Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Tå-häl på nyare VW..? | 5 besök senaste veckan (4019 totalt) |
Hej,
är gravt intresserad av en Seat Leon Cupra R, 2010, men har en fundering som säkert någon av er kan svara på: - Går det att ge mellangas samtidigt som man bromsar, eller är stoppar elektroniken det?! Har vant mig ganska hårt vid att använda tå-häl på min mx-5:a och det är numera ett krav vid nybilsköp! (skadad..?) Drivlinan är ju liknande den på Scirocco R, så om det är någon som vet hur det funkar på en sådan så borde det också vara ett svar. Mvh, Johan _________________ Johan Morling |
||||||
Tror att det kan bli ett problem, vet att på både vw och audi så går antisladden in automatiskt när du bromsar oavsett om man stängt av den elr inte och skulle inte tro att det är annorlunda på seat då detta inte skulle matcha vag koncernens säkerhetspolicy. Iaf vad jag kan uttyda av alla testrapporter man läst om bilarna.
Har dock själv bara kört några av modellerna i stadstrafik så det var ju inte läge att testa alltför hårt;) Nån annan kanske kan ge ett bättre svar baserat på faktisk kunskap. Var själv intresserad av någon modell ur vag's lite roligare sortiment men detta plus det faktum att dom bara använder elektroniska substitut diffar gjorde att jag skrotade dom planerna. Blev istället bilen i min signatur som jag är mycket nöjd med, ett annat alternativ om man inte behöver en vardagspraktisk bil är ju relativt nya megane RS med cup-paketet får den riktig diff och styvt chassie:) _________________ Fredrik Jonsson Ford Focus RS mkII |
||||||
Jag vill minnas att Golf Gti -09 reagerade precis så. _________________ Jörgen Eriksson |
||||||
Ha, ha, ha
Trodde vi pratade om Golf-klubbor ;-) Instämmer med ovanstående, elektriskt strypkoppel vid vänsterbromsande _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||||||
T o m med morsans gamla GTD -96a gick inte vänsterbromsa med, tappa orken totalt. Typ som den gick ner på grundladdtryck fast ännu värre. :P
_________________ Jimmy Hedlund Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm |
||||||
Vet inte om jag bara inbillar mig, men jag har för mig att jag läst att det ska gå att programmera bort via VAGCOM eller liknande?
Brukshinken är precis likadan, grymt störande. |
||||||
GTD ska gå bra. Dock ej med vissa TDi eller om det är ABS. Men just ABS är inte boven , det går bara man gör rätt. Vanliga TD-motorn har bara mekanisk pump ju , ingen elstyrning. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
På de lite sportigare går det att programera bort tex på min RS4a B5 så kan man plocka bort det om man chippar bilen. Dock skeptiskt till om det går på just den modellen med vagcom.
oftast så sänker de mest varvet. Brukar ligga runt 3k rpm om man håller inne båda pedalerna samtidigt. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Inga proplem att tå/häl gasa vid ned bromsning med leon cupra r
xds diffen funkar förvånansvärt bra men jag har satt i en quaifediff i min för att inte bromsabort energin ut ur svängarna, funkar kanon esp stör inte direkt vid bankörning, endast om man får lite kast eller går för fort in = kvitto på att man kör illa med andra ord Toppen bil för pengarna har kört 110 mil idag utan att få ont i ryggen.hade en audi s3 06:a innan och seaten med quaifediff är betydligt roligare att köra audi är ca 150kg tyngre. _________________ Jan Ekehage |
||||||
Den vi hade hade både elektroniskt styrd pump och ABS. :P _________________ Jimmy Hedlund Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm |
||||||
Då var det en TDi ju _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Allmänt banåkaforum Tå-häl på nyare VW..? | 5 besök senaste veckan (4019 totalt) |