Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-09-26 Mantorp Auto Motor & Sport
1, 2, 3, 4   >>
12982 besök totalt
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066


Trådstartare
Så här tomt var det inte idag på Auto Motor & Sport eventet på Mantorp





Det såg mer ut så här...



När ni inte körde 4st i bredd

Börjar jobbet att sortera ut några av de 709 bilderna som datorn importerade

_________________
Janne Ström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Var riktigt skoj o få köra CSL'en på Mantorp . Synd det börja regna på e.m. men jag fick gott om bantid innan dess så jag är nöjd ändå thumbs up

Hade strul med att det stora luftintagslocket som ska öppna vid 3500 varv inte öppnade alls ibland. Det är något glapp eller något som kärvar för rycker jag i kablaget till sensorn och motorn (som öppnar jättelocket, a.k.a. "stekpannan") så funkar det igen. Motorn kostar inte mycket och sensorn ännu mindre så det löser sig. Men var ju lite irriterande när motorn blir redigt strypt pga bara det lilla luftinsläppet gav luft till den. Märktes bland annat i en hel del skillnad i toppfart i slutet på rakan. Sen var det skumt hur bromsbeläggen gick åt, helt nya belägg som jag kört in enligt konstens alla regler som nästan bara försvann under dagen, undrar om jag verkligen fått rätt belägg. Att kolla upp det med....

Men när "stekpannan" öppnade sig som den skulle så hade jag verkligen skoj på banan. Det går att gasa på sig på många fler ställen än med förra bilen. Så det kunde bli lite brett ibland. Och jag har fortfarande inte hållt fullt hela vägen genom högfartsknixen mellan parisen och chikanen, det var ju inga problem med den långsammare förra bilen Men jag kom på ett bra sätt att få upp farten ett klart snäpp genom knixen och det var det uppenbara att titta på exit (slutet på vänster curbsen) istället för apex. Att det ska vara så svårt att komma ihåg det Jag tror jag ska göra en skylt att sätta inne i bilen: "Titta längre bort En annan notering från dagen var att jag precis får lägga i femman strax innan inbromsning på rakan och att fyran kommer i en jättekort bit uppe på krönet mellan mjölby och hårnålen. Inte helt optimal utväxling utifrån den fart jag höll iaf. Jag valde ofta att ligga på varvstoppet över krönet för att få till snyggare o snabbare tempo genom vänstern bort till hårnålen.

Ett av passen trodde jag det hade börjat duggregna. Tills jag slog på vindrutetorkarna och "vattendropparna" smetade ut sig till en kletig oljefilm över hela vindrutan Kom då på att EVon jag legat bakom de här varven rök "ganska" mycket.... Hela min front och huv är kladdig fortfarande

Har massa film från dagen som jag ska ladda upp. Många fina bilar filmade ute på banan

_________________
Magnus Thomé
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918



Som sagt mycket trafik
Fick några torra stint innan lunch dock inget riktigt fritt varv lyckades trots det sätta nytt personbästa på andra stinten 1,25,5 mycket nöjd!

Sen blev det inget mer fritt/torrt pass.

Känns bra att gå i vinter dvala när jag fick kvitto på att det går att åka fort med nya kärran thumbs up
tyckte trots att det tidvis var mycket bilar på banan att alla körde med hjärnan och hade koll mycket bra!

Nu blir det lång abstinens till nästa år

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431



Grymt kört Patrik, bra fart

_________________
ORDF PCSR

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918



JOHNNY RUBBER skrev:
Grymt kört Patrik, bra fart


Tack!
Känns bra med tanke på att det inte gick att få till bra tider eller några vettiga justering på GR förra helgen
pga, allt regn thumbs down

Hur gick det för dig?

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 962



Kul bandag med mycket körande och mycket trafik, finns ju inget tråkigare än att harva runt helt ensam.
Även om det blev lite grötigt ibland på förmiddagen.

Lite film från min seat leon cupra r

www.youtube.com/watch?v=CY9iZ8FZDPw

runt 1,35 som snabbast, måste vara godkännt för biltypen.

_________________
Jan Ekehage
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Då har jag lite filmer att dela med mig.
Tyvärr så hann jag endast med 3 x 15 min, sedan kom regnet. >

-del 1-

Det kommer 2 filmklipp till.

På den ene så snurrar jag i Depåkurvan och efter en liten offroad-övning, plockar med mig en kon ut på banan i idealspåret, ber om ursäkt för det.

Trots mycket dåligt grepp så lyckades jag sätta 1:35,5s som bäst på f.m. på slitna däck som sjöng på sista versen.
Jag hade med mig ett par sprillans nya Yokisar, för att sätta in en attack sent på e.m. Och så kom regnet!

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431



barth skrev:
JOHNNY RUBBER skrev:
Grymt kört Patrik, bra fart


Tack!
Känns bra med tanke på att det inte gick att få till bra tider eller några vettiga justering på GR förra helgen
pga, allt regn thumbs down

Hur gick det för dig?


Åt helvete, svart flaggad första körpasset, check engine lampa lös under båda passen samt att ljuddämparen sprack upp som en konservburk, och sen var det lite kallt oxå, var svårt att få någon värme i slicksen

_________________
ORDF PCSR

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
rallyelwood
Södra dellens strand
Här sen Mar 2004
Inlägg: 505



Grymt kul!

Uppskattar framför allt blandningen av bilar (kanske något för många Porsche:ar ).

Även om jag hade någorlunda koll på spårval, gick det ännu bätte efter att ha åkt med Granberg.

Det blev även premiär för mig på regnig bana och jag märkte än tydligare bilens understyrningstendenser, framför allt i pariser-kurvan (undrar hur man skall balansera detta?). Avåkningarna, under regnpassen, i mjölbysvängen och i pariserkurvan var av den milda sorten, varav den senar bara resulterade i någon repa på framskärmen.

Film inifrån min bil kommer under veckan.

...Sviesta nästa...

_________________
h e n n i n g b ä c k n e r t
Kobolt Runabout: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=99246
Saab 99 GLT16: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=44400
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

barth skrev:
Fick några torra stint innan lunch dock inget riktigt fritt varv lyckades trots det sätta nytt personbästa på andra stinten 1,25,5 mycket nöjd!


Kanontid! Grattis! thumbs up

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Här kommer nästa filmklipp.

Det blir lite spännande när jag försöker ta Depåkurvan på 3:ans växel och i lite högre fart, för att det spann så hejdlöst när man gick ner på 2:an.
Det gick bra en gång och två gånger men på det tredje så, tja ... (se vid 3:20 )
Sen gick jag tillbaka att köra på 2:an i startkurvan.

-del 2


Det kommer 1 filmklipp till.

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 962



Benci skrev:
Här kommer nästa filmklipp.

Det blir lite spännande när jag försöker ta Depåkurvan på 3:ans växel och i lite högre fart, för att det spann så hejdlöst när man gick ner på 2:an.
Det gick bra en gång och två gånger men på det tredje så, tja ... (se vid 3:20 )
Sen gick jag tillbaka att köra på 2:an i startkurvan.

-del 2


Det kommer 1 filmklipp till.


du får byta till en bil där det inte går att koppla ur antisladd
Vad är det för film kamera?

_________________
Jan Ekehage
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Benci skrev:
spännande film


Allt för publikunderhållningen

(attans omväg det blev efter du flyttat ut konen )



PS: Wow vad din spis låter härligt i filmen! Ser überskoj ut thumbs up


PPS: Här kan du verkligen se varför du ska ha så mycket camber bak som du har: http://www.youtube.com/watch?v=TaeApUajd44&hd=1

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Här kommer video en bunt på bilar ute på banan:

Röd Alfa

Gul Corvette

Grön 944 Turbo

Lohms Porsche

Vit Evo

Silverfärgad 911

Men mest film är det på en silverfärgad EVo "fastone.se" som rök mycket efter ett tag (oj vad olja det blev på min bil!) (fint ställ i parisen BTW tar nåra varv att få temp i däcken... för mig med )


http://www.youtube.com/watch?v=-AKBYq5lqSc&hd=1


(det kommer mer film på bilar strax)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

De första varven så ligger det en kon en meter utanför apex i depåkurvan... det sinkar ju en del....

Syns i filmen gör:

Röd 964 med svarta fälgar

Blå BMW M6

Mörksilver Porsche (GT3?)

Lila BMW M3 E36

Benci i sin Honda CRX

Blå BMW Z4 Coupe

Röd Audi TT

Vit Seat Cupra

Beige Saab 99 GL

orange Lotus Exige

Röd EVo

Micke "miarpe" skymtar förbi i sin Audi TT precis efter att en oljeslang gått sönder på den och några liter olja hamnat utanför motorn Hoppeligen inga följdfel på motorn.

(bakom mig i princip alla varven så hänger det på en vit BMW M3 E36 på slicks men den syns ju inte där )


http://www.youtube.com/watch?v=svmKmhqntIo&hd=1

_________________
Magnus Thomé
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066


Trådstartare
Här kommer äntligen lite bilder!









Kamouflerad Porsche?



[Världens coolaste SAAB 99 thumbs up enligt mig då ra ]



Kanske inte snyggast? Men låg klistrat i varje kurva och det var sjukt snyggt!






Finns nu även en massa bilder på Auto Motor & Sport Facebooksida:

http://www.facebook.com/pages/Auto-Motor-Sport-Sverige/348623717847

PS PMá om problem med något så ändrar jag / tar bort.

_________________
Janne Ström
Citera
Tobbe Svensson
Vid Vätterns södra spets
Här sen Aug 2008
Inlägg: 597



Benci skrev:
Då har jag lite filmer att dela med mig.
Tyvärr så hann jag endast med 3 x 15 min, sedan kom regnet. >

-del 1-

Det kommer 2 filmklipp till.

På den ene så snurrar jag i Depåkurvan och efter en liten offroad-övning, plockar med mig en kon ut på banan i idealspåret, ber om ursäkt för det.

