Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: BMW 323i E21 BMW CUP
2 besök senaste veckan (6036 totalt)
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2766


Trådstartare
Racebil som tidigare gått i BMW-Cup Klass Special (startnummer 3), passar givetvis i fler liknande serier också, alt. väldigt rolig banåkarbil

Lägger ut bilen på nytt för försäljning p.g.a sjukdom, vill helst att någon med intresse o kunskap köper bilen o gör vad den är byggd för, nämligen tävlar med, igen!!


Bilen är för stunden utan motor och vxl-låda, motor finns i delar på sidan om och växellåda finns bara att montera, Du som köpare kan välja, med eller utan motor o vxl-låda!

Motorn är en M20 2.5 helt i delar, men med många dyra trimdelar Ex.vis: Mahle Smidda Högkompskolvar 11.5:1, renoverade lättade vevstakar, vevaxel och motorblock i utsökt skick, ny dieseloljepump, påbörjad ombyggnad av oljetråg för c:a 1 liters ökad oljevolym, portat 2.5 topplock (kvar är sätesjust. Och planing), 2st nya trimkamaxlar att välja på: Dr Schrick 304 och Enem 320 grad dur., nya vippor o axlar givetvis, dubbla hårda Dr Schrick vent. fjädrar, ställbart kamdrev i alu., rostfritt lindat Supersprint extraktorrör, separata spjällhus komplett med adapter mot topp (inte helt klar i kanaler, lite tillpassning kvarstår), inkl trattar plenum gasspjällänkage mm, spjällhusen är klara att montera på M20-motorn, VEMS styrsystem Alpha-N (tänd+ insprut) inkl kabelstam, bredbandslambda o display. Alla övriga in och utvändiga motordelar för att kunna bygga ihop en fungerande motor finns förutom lite packningar...
Lättat svänghjul (4.1kg) finns också liksom Sachs racekoppling -618 tryckplatta och 4-pucks sinterlamell, allt i nyskick.
Växellådan är en ZF TDS-låda i kanonskick från 525tds, mkt hållbar och med 5:an 1:1.



Bilen är mycket seriöst uppbyggd under många år, och otroligt påkostad, har kvitton på över 200.000kr, och då är långt ifrån allt inräknat, (ligger på kring 280-300'totalt.)
Leda stötdämpare justerbart i bump/rebound runt om (kollade/servade av BCT för några år sen, sen nästan bara stått i verkstan.)
ombyggd framvagn med längre länkarmar för ökad spårvidd och justerbar caster/camber/toe
ombyggd bakvagn med ökad spårvidd och justerbar camber/toe. Uniballs alla leder i både fram o bakvagn, fullt justerbar!
Renoverad och ombyggd diffbroms med ökad bromsverkan, utvxl: 3,90:1. finns även en ny lös utvxl på 4,10:1, oljekylning av diffen med kylare/pump i bagage inkl fläkt o kylkanal.
Justerbara grova kränghämmare fram 29mm / bak 20mm. Uniballs i alla leder.
Väldigt välbalanserad o lättkörd bil!
Kort styrväxel, 2.94 rattvarv
Wilwood racingbromsar SuperLiteII fram fyrkolvsok med ventilerade 310x32mm, ventilerade 260mm bak enkolvs, Ferodo racingbelägg RS21/RS23 (2 uppsättningar belägg, nästan nytt, biter enormt efter lite uppvärmning :-) ).
Sparco racestol o Sabelt 6-punktsbälte, snapp-off nav med mockaratt.
VDo Extreme varv. + alla övriga mätare VDo.
Remotec 9 x 16 et15 fälgar med toyo 225/45-16 Toyo R-däck, nästan nya
BBS-Split 8 x 15" et18 med helt nya 200/580-15 Dunlop-slicks (ej körda)
Compomotive 7 x 15" ET -11 med 2 nya slicks o 2 slitna.
Sen finns även 4st ACT 7,5 x 15 et18 splitfälgar, demonterade för renov.
Karossen helt rostfri, blästrad 2 gånger under byggets gång, underrede helt renskrapat, förstärkt på alla utsatta ställen, och med fullständig skyddsbur med 14 förstärkta infästningspunkter i karossen=styv kaross!
Breddad med glasfiberskärmar: 50mm fram och 100mm bak per sida, även plast/glasfiber i huv, baklucka, spoilers samt Makrolon 2mm i alla sidorutor och bakrutan.
Diverse övriga reservdelar finns oxå som fälgar, slutväxlar, drivaxlar, lysen mm mm.

Vikt körklar med M20 6cyl. fulltankad: 1044kg.
Vagnbok för 2007 finns.

Kan även säljes som rullande chassie utan motor/vxl-låda, men ser helst att en entusiast tar över o färdigställer det jag aldrig får tid o möjlighet till att göra, och börjar tävla med bilen igen, i rätt händer är detta en väldigt snabb bil !!, det visar mina tidigare varvtider, då jag på R-däck hållit samma tider som många bilar med slicks och minst 100hk mer.
Så ett köp av bil inkl motor m. alla delar/växellåda/fälgar mm ser jag som mest intressant!
Hör gärna av Er vid frågor/funderingar, o vid mer intresse!

Se även i min tråd för mer info: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6738

Många fler bilder på princip allt finns att få via mail vid intresse, och givetvis mer info!


Prisbild: .....

RaceBil med komplett motor i delar + växellåda och alla övriga delar.




Ett bytesförslag + pengar, kan vara nån fräsch Am. Diesel Van: Cheva, GMC, Ford eller dyl.


OBS: INGA DELAR SÄLJS LÖST, INNAN BILEN ÄR SÅLD!!! :OBS








_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Y-Taxi
Askersund
Här sen Sep 2010
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej, är intresserad av din bmw.
Hoppas att du fick mitt PM med tel/mail

_________________
Ylva Wiiand
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2766


Trådstartare
Y-taxi; nä tror inte det, inte sett nått iaf.

----------------------
Svarar enbart på seriösa förfrågningar/personer som verkligen inser vad dom köper, och som har fler frågor än enbart sista priset....

Endast kontakt via mail.

----------------------

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Y-Taxi
Askersund
Här sen Sep 2010
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


oki, nu har jag testat att maila dig oxo, hoppas att det kommer fram då! :-) Skrev tydligen PM-et till mig själv, får skylla på att jag är ny i forumet.

_________________
Ylva Wiiand
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: BMW 323i E21 BMW CUP
2 besök senaste veckan (6036 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande