Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1333 besök totalt |
rejsas egen ordlista..
vad sägs om att göra en ordlista för oss som inte 100% koll.. jag vet att det nämnt i många trådar vad alla saker betyder, men tänkte det vore kul med en ordlista.. ord typ som slipangel roll oversteer. osv osv.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
Re: rejsas egen ordlista..
Enkelt! Slip = halka, Angle = vinkel -> Halkvinkel ![]() Roll = Rulla, oversteer = Överstyrning -> Överstyrningsrullning. Man åker helt enkelt ner i ett dike och tippar över, ett vanligtvis kostsamt misstag ... Eller? _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
Folxarn:
![]() slipangel har jag väl klart för mig. när ett däck understyr/kasar med en viss vinkel så ökar friktionskoeficienten. men jag vill fylla på massa sånna saker. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
Därom tvista de lärde. ![]() Jag vill nog påstå att det är tvärtom. ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Vi kan väl göra såhär:
Alla som vill skriver in ord i den här tråden som de vill ha en förklaring på i en ordlista utan att vi börjar diskutera hur de ska förklaras (för då kommer vi aldrig komma nån vart tror jag ![]() ![]() Kan det vara en ide? _________________ ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1333 besök totalt |