Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2010-09-26 Mantorp Auto Motor & Sport | 1, 2, 3, 4 >> 12982 besök totalt |
Så här tomt var det inte idag på Auto Motor & Sport eventet på Mantorp
Det såg mer ut så här... När ni inte körde 4st i bredd Börjar jobbet att sortera ut några av de 709 bilderna som datorn importerade _________________ Janne Ström |
||||
Var riktigt skoj o få köra CSL'en på Mantorp . Synd det börja regna på e.m. men jag fick gott om bantid innan dess så jag är nöjd ändå
Hade strul med att det stora luftintagslocket som ska öppna vid 3500 varv inte öppnade alls ibland. Det är något glapp eller något som kärvar för rycker jag i kablaget till sensorn och motorn (som öppnar jättelocket, a.k.a. "stekpannan") så funkar det igen. Motorn kostar inte mycket och sensorn ännu mindre så det löser sig. Men var ju lite irriterande när motorn blir redigt strypt pga bara det lilla luftinsläppet gav luft till den. Märktes bland annat i en hel del skillnad i toppfart i slutet på rakan. Sen var det skumt hur bromsbeläggen gick åt, helt nya belägg som jag kört in enligt konstens alla regler som nästan bara försvann under dagen, undrar om jag verkligen fått rätt belägg. Att kolla upp det med.... Men när "stekpannan" öppnade sig som den skulle så hade jag verkligen skoj på banan. Det går att gasa på sig på många fler ställen än med förra bilen. Så det kunde bli lite brett ibland. Och jag har fortfarande inte hållt fullt hela vägen genom högfartsknixen mellan parisen och chikanen, det var ju inga problem med den långsammare förra bilen Men jag kom på ett bra sätt att få upp farten ett klart snäpp genom knixen och det var det uppenbara att titta på exit (slutet på vänster curbsen) istället för apex. Att det ska vara så svårt att komma ihåg det Jag tror jag ska göra en skylt att sätta inne i bilen: "Titta längre bort En annan notering från dagen var att jag precis får lägga i femman strax innan inbromsning på rakan och att fyran kommer i en jättekort bit uppe på krönet mellan mjölby och hårnålen. Inte helt optimal utväxling utifrån den fart jag höll iaf. Jag valde ofta att ligga på varvstoppet över krönet för att få till snyggare o snabbare tempo genom vänstern bort till hårnålen. Ett av passen trodde jag det hade börjat duggregna. Tills jag slog på vindrutetorkarna och "vattendropparna" smetade ut sig till en kletig oljefilm över hela vindrutan Kom då på att EVon jag legat bakom de här varven rök "ganska" mycket.... Hela min front och huv är kladdig fortfarande Har massa film från dagen som jag ska ladda upp. Många fina bilar filmade ute på banan _________________ Magnus Thomé |
||||
Som sagt mycket trafik
Fick några torra stint innan lunch dock inget riktigt fritt varv lyckades trots det sätta nytt personbästa på andra stinten 1,25,5 mycket nöjd! Sen blev det inget mer fritt/torrt pass. Känns bra att gå i vinter dvala när jag fick kvitto på att det går att åka fort med nya kärran tyckte trots att det tidvis var mycket bilar på banan att alla körde med hjärnan och hade koll mycket bra! Nu blir det lång abstinens till nästa år |
||||
|
||||
Tack! Känns bra med tanke på att det inte gick att få till bra tider eller några vettiga justering på GR förra helgen pga, allt regn Hur gick det för dig? |
||||
Kul bandag med mycket körande och mycket trafik, finns ju inget tråkigare än att harva runt helt ensam.
Även om det blev lite grötigt ibland på förmiddagen. Lite film från min seat leon cupra r www.youtube.com/watch?v=CY9iZ8FZDPw runt 1,35 som snabbast, måste vara godkännt för biltypen. _________________ Jan Ekehage |
||||
Då har jag lite filmer att dela med mig.
Tyvärr så hann jag endast med 3 x 15 min, sedan kom regnet. > -del 1- Det kommer 2 filmklipp till. På den ene så snurrar jag i Depåkurvan och efter en liten offroad-övning, plockar med mig en kon ut på banan i idealspåret, ber om ursäkt för det. Trots mycket dåligt grepp så lyckades jag sätta 1:35,5s som bäst på f.m. på slitna däck som sjöng på sista versen. Jag hade med mig ett par sprillans nya Yokisar, för att sätta in en attack sent på e.m. Och så kom regnet! _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
Åt helvete, svart flaggad första körpasset, check engine lampa lös under båda passen samt att ljuddämparen sprack upp som en konservburk, och sen var det lite kallt oxå, var svårt att få någon värme i slicksen |
||||
Grymt kul!
Uppskattar framför allt blandningen av bilar (kanske något för många Porsche:ar ). Även om jag hade någorlunda koll på spårval, gick det ännu bätte efter att ha åkt med Granberg. Det blev även premiär för mig på regnig bana och jag märkte än tydligare bilens understyrningstendenser, framför allt i pariser-kurvan (undrar hur man skall balansera detta?). Avåkningarna, under regnpassen, i mjölbysvängen och i pariserkurvan var av den milda sorten, varav den senar bara resulterade i någon repa på framskärmen. Film inifrån min bil kommer under veckan. ...Sviesta nästa... _________________ h e n n i n g b ä c k n e r t Kobolt Runabout: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=99246 Saab 99 GLT16: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=44400 |
||||
Kanontid! Grattis! _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Här kommer nästa filmklipp.