Trots mycket dåligt grepp så lyckades jag sätta 1:35,5s som bäst på f.m. på slitna däck som sjöng på sista versen.
Jag hade med mig ett par sprillans nya Yokisar, för att sätta in en attack sent på e.m. Och så kom regnet!



Riktigt trevligt med lite kommentaren under resans gång!
Jag flyttade konen för allas bästa, kostade iofs mig en GT läpp, men vad gör man inte för att hålla idealspår.

//Tobbe vit M3 E36.

_________________
_________________

Torbjörn Svensson
81 BTG


BMW M8 COMPETITION -21
FORD RANGER WILD TRACK -18
TRAFIC -17
Och alltid nån/några gamla Volvos.
Citera
Tobbe Svensson
Vid Vätterns södra spets
Här sen Aug 2008
Inlägg: 597



barth skrev:
Som sagt mycket trafik
Fick några torra stint innan lunch dock inget riktigt fritt varv lyckades trots det sätta nytt personbästa på andra stinten 1,25,5 mycket nöjd!

Sen blev det inget mer fritt/torrt pass.

Känns bra att gå i vinter dvala när jag fick kvitto på att det går att åka fort med nya kärran thumbs up
tyckte trots att det tidvis var mycket bilar på banan att alla körde med hjärnan och hade koll mycket bra!

Nu blir det lång abstinens till nästa år


Vet inte, men misstänker att du körde i gul grupp, för i blå grupp var det riktigt gott om plats och många frivarv för min del iaf!
Bra tid du satte!

//Tobbe

_________________
_________________

Torbjörn Svensson
81 BTG


BMW M8 COMPETITION -21
FORD RANGER WILD TRACK -18
TRAFIC -17
Och alltid nån/några gamla Volvos.
Citera
Tobbe Svensson
Vid Vätterns södra spets
Här sen Aug 2008
Inlägg: 597



Magnus Thomé skrev:
De första varven så ligger det en kon en meter utanför apex i depåkurvan... det sinkar ju en del....

Syns i filmen gör:

Röd 964 med svarta fälgar

Blå BMW M6

Mörksilver Porsche (GT3?)

Lila BMW M3 E36

Benci i sin Honda CRX

Blå BMW Z4 Coupe

Röd Audi TT

Vit Seat Cupra

Beige Saab 99 GL

orange Lotus Exige

Röd EVo

Micke "miarpe" skymtar förbi i sin Audi TT precis efter att en oljeslang gått sönder på den och några liter olja hamnat utanför motorn Hoppeligen inga följdfel på motorn.

(bakom mig i princip alla varven så hänger det på en vit BMW M3 E36 på slicks men den syns ju inte där )


http://www.youtube.com/watch?v=svmKmhqntIo&hd=1


Hej Magnus!

Ville inte sabba din film genom att köra om dig!

Skämt åsido, tyckte jag hängde på lite väl lätt på långa rakan, men det där luftintaget gör ju ganska stor skillnad förstår jag. Jag testade lite billigare belägg fram på förmiddagen, funkade inte alls med min bil, slicks samt körstil! thumbs down
Vågade inte bromsa alls så sent som jag brukar med mina ordinarie belägg(PF 01), + att bromsarna blev riktigt mkt varmare, så det blev till att följa john.. ...
Men givetvis hade jag garderat mig med en omgång kvalitets belägg från Peansweden, så efter lite mekande på lunchuppehållet så gick det flytta fram bromspunkterna avsevärt igen.
Så är det nån som vill ha en omgång billiga gula EBC belägg som gått 10 + 15 min på Mantorp till Bmw så hojta till, passar M5 E34, M3 93-06 m,fl.

//Tobbe vit M3 E36

_________________
_________________

Torbjörn Svensson
81 BTG


BMW M8 COMPETITION -21
FORD RANGER WILD TRACK -18
TRAFIC -17
Och alltid nån/några gamla Volvos.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



EBBOT skrev:
barth skrev:
Som sagt mycket trafik
Fick några torra stint innan lunch dock inget riktigt fritt varv lyckades trots det sätta nytt personbästa på andra stinten 1,25,5 mycket nöjd!

Sen blev det inget mer fritt/torrt pass.

Känns bra att gå i vinter dvala när jag fick kvitto på att det går att åka fort med nya kärran thumbs up
tyckte trots att det tidvis var mycket bilar på banan att alla körde med hjärnan och hade koll mycket bra!

Nu blir det lång abstinens till nästa år


Vet inte, men misstänker att du körde i gul grupp, för i blå grupp var det riktigt gott om plats och många frivarv för min del iaf!
Bra tid du satte!

//Tobbe


Nej han körde blå samma som jag, och det fanns dåligt med plats..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



3DBlaster skrev:
Här kommer äntligen lite bilder!



Kanske inte snyggast? Men låg klistrat i varje kurva och det var sjukt snyggt!


Snygg bild, har du fler på min Folkrace porsche... shit va den ser ut..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Eftersnack
2010-09-26 Mantorp Auto Motor & Sport
1, 2, 3, 4   >>
12982 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande