Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-10-16 Race with ACE Anderstorp
1, 2, 3, 4   >>
12675 besök totalt
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Vilken underbar dag, tror "höst" körning är min nya favorit, bilen mår bra av lite kyla och solen sken som bara den idag! Mycket bilar i en härlig blandning.

Men vilken start, -6 när inchecknignen öppnade stod i dubbla underställ och pannlampa för det var baske mig kolsvart ute.

Upp med lite bilder nu, såg massvis med "dyra" kameror som smattrade.

Lite video kommer...

//U

_________________
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Var ju nere och kikade ändå, lite kallt var det men solen värmde skönt, många trevliga bilar också, men det var kul att studera spårval, det var ganska många som hade väldigt spännande spår helt klart, höjdpunkten dock var väl att se och framförallt höra den fint byggda S1:an

_________________
Viktor Starkman
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Ja, man väntar ju på lite bilder och film
......men det lär väl dröja tills imorgon iaf. Kul att ni hade bra väder(läs uppehållsväder).

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
quattro
Lindome
Här sen Aug 2005
Inlägg: 306



Kanondag men j-vlar vad jag frös på morgonen.

Jag skall kika igenom det jag har filmat från min bil imorgon, nu kommer jag däcka i soffan.

_________________
Stefan Alm
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Vilken underbar dag på Mossen thumbs up
Tvekade länge om jag skulle åka eller inte då jag hade sagt att det vart färdigt för i år , men jag kunde inte motstå frästelsen

Kallt var ju bara förnamnet -5 när jag närmade mig banan samt 0* visade insugstempen Trodde ett tag att det skulle hänga långa istappar i insuget

Dagen började med 2st korta pass på grund av div avkörningar ( förmodligen kalla däck på bilarna ) , men sedan så flöt det på bra .

Fick kört av mig mycket så jag blev nöjd i alla fall thumbs up Körde upp 140lit E85 så några varv blev det .

Kul blandning av bilar samt att alla eller dom flesta hade bra koll i speglarna

Bästa fajten hade jag med en orange GT3-a RS , snubben var nog ganska paff när jag bromsade mig förbi honom i slutet på långa rakan om du läser detta så hoppas jag att du inte blev rädd när jag dök in på innern


Tack Anders och alla ni från Audi Klubben som höll i detta , kanon träff och jag kommer gärna tillbaka nästa år om det blir av igen thumbs up


och som det har skrivits tidigare upp med bilder

_________________

--VVTS--
Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412



Tack för en mycket rolig dag! Skön blandning på bilar! Bra arrangerat och bra uppstyrt trots en del avåkningar. Proffsigt!
Jag eldade upp grenröret redan på första passet men bilen gick bättre än någonsin fram till det och jag hade lika kul för det! Mycket trevliga människor som hade plockar fram det allra bästa humöret.

Tack för en fin avslutning på 2010!


Trångt i motorn och svårt att fota. I förgrunden är det en värmesköld som mer eller mindre smälte av de heta avgaserna. Bakom skymtar avgasbandaget på grenröret som börjat släppa och bakom är laddtrycksrör ut från turnon. Skall plocka isär och se hur stor skadan är på grenröret.

_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Maciek Matwiejczuk skrev:
Bästa fajten hade jag med en orange GT3-a RS , snubben var nog ganska paff när jag bromsade mig förbi honom i slutet på långa rakan om du läser detta så hoppas jag att du inte blev rädd när jag dök in på innern


Tror bestämt jag fick med det på film, "hisings taxin" skickar på något överj*****på rakan Maciek!
Jag fick personligen klättra ur bilen och stöd putta för att försöka hänga med den orange.
http://www.youtube.com/watch?v=v6FdJaVg3Yc
(obs smyg reklam förekommer i inslaget )
BTW dagens coolaste codriver hade utan kokurrens, stod på postering och man såg precis "toppen" på en hjälm i pass stolen. thumbs up

_________________
Citera
skoterjocke
Fjärås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 139



Får oxå tacka för skitkul dag, speciellt ace challenge, konbanan.
Då fästet med kalla slicks var obefintligt fick man styra med gasen. Stor sväng = mycket gas, (liten sväng =mycket gas)

Hoppas eventet återkommer.

//Jocke

_________________
Joakim Sturve
Evo 1 V8 RWD.
www.skoterjocke.com
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009
Inlägg: 680



Jag tackar också för en kalasdag, proffsigt genomfört och --> till vädergudarna..

_________________
Citera
ekström_85
Huskvarna
Här sen Dec 2005
Inlägg: 5



Skit kul dag =)
940n gick skapligt med orörd motor och 0.8 i laddtryck =) med kass topppackning =(
dock för mjuka fjädrar för åkning med slicksen bara köpa nytt hoppas det blir fler arrangemang av er även nästa år!

hoppas det kommer upp mycket bilder!
alla bilder som finns på volvon får gärna mailas om ni har lust/ork =)
milky_851230@hotmail.com

Mvh Jonas

_________________
Jonas Ekström
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



UR_TT skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Bästa fajten hade jag med en orange GT3-a RS , snubben var nog ganska paff när jag bromsade mig förbi honom i slutet på långa rakan om du läser detta så hoppas jag att du inte blev rädd när jag dök in på innern


Tror bestämt jag fick med det på film, "hisings taxin" skickar på något överj*****på rakan Maciek!
Jag fick personligen klättra ur bilen och stöd putta för att försöka hänga med den orange.
http://www.youtube.com/watch?v=v6FdJaVg3Yc
(obs smyg reklam förekommer i inslaget )
BTW dagens coolaste codriver hade utan kokurrens, stod på postering och man såg precis "toppen" på en hjälm i pass stolen. thumbs up


Tack för filmen thumbs up Inte varje dag man ser sig själv köra från en annan bil
Ja det skickar på bra på rakan , hade 255blås när jag körde om Porschen

Lillen trivdes som fisken i vattnet i passagerarstolen och tyckte att detta var skitskoj särskild när vi tog GT3-an

Smygreklam är bra reklam Ulrich thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
Marteric
Borås
Här sen Jun 2008
Inlägg: 52



Var extremt jobbigt att vara på plats..med avställd sportbil hemma i garaget (med förbrukade bromsar)... Fick trösta mig med det fina vädret och att jag hade min Canon med mig samt att alla alla andra verkade trivas extremt bra.
Bifogar lite bilder.
mer bilder (av blandad kvalitet) finns på: http://www.flickr.com/photos/marteric/sets/72157625180285112/































Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare

Var hemma med halsfluss. Arrrrrggghhhhh

_________________
Magnus Thomé
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345



Tack för en extremt bra genomförd Trackday! Återkommer gärna vid senare arr. Det var underbart att få provköra nya bilen innan den skall fixas till under vintern.

Per Trönnberg
(Körde träffens "hetaste" bil; Ginetta G20, frös säkert aldrig

_________________
Per Trönnberg
Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412



Efterlyser mer bilder av min lille tvålkopp!



_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



GOTA skrev:
(Körde träffens "hetaste" bil; Ginetta G20, frös säkert aldrig
Jaha, du ska köra plastbil nästa år

ModIII är öppen för bilen (och flera helger ska delas vad det verkar), så det går att köra mycket.

Skoj att det går att köra sent i oktober om man bara vågar arrangera. Samma sak med april, eller mars, det behövs bara arrangörer som är "knäppa" nog att prova.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Tax
Borås
Här sen Okt 2003
Inlägg: 13



Tack för alla positiva inlägg.
Jättekul att se den här underbara blandningen av bilar. Helt i vår linje hur en kul banträffar kan se ut.
Att det blir mer event med RACEWITHACE kan vi lova men när var eller i vilken omfattning får tiden utvisa.
Mer bilder kommer under veckan att läggas upp på www.racewithace.se .
Tack till Audi clubsport och alla ni andra för hjälpen under dagen och tack än en gång till Er som deltog trots - 6 grader på morgonen och gjorde ACE Callenge till denna perfekta avslutning på 2010

Vi ses till våren.

Anders och Tomas



Tuffa racers har alltid isskrapa i bilen....

_________________
Tomas Axelsson
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



UR_TT skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Bästa fajten hade jag med en orange GT3-a RS , snubben var nog ganska paff när jag bromsade mig förbi honom i slutet på långa rakan om du läser detta så hoppas jag att du inte blev rädd när jag dök in på innern


Tror bestämt jag fick med det på film, "hisings taxin" skickar på något överj*****på rakan Maciek!
Jag fick personligen klättra ur bilen och stöd putta för att försöka hänga med den orange.
http://www.youtube.com/watch?v=v6FdJaVg3Yc
(obs smyg reklam förekommer i inslaget )
BTW dagens coolaste codriver hade utan kokurrens, stod på postering och man såg precis "toppen" på en hjälm i pass stolen. thumbs up


Gott mos! thumbs up Fick du lite ont om asfalt i startkurvan (vid ca 3 min)!? Såg väldigt confident ut annars!!

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Här kommer mitt bidrag från dagen

http://www.youtube.com/watch?v=bXnN05epOX4

_________________
Viktor Starkman
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Man får tacka för möjligheten att köra med ACE.
En kanondag även fast det var svinkallt på morgonen.
Väldigt roligt med sådan blandning av bilar på träffen.
S1:an var nog höjdpunkten att titta på bland alla bilar.
Macieks Volvo måste det vara duktigt med mos, satan vad den drog på rakorna.
Sedan verkade även den vita ur-quattron har hinkvis med hk.
Själv hade jag 220km/h mätarfart i slutet på rakan, jag blev riktigt förvånad att en orginalbil från 80-talet orkade med det.

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010
Inlägg: 493



Vilken kanondag det var. håller med Ulrich,det var kallt och mörkt i incheckningen...
Första gången på Anderstorp och med helt ny bil så gick det inte för fort. (Audi V8)
Men tyckte det var en rolig bana med många roliga bilar och justa människor. thumbs up
Kul med blandningen, många bilar som gick och lät riktigt fint,tyckte synd om dig i Ginettan,kan inte varit varmt i den..
Men insåg precis att det var ju sista körningen för i denna säsongen Så nu sitter jag och surar i soffan och längtar tills 2011.

_________________
Johan Rydh
Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler.
AudiClubSport
Citera
Eftersnack
2010-10-16 Race with ACE Anderstorp
1, 2, 3, 4   >>
12675 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande