Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
KOMPLETTA NAMN I ALLA INLÄGG PLEASE!!!
<<   1, 2, 3
4107 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Veckans urpårning

Här sen Jan 2004

Jag är rätt ny här och jag hade inte fullständigt namn från början för att jag trodde väl att det ett "vanligt forum" men ack så fel jag hade... detta är ju magnus soffa
Jag tycker det är bra att det hålls på en så seriös nivå thumbs up
Dessutom är alla trevliga och inga spydiga svar verkar förekomma.

Bra jobbat magnus och alla ni andra som gör det lättare för magnus att hålla det rent i soffan.

Tjockholm
Här sen Feb 2003

AndersY skrev:
Anders Jeppsson skrev:
Fyhr skrev:
mer OT: notera att M$ kopierade fönsteridén från apple och därför måste alltså mac vara bäst?

mac! :woot:

Flåt.. bara tvungen!!

Ideen kom ju ifrån Xerox, så då är Xerox bäst.
Förutom att de inte kommersialiserade sina ideer så kan det nog stämma. Förutom fönsterbaserade interface och OS så kom de ju även på laserskrivaren, Ethernet, Smalltalk, Client/Server-baserade datormiljöer, etc. i början av 70-talet. Fascinerande företag, eller deras forskningsinstitut i Palo Alto rättare sagt. thumbs up

Steve Jobs snodde väll idéen om ett grafiskt baserat OS, dvs idéen till musen av xerox som slängde det onödiga arbetarspillet (gissa om dom ångrar sig nu) och gjorde ett fungerande OS av det hela, och sedan kom bill och luskade och gjorde ett system som fungerade bättre?
F.Ö så har väll Microshit aldrig egentligen varit bra på något annat än att köpa upp, köpa ut och plagiera, det var juh trots allt så deras kariär började
Ursäkta o.T'n, men Magnus soffa inbjuder till massviss med struntprat
Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

Nu har man hörsammat din uppmaning, eller var det en order?.

Täby
Här sen Feb 2003

Andrew Petrykowski skrev:

Ursäkta o.T'n, men Magnus soffa inbjuder till massviss med struntprat

Det var ju Magnus som introducerade OS i tråden, så
Xerox hade ett fungerande OS, som dessutom var nätverksbaserat och betydligt mer avancerat än Jobs och Gates efterapningar, men Xerox PARC:s mål var tydligen inte att ta fram ett säljbart OS, etc., utan de ville undvika Facit:s exempel och själva i förväg försöka ta reda på hur framtiden skulle se ut för att därigenom kunna ta fram lämpliga produkter, som t.ex. laserskrivaren (nätverksbaserad dessutom). Liksom IBM trodde de inte att det fanns några pengar att tjäna i OS, eller mjukvara öht, antar jag.

#24, #64, #88
Citera
Allmänt banåkaforum
KOMPLETTA NAMN I ALLA INLÄGG PLEASE!!!
<<   1, 2, 3
4107 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande