Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1707 besök totalt |
F1 Singapore 2010
Tråkigt kval för Massa, men desto roligare för Alonso. Får se om jag orkar kolla på racet. Har lite svårt för SC-övningar och en sån ser det ut att kunna bli. 1. Alonso 2. Vettel 3. Hamilton 4. Button 5. Webber 6. Barrichello 7. Rosberg 8. Kubica 9. Schumacher 10. Kobayashi 11. Alguersuari 12. Hulkenberg 13. Petrov 14. Buemi 15. Heidfeld 16. Sutil 17. Liuzzi 18. Glock 19. Kovalainen 20. di Grassi 21. Trulli 22. Klien 23. Senna 24. Massa _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Re:
Ja ser man sig inte för kan det gå illa tur att webber kunde köra vidare & synden straffade sig själv. alonso & vettel klart snabba börjar tätna i toppen 5st som ha chans på titeln _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||
Mot slutet såg det lovande ut för Lotus och Heikki, men sedan lyckades Schumacher ta sig förbi, sedan blev han rammad av Buemi och sedan brann det. Foto från espnf1.com
![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Den där lägerbrasan på slutet var lite intressant. Varför körde han inte in i depån när han var så nära? Var det av säkerhetsskäl, dvs att det var bättre att brinna på banan än i depån, eller fattade inte stallet hur illa det brann så dem ville han skulle köra vidare?
också intressant att det gick snabbare för föraren att leta upp en brandsläckare och själv leka brandman innan någon funktionär var på plats. Funktionärerna borde ju ha följt hela förloppet och varit redo att rycka ut så fort bilen stannade. Jaja, lite spektakulärt slut på ett spektakulärt lopp i en spektakulär stad. Ungefär som fyrverkerierna längs rakan när dem kör stcc. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||
Jag trodde det skulle bli enorma böter för att köra vidare när man vet att bilen brinner. Hade han inte blivit klassificerad om han inte kommit över linjen? Det borde ha funnits gott om släckare i depån.
Lite sjukt att stanna så nära väggen och inte en funktionär kommer med släckare. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Kova gjorde helrätt beslut, bekräftat av många bla FIA och en del stallchefer om man läser runt lite på nätet. De applåderar honom först för att han inte åkte in i depån och även för att han var snabbare än de långsamma funktionärerna med att släcka skiten. Anledningen till att han inte åkte in var att vid målgång för racet står det en massa puckon utan rätt kläder i pittlane, sponsorer, chefer, stallens gäster mm.. Han tänkte att med tanke på lågornas storlek (som han såg på de stora TV skärmarna) så var det rätt val att ställa sig på smuttsida sidan på start/mål så loppet endå kunde fullföljas då han inte var ivägen. Det är ett av de absolut bredaste ställena på banan dessutom.
![]() _________________ Christian Lange 458 |
||
Råkade somna under prisutdelningen, så jag hörde aldrig presskonferenasen. Ville höra vad Vettel sa ang. depåstoppet. Varför stannade han inte ute ett par varv till?
_________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1707 besök totalt |