Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M5 E34 - Time Attack | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 29, 30, 31 >> 19 besök idag (417798 totalt) |
Tack för alla glada tillrop!
Kul att du kollade upp det där Per. Skall ta en titt på detta. Borde man inte få dra under bilen då, med slang. Tänkte bara i början, då jag inte har en begränsad budget? MVH David _________________ David Greiff Kallentoft |
||||
Läste igenom de reglementen jag känner till nu. Svarade utan att ha kollat innan, men nu förstår jag. Tyckte slangen var så bilig bara, men den uppfyller ju inte kraven i så fall. Ska titta lite efter bättre slang, alt rör. Tack Per!
_________________ David Greiff Kallentoft |
||||
Varmglödgat kopparrör/prisolrör kostar inte mycket och är lika enkelt att installera som en slang.
Betalade ca 300 kr för 4m 8mm, prisskillnaden var inte särskilt stor om man ska upp i dim. Dessutom kan man dra detta i kupén. Lokal järnhandel eller VVS butik är det som gäller. _________________ Oskar Klimczak-Hultgren |
||||
Inget ont om Hydroscand, men använd inte deras bränsleslangar till en s38! Jag har två kända fall som har kört med slang från Hydroscand. I båda bilarna frättes slanarna sönder inneifrån och satte igen spridarna. Det ena kan du läsa om i Kinnbys byggtråd sidan 24 ca. Den andra bilen, en e30m3 replica började brinna som påföljd vid en träning på Anderstorp. Båda bilarna körs nu med slang från Specma istället och har därefter inte haft några problem. (Det kan bero på en dålig slangleverens. Behöver alltså inte vara så på alla Hydroscand!) _________________ /Thim Tollin #518 BMW SC, BMW Cup representant Pit crew Team Kinnby Motorsport BMW 520-3,5 -87 Hyundai i30 Sport -09 Volvo Amazon -70 |
||||
Diff, Kardan, drivknutar, bromsrör mm är nu på platts igen. Har dragning utav bränslesystem kvar innan jag kan lägga i motorn för sista gpngen förhopningsvis. Har även börjat med elsystemet.
Pedalstället på rätt platts med fotplatta. De kylkanaler som inte kommer att användas är nu svetsade. Mvh// David _________________ David Greiff Kallentoft |
||||
Hmm om du får vettiga inställningsintervaller på hjulvinklarna med denna setup, skulle man då kunna få hyra svetsjiggarna?
_________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||
Hittade en bild på en lite små "arg" M5 E34, blir bara mer sugen för varje dag på att ut och gasa. Hoppas på sommaren 2011, men mycket behöver köpas in och ekonomin för nuvarande student är inte den bästa.
Kommer kunna reglera +-13mm på Toe in/ut och +-16mm på camber. Finns möjlighet att låna det om du vill det. Dock väger den en hel del. Mvh// David _________________ David Greiff Kallentoft |
||||
Den där gick Grand Prix sträckan vid Nürburgring i lördags när vi var där för RCN (Nordschleife). Lät bra gjorde det _________________ Anders Jonsson, 77,3 Km från NS Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl "Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil" |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M5 E34 - Time Attack | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 29, 30, 31 >> 19 besök idag (417798 totalt) |