| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
FF-ratt - köpråd?
|
5570 besök totalt |
|
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Jag har en Momo Force som jag är väldigt nöjd med, har också en leverantör som för Act-Labs rattar, fast dom har inga i lager för tillfället men det skulle komma in ganska snart, så man kan kanske säga att jag e ÅF för dom också =)
|
||||
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Jag köpte en FF Microsoft Sidewinder i lördas och jag är inte helt hundra nöjd med den. De hade ingen MOMo logitech i butiken att känna på så det blev lite inpulsköp. Jag frågade en polare om han kunde komma över med sin gamla Logitech (till ps2) ratt för att jämföra. Min Ratt glappar mer än hans. Han har haft sin i över 6mån och kört både PS2 och pc med den ratten. Jag funderar på att byta.
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Jag hade möjlighet att testa och det var en helt anna känsla i momo logitech, och dessutom fungerar den till vissa PS2 spel, tyvärr inte GT3, men tydligen till Colin... Är helnöjd efter de senaste racen _________________ Miata ND -17 & Ford Focus -05 Över 60 och leker fortfarande med bilar |
||||
|
Eddie: Köpte du den nya M$ FF ratten, den med rött på?
Volvo360: Prata du om Logitech nya ratt MOMo Racing eller den lite äldre MOMo Force (den är läderklädd och utan extra växelspak)?? Jag funderar på att investera i MOMo Racing? Nån som har den? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Har lånat en Siaktek Force Wheel R4/Microsoft Sidewinder Force Wheel..
får oxå hålla med där att den klappar lite för mycket på i nollläge mellan vänster & högersväng, däremot så har jag inte provat någon Logitech eller nån annan ratt men det känns som det finns bättre rattar helt klart! _________________ - Jimmy Jonsson - Scirocco 16V - Lidköping |
||||
Jepp sitter och rattar med en sån och är mycket nöjd med den, det enda felet är att den är för oval enligt mig. Känns lite konstig att hålla i men annrs bara positivt. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Jag pratar om den nya MOMo Racing, läderklädd och med växelspak (går att flytta höger/vänster) + att den har växlings "spakar" under ratten, och 6 knappar på ratten, som jag använder till launch ctrl, rev limiter mm Kostade ca 1200:- och man får (fick?) 400:- tillbaka _________________ Miata ND -17 & Ford Focus -05 Över 60 och leker fortfarande med bilar |
||||
MOMo Racing är väll endå gummiklädd, det var min igår kväll i alla fall och det står att det är full rubber wheel på logitech's sida oxo. MOMo Force däremot är läderklädd men den är ett par hundra lappar dyrare. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
|
tjoho
jag köpte den "gamla" momo ratten i höstas.. 2500kr .. sen nån månad senare släpper den nyare.. som bara kostar hälften.. har provat bägge och de är väldigt lika i känsla.. gummiratten har ju helt klart bättre grepp än den gamla med läder... sen är det ju lite kul med en växelspak på den nyare.. även om jag personligen föredrar köra med padsen.. pedalställen skiljer sig lite åt de oxå.. den nya är plastigare men känslan är mer "gedigen" ändå.. kanske för den är utan dessa "gångjärn" under pedlalerna.. mvh PETER |
||||
|
Jag har inhandlat en ny ratt!!!
Det blev en MOMo Racing Force (den med växelspak). Fick den för 1090 kr på SIBA. Nu också med 400 kr rabatt. Totalt 690 kr för den ratten!!!
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Det var då billigt, dubbla ditt pris och du har mitt ungefär fast då köpe jag den för ett par månader sen när den var relativt ny. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Hmm, stämmer, bra grepp är det i alla fall. _________________ Miata ND -17 & Ford Focus -05 Över 60 och leker fortfarande med bilar |
||||
|
Jo, så här ligger det till. Jag köpte i lördas Microsoft Sidewinder FF-ratt "den med rött på", ca 1100 spänn med 400:- tillbaks. Jag körde online rejset på Donington och övade in mig på Mugello med den. FF känslan var klart godkänd och greppet var helt ok, men jag tyckte den glappade förmycke (väldigt störande om man kör på en raka och det rasslar i ratten). Idag bytte jag den mot Logitech MOMo Racing FF-ratt ("gummivarianten") med samma deal. Denna ratt har en helt annan precition i mekaniken. Jag provade den på ColinMraeII nyss och kontrollen var superb. Om någon frågar mig vilken man skall välja av dessa två så är det helt klart Logitechen. Microsoften är nog tillräcklig till de som inte är så kräsna på körkänsla (alltså inga av oss). Hade Microsoften kostat 1100:- hade mitt råd att köpa den gamla PS2 ratten från logitech och kommit 500:- billigare undan. Nu vill jag passa på att reservera mig då jag kan ha fått en defekt ratt.
PS: Jag tycker min logitech har en konstig setup i GTR2002. FF är trög i mittläget och lätt när man svänger. Jag vill gärna ha det till tvärt om. Bilen styr in jättesnällt i kurvor men ålar sig som en snok på rakorna om man inte håller rikigt tag i ratten. Kul om någon har kommentar på detta. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Är krafterna ev. reverserade? Vissa Logitechägare måste ställa FF till minus 100% i GTR2002! _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Tack Magnus du är en klippa
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
FF-ratt - köpråd?
|
5570 besök totalt |