Det blir lite spännande när jag försöker ta Depåkurvan på 3:ans växel och i lite högre fart, för att det spann så hejdlöst när man gick ner på 2:an. Det gick bra en gång och två gånger men på det tredje så, tja ... (se vid 3:20 ) Sen gick jag tillbaka att köra på 2:an i startkurvan. -del 2 Det kommer 1 filmklipp till. _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
du får byta till en bil där det inte går att koppla ur antisladd Vad är det för film kamera? _________________ Jan Ekehage |
||||
Allt för publikunderhållningen (attans omväg det blev efter du flyttat ut konen ) PS: Wow vad din spis låter härligt i filmen! Ser überskoj ut PPS: Här kan du verkligen se varför du ska ha så mycket camber bak som du har: http://www.youtube.com/watch?v=TaeAp _________________ Magnus Thomé |
||||
Här kommer video en bunt på bilar ute på banan:
Röd Alfa Gul Corvette Grön 944 Turbo Lohms Porsche Vit Evo Silverfärgad 911 Men mest film är det på en silverfärgad EVo "fastone.se" som rök mycket efter ett tag (oj vad olja det blev på min bil!) (fint ställ i parisen BTW tar nåra varv att få temp i däcken... för mig med ) http://www.youtube.com/watch?v=-AKBY (det kommer mer film på bilar strax) _________________ Magnus Thomé |
||||
De första varven så ligger det en kon en meter utanför apex i depåkurvan... det sinkar ju en del....
Syns i filmen gör: Röd 964 med svarta fälgar Blå BMW M6 Mörksilver Porsche (GT3?) Lila BMW M3 E36 Benci i sin Honda CRX Blå BMW Z4 Coupe Röd Audi TT Vit Seat Cupra Beige Saab 99 GL orange Lotus Exige Röd EVo Micke "miarpe" skymtar förbi i sin Audi TT precis efter att en oljeslang gått sönder på den och några liter olja hamnat utanför motorn Hoppeligen inga följdfel på motorn. (bakom mig i princip alla varven så hänger det på en vit BMW M3 E36 på slicks men den syns ju inte där ) http://www.youtube.com/watch?v=svmKm _________________ Magnus Thomé |
||||
Här kommer äntligen lite bilder!
Kamouflerad Porsche? [Världens coolaste SAAB 99 enligt mig då ra ] Kanske inte snyggast? Men låg klistrat i varje kurva och det var sjukt snyggt! Finns nu även en massa bilder på Auto Motor & Sport Facebooksida: http://www.facebook.com/pages/Auto-M PS PMá om problem med något så ändrar jag / tar bort. _________________ Janne Ström |
||||
Riktigt trevligt med lite kommentaren under resans gång! Jag flyttade konen för allas bästa, kostade iofs mig en GT läpp, men vad gör man inte för att hålla idealspår. //Tobbe vit M3 E36. _________________ _________________ Torbjörn Svensson 81 BTG BMW M8 COMPETITION -21 FORD RANGER WILD TRACK -18 TRAFIC -17 Och alltid nån/några gamla Volvos. |
||||
Vet inte, men misstänker att du körde i gul grupp, för i blå grupp var det riktigt gott om plats och många frivarv för min del iaf! Bra tid du satte! //Tobbe _________________ _________________ Torbjörn Svensson 81 BTG BMW M8 COMPETITION -21 FORD RANGER WILD TRACK -18 TRAFIC -17 Och alltid nån/några gamla Volvos. |
||||
Hej Magnus! Ville inte sabba din film genom att köra om dig! Skämt åsido, tyckte jag hängde på lite väl lätt på långa rakan, men det där luftintaget gör ju ganska stor skillnad förstår jag. Jag testade lite billigare belägg fram på förmiddagen, funkade inte alls med min bil, slicks samt körstil! Vågade inte bromsa alls så sent som jag brukar med mina ordinarie belägg(PF 01), + att bromsarna blev riktigt mkt varmare, så det blev till att följa john.. ... Men givetvis hade jag garderat mig med en omgång kvalitets belägg från Peansweden, så efter lite mekande på lunchuppehållet så gick det flytta fram bromspunkterna avsevärt igen. Så är det nån som vill ha en omgång billiga gula EBC belägg som gått 10 + 15 min på Mantorp till Bmw så hojta till, passar M5 E34, M3 93-06 m,fl. //Tobbe vit M3 E36 _________________ _________________ Torbjörn Svensson 81 BTG BMW M8 COMPETITION -21 FORD RANGER WILD TRACK -18 TRAFIC -17 Och alltid nån/några gamla Volvos. |
||||
Nej han körde blå samma som jag, och det fanns dåligt med plats.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Snygg bild, har du fler på min Folkrace porsche... shit va den ser ut.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Eftersnack 2010-09-26 Mantorp Auto Motor & Sport | 1, 2, 3, 4 >> 12982 besök totalt |