Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-09-12 Knutstorp MSCC KM5
1, 2   >>
5353 besök totalt
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783


Trådstartare
Vill tacka MSCC samt alla förare och åskådare för en trevlig dag på Knutstorp!

Lite fuktigt de första passen annars var det torrt hela dagen. Det bjöds på roliga rejs och man fick se ett antal tajta fajter. Dennis Kullman stod som regent på tronen i Roadsport C även om Hans D visade Dennis i båda heaten att han kan bjuda upp till dans.

* Kul att se Rolf Davidsson på pallen.
* Niklas Falk sålde korv till självkostnadspris vilket höll mig mätt och belåten hela dagen. thumbs up
* Jag körde RS utan olja i stötdämparna bak så jag gungade mig runt...
* Knutstorp är fantastisk rolig oavsett bil!
* Inga incidenter att tala om...
* Porschar går fort i C. Jag måste fixa fräck stripning till min Porsche, det verkar hjälpa...


Det är långt till våren och än längre till SSM!! Men det blir förhoppningsvis lite åk på Falkenberg innan säsongen är slut...

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4025



Min racerapport lyder:
Citat:
100912 - Knutstorp - MSCC KM5

Väder: ca 17 grader, molnigt och ingen vind.
På morgonen var det blött inför min premiärtävling. Jag började jag försiktigt på tidsträning 1 som tur var, för jag låste upp rejält i kurva 1 där det var halt. Det var fler som gjorde samma sak så det blev bara ett varv och sedan rödflagg. Tur var det för jag gjorde nybörjarmisstaget och glömde transpondern till tidtagningen. Hade fyllt på ordentligt med olja och oljetrycket försvann bara kort i idioten, har troligen varit snålt med olja under tidigare tester. Min bästa tid blev 1:22:69.
Under tidsträning 2 var det helt torrt gick det bättre och varvtiderna blev bättre. Fick upp temperaturen i däcken och kände att trycket blev för högt då det blev lite dåligt grepp. Körde på eftersom jag gissade på att jag hur som helst skulle få sista kvaltiden. Med 1:18:81 var jag ca 3 sekunder långsammare än näst sista förare och kvalade in på sista plats.
Inför min först tävling (race 1) hade jag som mål att inte bli varvad, vilket med mina varvtider skulle kunna gå. Med lägre lufttryck i däcken bar det ut för start då det kom några regnstänk. Det blev som tur var inte mer regn än det. Fick en bra start för att vara första gången men jag backade av lite in i första kurvan för att se hur man skall uppföra sig. De andra bilarna såg jag under första 2 varven men sedan blev det ganska långt till näst sista bil. Det flöt på ganska bra och varvtiderna blev bättre och bättre. Ut på näst sista varvet kom ytterligare några regnstänk men hade jag ingen i backspegeln och mitt mål att inte bli varvad lyckades!!!
I race 2 tog jag en lugn start eftersom jag inte kunde matcha näst sista bil ändå. Denna gång dröjde det till varv 3 innan bilarna försvann och jag bromsade även på mig efter lilla rakan. Efter det kändes det riktigt bra och varvtider blev ännu bättre. Jag loggar med hjälp av mobiltelefonen och under varv 7 ringde någon, kändes inte som jag kunde svara. Ut på sista varvet kunde jag till och med se näst sista bil i fjärran. Mitt sista varv blev dagens snabbaste med 1:16:33 och jag ångrade lite att jag tog det lugnt i början. Till nästa tävling kanske jag till och med kan vara i närheten av näst sista bil.
Dagens snabbaste varv blev 1:16:33 och högsta topphastigheten blev 161 km/h.

Tack till alla som höll tummarna och stort tack till de som hjälpte till som funktionärer!
Kul också att många stannade till och pratade med mig (så jag fick skryta hur duktig jag är).
Loggfil: http://www.nillet.com/rrapport/100912-11633.rar
Filmer kommer senare, men de bjuder inte på så mycket action...
Mina 29 bilder finns här: http://www.nillet.com/rbilder/100912/index.html
Smakprov:




_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Kenlad
Södra Sandby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 402



Hej

Lite bilder



om någon vill ha bilder i högre upplösning PM'a

//Kenneth

_________________
Kenneth Lundblad

Westfield SEiW
Mini Jem GT
Citera
Jakob Hultkvist
Luleå
Här sen Feb 2005
Inlägg: 724



Nillet skrev:
Min racerapport lyder:
Citat:
100912 - Knutstorp - MSCC KM5 ... Jag loggar med hjälp av mobiltelefonen och under varv 7 ringde någon, kändes inte som jag kunde svara.



LOL thumbs up

_________________
Jakob Hultkvist
Alfa 1750 gtv -71
Alfa Giulia Super 1300
Porsche 911 SC 3.0 -81
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Jakob Hultkvist skrev:
Nillet skrev:
Min racerapport lyder:
Citat:
100912 - Knutstorp - MSCC KM5 ... Jag loggar med hjälp av mobiltelefonen och under varv 7 ringde någon, kändes inte som jag kunde svara.



LOL thumbs up



_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Nillet skrev:

På morgonen var det blött inför min premiärtävling...

Jag insåg inte att det var premiär för dig; visst är det kul?
Du var inte ensam om att glömma hämta transponder...
En jäkla tur att det inte började regna till heat 2...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4025



Filmer (utan mycket action) och jag blir inte klok på varför de inte visas i widescreen:
2010 MSCC KM5 Race 1 del 1
2010 MSCC KM5 Race 1 del 2
2010 MSCC KM5 race 2 del 1
2010 MSCC KM5 race 2 del 2 (telefonen ringer vid 2:15)
När jag skulle ladda upp filmerna såg jag att man nu får lägga upp filmer som är 15 minuter långa, hade inte behövt dela racen i 2 delar...

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Ja, det var en riktigt härlig dag !

Först skall jag tacka:
* ALLA som ställde upp som funktionärer så att jag kunde åka
* ALLA som hjälpte till att sy ihop denna tävlingen.
* Alla trevliga klubbkompisar och besökare som bidrar till en härlig stämning i depån.
* Alla förare som ser till att jag har att göra på banan
* Fredrik olsson som har satt press på mig hela säsongen thumbs up
* Henric son plockade ut PET flaskan som skramlade runt i bilen under första körpasset.
* Robban som drog upp mig ur sandfållan efter min avåkning thumbs up

Stort grattis till:
* Dennis som vann Roadsport C
* Peter Ö som kom 4:a i Roadsport A på förta tävlingen med nya bilen. thumbs up
* Niklas som fullständigt slaktade personbästa på sin debut , det är så man blir avundsjuk ..
* Alla andra som åkte hem efter en framgångsrik dag.

Jag varken vann (blev 3:a) eller förbättrade personbästa (var 0,001 sek ifrån) men hade kul i.a.f. Tidsträningen var det mest spännande. Jag var tydligen inte ensam om att dyka i sandfållan och det är kul att läsa att det hade gott med sig för andra . Sedan var jag också en av dem som inte fick tider på första stinten trotts fungerande transponder . Ni kan tro det var spännande att rulla ut på andra tidsträningen .

Jag har skrivit en lång racerapport i min blogg http://eddievarvstopp.wordpress.com för den som orkar läsa .

om man är nyfiken på tiderna så ligger alla listor uppe på klubbens hemsida http://mscc.se/km_resultat.php .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Hejsan!
Jag vill som Eddie tacka för en trevlig dag!
och alla funktionärer som ställer upp för oss som kör.

Vi var några som redan var på plats på lördag kväll. Bröderna Hedberg, Jan o Lisa, Morty, Micke o Jag.
Robban och Jocke kom lite senare på kvällen med pizza.

Söndagen bjöd på bra väder med bara några stänk på dagen och regn först på prisutdelningen.
Delar med mig med en film från tidsträning 2. Tyvärr så ville inte ljudet med denna gången heller.....

http://www.youtube.com/watch?v=QPo2oc9sMhE

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160



Eddie Varvstopp skrev:

* Robban som drog upp mig ur sandfållan efter min avåkning thumbs up



Vasigo , du satte dig inte så som andra, så att dra upp dig kan jag göra fler ggr

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160



henric mansson skrev:
Vi var några som redan var på plats på lördag kväll. Bröderna Hedberg, Jan o Lisa, Morty, Micke o Jag.
Robban och Jocke kom lite senare på kvällen med pizza.



Ni lät så hungriga i telefonen... Och sen var det ju skönt när micke åt, maten tystar munnen

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Jag vill också passa på att tacka alla funktionärer som ser till att vi får köra. thumbs up
Kul också att träffa klubbkompisarna igen.
Dagen förflöt i precis lagom takt för min smak - perfekt arrangerat. thumbs up
Bilen hade dagen till ära trimmats med en tändinställning (nu 12 grader; 6 grader är inte optimalt...) och lastats ned med en extra stol och en sufflett (trodde på regn).
Nytt personbästa med nästan en halvsekund (nu 1.11,32x) lovar gott inför vinterns planerade viktminskning (bilens alltså...).

Upptäckte tyvärr att min växellåda inte längre har någon backväxel; läge för lite lättning till kanske?

Ett särskilt tack till Niklas Falk som hjälpte till både med mekande och matande (korvgrillning). thumbs up

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Robban1 skrev:
Eddie Varvstopp skrev:

* Robban som drog upp mig ur sandfållan efter min avåkning thumbs up



Vasigo , du satte dig inte så som andra, så att dra upp dig kan jag göra fler ggr


Det var nära att jag tryckte fast Eddie lite hårdare...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Depåbilder finns som vanligt på MSCCS hemsida

Alla förare / bilar samt pristagarna finns på bild

http://mscc.se/album/index.php?sfpg=MjAxMC9LTTUgRGVw5WJpbGRlciBLbnV0c3 . . . .

Henric vinner i år KM i MSCC på ett övertygande sätt Grattis Henric

För egen del fick det bli depån (Garaget i Malmö) för bilen då kopplingen givet upp

Det visade sig, när motorn åkt ut för säkert 15e gången i den här bilen, att lamellen var itusliten dvs metallflärparna som håller själva lamellen i centrumet var avslitna från nitarna och demolerade
Bild kommer






Jag fick ägna dagen åt korvätande (Niklas igen), depåsnack, solning trots moln, lite med linup vid starterna och mycket gloende på racen

om flera av de andra förarna i Roadsport A varit lika flitiga som jag hade jag troligtvis hamnat länge ner i listan

Trots detta får jag en andraplats i KM Roadsport A i år, hade en teoretisk chans på förstaplatsen, om Henric inte fått någon tid alls och om jag kunde åkt

I praktiken ingen möjlig utgång av KMet för mig

En sådär säsong för mig med rätt mediokra tider, behöver en nystart 2011

Har i år kvar SPVM Falkenberg, samt Hyllinges KM X 2

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4025



henric mansson skrev:
Hejsan!
Jag vill som Eddie tacka för en trevlig dag!
och alla funktionärer som ställer upp för oss som kör.

Vi var några som redan var på plats på lördag kväll. Bröderna Hedberg, Jan o Lisa, Morty, Micke o Jag.
Robban och Jocke kom lite senare på kvällen med pizza.

Söndagen bjöd på bra väder med bara några stänk på dagen och regn först på prisutdelningen.
Delar med mig med en film från tidsträning 2. Tyvärr så ville inte ljudet med denna gången heller.....

http://www.youtube.com/watch?v=QPo2oc9sMhE

Hej vad det går!
Noterar att du "missar" apex i kvällsposten, är det "missar" eller med vilje?
Eller det är en hemlighet?

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Instämmer med tackandet!
Ännu en supertrevlig KM-deltävling. Synd att man inte hinner prata med alla man skulle vilja.

Eddie tog de välförtjänta poängen och säkrade segern i årets sammandrag i C. Grattis!
Själv lyckades jag pricka in samma tid som mitt PB från KM1 i år på 1:12.95 i TT2 vilket inte matchade Eddies tid men "gjorde dagen" för mig.
Jag hade en trevlig fight med Magnus ohlsson i andra halvan av race 1.

Precis som i race 1 återtog Eddie sin i starten förlorade 3'e plats i race 2 efter ett antal varv. Men i race 2 fick jag för mig att med livet som insats...nja...försöka hänga på den dyska pantzarwagen några varv.
Till min förvåning så drog inte Eddie ifrån som i förra racet. Efter en snabb koll på min laptimern så kunde jag konstatera att han inte tog det speciellt lugnt 1:12.75! Nytt PB! varvet efter: 1:12.69!! och därefter 1:12:29!!! varför tweeka bilen när det räcker att föraren skyndar sig lite mer..

Vi vill se fler foto! Vet att det fanns fler fotografer på plats.

Vi ses!

Fredrik
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Bengt Metz skrev:
Det visade sig, när motorn åkt ut för säkert 15e gången i den här bilen, att lamellen var itusliten dvs metallflärparna som håller själva lamellen i centrumet var avslitna från nitarna och demolerade
Bild kommer



/ Bengt Metz


oj! Hur kör du?

Kanske den går att svetsa eller limma?... ;-)

Biltema?

/Fredrik
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Bengt Metz skrev:








Typiskt gammla gubbar som ligger å slirar på kopplingen....

_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160



Roxan. skrev:
Bengt Metz skrev:








Typiskt gammla gubbar som ligger å slirar på kopplingen....




_________________
R Malmström
MSCC
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Nillet skrev:

Hej vad det går!
Noterar att du "missar" apex i kvällsposten, är det "missar" eller med vilje?
Eller det är en hemlighet?


Några missar blev det
Att bakvagnen släppte strax innan apex hjälpte nog till någon gång

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
Hans Drangel
Stockholm
Här sen Jan 2007
Inlägg: 6



Jag passar också på att tacka MSCC organisatörer, funktionärer och alla andra för att ni gör så att vi kan köra dessa trevliga och välarrangerade tillställningar. KM5 var verkligen en höjdare!

Grattis till Eddie till totalsegern i C och Dennis till dagens bästa tid i C, samt tack alla övriga för en trevlig dag!

_________________
Hans Drangel
Citera
Eftersnack
2010-09-12 Knutstorp MSCC KM5
1, 2   >>
5353 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande