| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 993 C2 -94 **Såld**
|
11 besök idag (80904 totalt) |
|
Re:
Exakt! Skicka dämparna på en renovering, och låt någon med en dämpar-rigg mäta upp dom, så kan du garanterat få förslag på en lite annan setup på fjädrarna också. _________________ -- |
||||
|
Re:
Bra idé grabbar, Samuel på Millway har haft dom en gång redan så det är nog dags för ett återbesök , å sen är det ju faktiskt på banan bilen trivs bäst
_________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
|
Vilken soppa och beslutsångest jag haft över bilen men har nu bestämt mig för att ha kvar den och göra den lite snällare än tidigare för nu har jag beställt ett KW Clubsportkit till bilen och det blir nog kanon hoppas jag :-)
Så nu skall bilen bara skuvas ihop lite och köras ner till Växjö så kommer den att bli grym :-) och jag är så grymt sugen på att köra igen
||||
|
Oj då, det var inte igår den här tråden poppade upp... Fast jag tänkte på bilen i söndags när jag var i Göteborg och virrade.
Växjö? Var det inte därifrån du handlade den en gång? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
Re:
Japp Jannis skall få skruva lite på badankan igen :-) sen hoppas jag att alla tankar på GT3 och GT2:or försvinner _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
|
tjoohoo nu rullar bilen igen efter allt för lång tid i garaget vilket kanske syns
Så nu skall clubsportkittet på och en rejäl service sen är det Rudskogen först på schemat :-) Så här smutsig har nog inte ens Vincents bil varit
||||
|
Re:
Nej inget Kullen till veckan men i augusti siktar jag nog på skulle tro, ett grymt körsug måste jag säga hehe _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
|
Re:
Kan jag tänka, har bara stått över början på året än å det börjar bli jäkligt jobbigt! _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
|
Re:
Oj, det var länge sedan! Senast du tankade den låg väl soppan på 10 spänn litern
Kan förresten rekommendera "våra" trackdays här nere i Skåne. Finns några platser kvar till den 2/7 på Knutan. http://proceduralracing.se/sidor/tra Vi hade ju så trevligt senast.... 2009.....
(Jonas i den gröne dyker säkert också upp, så kör vi hårt igen) _________________ -- |
||||
|
Re:
Ja det va väl runt 10 spänn ja :-) Den dagen på Knutan var en av mina absolut roligaste dagar på banan men det känns som att jag måste köra av mig rattrosten innan jag kan tampas med dig och Jonas så 13 aug kanske är ett bättre datum, kommer du att köra då också Fredrik? _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
|
Re:
Ja, jag är i alla fall bokad på alla datumen, men sen vet man ju aldrig.. Förresten så har jag ju bytt till en långsammare (men coolare) bil, så det är bara bra för mig om du inte är i toppform.
_________________ -- |
||||
|
Re:
Jag kör på RS-vinklar och är supernöjd, höjden är RS + 10mm. Jag upplever ingen bump steer. Kinematic toe la vi på 6 grader, bör kanske vara runt 4-5 men inget jag lider av.
_________________ //Jonas Molander Saab 9-5 Aero SportCombi 2004 Alfa Romeo 33 1,7 ie 1989 Porsche 996 C2 X51 Aero Kit 2003 Porsche 968 Clubsport 1993 - Såld |
||||
|
Re:
Slitaget bör vara jämt, har bara kört 50 mil med ovanstående vinklar men det är en vanlig setting bland 993 förare på rennlist. Då jag kör mest gata valde jag RS inställningar rätt av, två kompisar gjorde hjulinställningar på sina 993:or nyss och de valde tuffare cambervinklar. Ska höra med dem vad de tycker, tycker även du ska höra med Tagene hjulinställning som även fixar kinematic toe. _________________ //Jonas Molander Saab 9-5 Aero SportCombi 2004 Alfa Romeo 33 1,7 ie 1989 Porsche 996 C2 X51 Aero Kit 2003 Porsche 968 Clubsport 1993 - Såld |
||||
|
Efter att ha totalkraschat min kropp så är jag nu ganska ok och har hämtat bilen från Jannis och jag blir så sjukt glad när jag kör denna bil för den gör vad man säger till den på ett ganska rufft sätt.
Så är det vår snart eller :-)
||||
|
Så där premiären bokad så nu skall jag bara besöka någon som kan hjälpa mig ställa lite vinklar på hjulen,, tror jag siktar på -2,5 fram och -2 bak det borde bli bra
Sen eftersom jag blivit lite mer rädd om min nacke så har jag beställt ny hjälm och HANS så får vi se hur det känns
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 993 C2 -94 **Såld**
|
11 besök idag (80904 totalt) |