Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Banracingbilar SÄLJES: BMW 323i E21 BMW CUP | 2 besök senaste veckan (6036 totalt) |
Racebil som tidigare gått i BMW-Cup Klass Special (startnummer 3), passar givetvis i fler liknande serier också, alt. väldigt rolig banåkarbil
Lägger ut bilen på nytt för försäljning p.g.a sjukdom, vill helst att någon med intresse o kunskap köper bilen o gör vad den är byggd för, nämligen tävlar med, igen!! Bilen är för stunden utan motor och vxl-låda, motor finns i delar på sidan om och växellåda finns bara att montera, Du som köpare kan välja, med eller utan motor o vxl-låda! Motorn är en M20 2.5 helt i delar, men med många dyra trimdelar Ex.vis: Mahle Smidda Högkompskolvar 11.5:1, renoverade lättade vevstakar, vevaxel och motorblock i utsökt skick, ny dieseloljepump, påbörjad ombyggnad av oljetråg för c:a 1 liters ökad oljevolym, portat 2.5 topplock (kvar är sätesjust. Och planing), 2st nya trimkamaxlar att välja på: Dr Schrick 304 och Enem 320 grad dur., nya vippor o axlar givetvis, dubbla hårda Dr Schrick vent. fjädrar, ställbart kamdrev i alu., rostfritt lindat Supersprint extraktorrör, separata spjällhus komplett med adapter mot topp (inte helt klar i kanaler, lite tillpassning kvarstår), inkl trattar plenum gasspjällänkage mm, spjällhusen är klara att montera på M20-motorn, VEMS styrsystem Alpha-N (tänd+ insprut) inkl kabelstam, bredbandslambda o display. Alla övriga in och utvändiga motordelar för att kunna bygga ihop en fungerande motor finns förutom lite packningar... Lättat svänghjul (4.1kg) finns också liksom Sachs racekoppling -618 tryckplatta och 4-pucks sinterlamell, allt i nyskick. Växellådan är en ZF TDS-låda i kanonskick från 525tds, mkt hållbar och med 5:an 1:1. Bilen är mycket seriöst uppbyggd under många år, och otroligt påkostad, har kvitton på över 200.000kr, och då är långt ifrån allt inräknat, (ligger på kring 280-300'totalt.) Leda stötdämpare justerbart i bump/rebound runt om (kollade/servade av BCT för några år sen, sen nästan bara stått i verkstan.) ombyggd framvagn med längre länkarmar för ökad spårvidd och justerbar caster/camber/toe ombyggd bakvagn med ökad spårvidd och justerbar camber/toe. Uniballs alla leder i både fram o bakvagn, fullt justerbar! Renoverad och ombyggd diffbroms med ökad bromsverkan, utvxl: 3,90:1. finns även en ny lös utvxl på 4,10:1, oljekylning av diffen med kylare/pump i bagage inkl fläkt o kylkanal. Justerbara grova kränghämmare fram 29mm / bak 20mm. Uniballs i alla leder. Väldigt välbalanserad o lättkörd bil! Kort styrväxel, 2.94 rattvarv Wilwood racingbromsar SuperLiteII fram fyrkolvsok med ventilerade 310x32mm, ventilerade 260mm bak enkolvs, Ferodo racingbelägg RS21/RS23 (2 uppsättningar belägg, nästan nytt, biter enormt efter lite uppvärmning :-) ). Sparco racestol o Sabelt 6-punktsbälte, snapp-off nav med mockaratt. VDo Extreme varv. + alla övriga mätare VDo. Remotec 9 x 16 et15 fälgar med toyo 225/45-16 Toyo R-däck, nästan nya BBS-Split 8 x 15" et18 med helt nya 200/580-15 Dunlop-slicks (ej körda) Compomotive 7 x 15" ET -11 med 2 nya slicks o 2 slitna. Sen finns även 4st ACT 7,5 x 15 et18 splitfälgar, demonterade för renov. Karossen helt rostfri, blästrad 2 gånger under byggets gång, underrede helt renskrapat, förstärkt på alla utsatta ställen, och med fullständig skyddsbur med 14 förstärkta infästningspunkter i karossen=styv kaross! Breddad med glasfiberskärmar: 50mm fram och 100mm bak per sida, även plast/glasfiber i huv, baklucka, spoilers samt Makrolon 2mm i alla sidorutor och bakrutan. Diverse övriga reservdelar finns oxå som fälgar, slutväxlar, drivaxlar, lysen mm mm. Vikt körklar med M20 6cyl. fulltankad: 1044kg. Vagnbok för 2007 finns. Kan även säljes som rullande chassie utan motor/vxl-låda, men ser helst att en entusiast tar över o färdigställer det jag aldrig får tid o möjlighet till att göra, och börjar tävla med bilen igen, i rätt händer är detta en väldigt snabb bil !!, det visar mina tidigare varvtider, då jag på R-däck hållit samma tider som många bilar med slicks och minst 100hk mer. Så ett köp av bil inkl motor m. alla delar/växellåda/fälgar mm ser jag som mest intressant! Hör gärna av Er vid frågor/funderingar, o vid mer intresse! Se även i min tråd för mer info: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Många fler bilder på princip allt finns att få via mail vid intresse, och givetvis mer info! Prisbild: ..... RaceBil med komplett motor i delar + växellåda och alla övriga delar. Ett bytesförslag + pengar, kan vara nån fräsch Am. Diesel Van: Cheva, GMC, Ford eller dyl. OBS: INGA DELAR SÄLJS LÖST, INNAN BILEN ÄR SÅLD!!! :OBS _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
Y-taxi; nä tror inte det, inte sett nått iaf.
---------------------- Svarar enbart på seriösa förfrågningar/personer som verkligen inser vad dom köper, och som har fler frågor än enbart sista priset.... Endast kontakt via mail. ---------------------- _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
SÄLJES Banracingbilar SÄLJES: BMW 323i E21 BMW CUP | 2 besök senaste veckan (6036 totalt) |