack Jeppe för lån av bil

Hade det inte regnat hade jag också orkat ta några fler bilder. Bra arrangemang TPC thumbs up

_________________
Rachid Rachid
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



P.P. skrev:
TPC, De heter TPC...

4 varv hann jag med på morgonen innan jag åkte av, och nog fanken kom det med på bild, eller i alla fall återtåget... Men jag var visst inte ensam

Övriga dagen "flöt" på bra (ni skall vara JÄVLIGT glada att vi slapp den mängden regn som var inne i Götene vid 15,30-tiden ute vid banan) och bilen visade sig vara precis så lättkörd som jag hoppats på över krön och ner i gropar. Det var bara när jag inte riktigt vågade och släppte lite på gasen precis under bron samt hittade djupa vattensamlingar innan kvarnkurvan och tv-kullen när det regnade som värst (ja, jag var ute då med, typ mara Maciek och jag på hela banan) som det höll på att gå åt helsicke.

Nu har bilen pallat med fyra bankörningar och en slalom med bara ett litet slangbrott som fel i år. Jag undrar när generalraset kommer


Tur för dig då att jag var tvungen att gå på toa innan jag började fota från den kurvan

_________________
Rachid Rachid
Citera
Tjörn Mangan
Västra Götaland
Här sen Jun 2009
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Lid skrev:
Här är alla bilderna. Korten är tagna av Rash

http://www.cronelid.com/kinnekulle100811/


Tack för fina bilder thumbs up

_________________
Magnus Andreasson
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator



Jag har inte varit så flitig med kameran i år, men när det nu var frågan om en heldag på banan passade jag på att fota lite under eftermiddagen.







Det där ser ju... spännande ut. Men det redde upp sig utan plåtkontakt eller alternativspår



Friskt laddat över krönet.



Jag och Jon var båda rätt imponerade över tempot hos den här. Verkade vara en helt standard svenne-variant men rörde sig sååå fint på banan.



"Intressant" spårval. Hade det inte varit för slicksen som sög i bra vet man inte vart det landat.





T-5:an längst bak gick som en raket rakt fram. Jag passerade honom ungefär just där på ett pass och hade en bra lucka när vi kom ut på rakan. Hade han varit elak hade han varit jämsides när vi dykt in under bron sen, men det hade kanske blivit onödigt intressant (fast jag hade innern och därmed större chans till överlevnad ) så han bromsade tidigare än mig.



5-papp+ bil? och Bumsen i bakgrunden testa fler nya vägar.




Under tiden farsan faktiskt hade en var jag inte direkt sugen på en Turbo som bansmiskare. Men nu... jag kommer ju inte om den, om jag så tar i till jag kräks i kurvorna.



Du fastnade du med, David. Hur funkade det de andra dagarna, var det torrare?



Min avåkning kom sig av denna. Och av det kan man lära att man skall inte försöka hänga med väl inställda slicksbilar när man kör r-däck, inte ens när det är fuktigt...





Kommer en bunt till senare. Och vilket årtionde som helst några filmer

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



P.P. skrev:
Du fastnade du med, David. Hur funkade det de andra dagarna, var det torrare?

Trevligt!

Jo, dagen efter var det torrt hela dagen, och på fredagen regnade det bara lite på förmiddagen. En liten redogörelse finns i min biltråd!

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
dsohlin
Lödöse / GBG
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


P.P. skrev:



Jag och Jon var båda rätt imponerade över tempot hos den här. Verkade vara en helt standard svenne-variant men rörde sig sååå fint på banan.


Ahhh... Man tackar. *rodnar lite* Min tredje banträff någonsin. Men det var på denna som jag och bilen körde ihop oss. Har ju egentligen inte kört så mycket med bilen förutom på dessa banträffar.

Har bara gott att säga om arrangör och er andra deltagare. En otroligt rolig dag med nära på 200 körda varv. Det jag saknar nu i efterhand är att man inte har loggat antalet varv eller varvtider men det får bli framöver helt klart. Det enda jag har att gå på var de tider en klubbkamrat tog manuellt och det var ju när regnet kom igen i slutet på dagen. 1,16 stabilt i några varv.

orginal svenne... : Peugeotbilar är ju så fina i chassiet från fabrik.
Nja, bara nästan.
Fram sitter det Peugeot Sport fjäderben (inställda på högsta läget) med fjäder från sellholm(tror jag) och grp N lagring.
Typhoon kit från K&N
bromsar fram från 206 RC med redstuff belägg
och toyo 888

Men för att vara strax under 140hk och ändå skapligt orginal så gick det riktigt bra att skrämma livet ur sig själv.

Ni kommer nog se mig igen, har blivit riktigt biten av detta. Dock lär bilen inte se lika "svennebanan" ut då.
Ser fram emot film!

_________________
(//Lappen
Daniel Sohlin
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Det förklara ju en del

Vad det gäller loggning så är redan en lap-timer rätt nyttigt, men som första-steg skulle jag satsa på en enkel kamera. Jag gav en tusenlapp för min Creative Vado HD och det är nog de bäst investerade pengarna i bilen jag gjort. Lite extra tittande och lyssnande brukar förklara de flesta släpp, avåkningar och tveksamheter.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Snillet
Ytterby/Kungälv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 35



Daniel jobbar på bra :-)

Puggarna är fina i chassiet från början, han behöver bara lite bättre vinklar på hjulen nu så går det nog undan ordentligt sedan.

Här finns lite bilder som jag tog: http://s113.photobucket.com/albums/n207/snillet/TPC%20kinnekulle%20rin . . . .

Jag kommer nog själv framöver att besöka TPC träffar med min Fransyska, upplägget var kanon.

_________________
Hans Hellström

Så fort ekonomin å tiden tillåter blir det bana med Puggen ! :-)
Citera
Limmet
Hisingen
Här sen Feb 2006
Inlägg: 15





"Intressant" spårval. Hade det inte varit för slicksen som sög i bra vet man inte vart det landat.


intressant och intressant, Det är min flickvän som körde:) det var första gången hon körde på Kinnekulle och andra banträffen, körde ifrån hälften av alla killar, så så dåligt spårval kan det ju inte ha varit, stadiga 1.06 tider i slutet på dan

Mvh Limmet

_________________
Daniel liimatainen
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Jag vet Daniel. Men jag vet också att betydligt mindre attack än så över krönet kan sluta nån helt annan stans än planerat. I mitt fall slutade retursladden och piruetten först efter högerkurvan, med nosen pekandes mot mötande trafik och motorn nersurad, i slutet på en tidsträning med 27 bilar på banan. Men det är länge sen nu och jag har nästan lyckats förtränga otäckheten i minnet...

Vad hände förresten med 944-an? Den ingår väl i familje-teamet?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eftersnack
2010-08-11 Kinnekulle med TPC
2 besök senaste veckan (3345 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande