Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Erbjudande: Full-HD bullet cam med inspelningsenhet
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
18623 besök totalt
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Som sagt det var inte optimalt men det fanns ingen tid för finlir. thumbs down

Jag kan filma lite gatkörning med RX-8an till helgen om ni vill.

Vindbrus behöver du inte oroa dig för, det följer med extern mick så den kan flyttas runt till vart du vill. thumbs up

Stockholm
Här sen Mar 2007

Ja tack ut o filma massa i helgen o placera kameran på olika ställen o även micken tex i motorrum för lite sång

Hur lång är sladden mellan manöver enheten till kameran? för det går väll inte att ta isär o köra kameran löst?

Ja skulle vilja ha den i fronten o filma framåt.

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Kan köra lite olika saker i helgen.

Kommer inte ihåg exakt kabellängd, 2M kanske? nej den går inte att koppla loss eftersom det är inspelningsenhet.

Tror det blir lite jobbigt att ha kameran i fronten, det är mer av en kupé kamera tycker jag. går ju givetvis att sätta på taket, sidofönster, sidoskärmar m.m. men det får vara hyffsat nära in till kupén där du vill ha inspelningsenheten.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Fastlane skrev:
Vet att det finns en sekvens när vi blir påkörda i sidan på bilen, kan nog ge dig ett klipp på det. Det skakar värre än kurbs
om det går att ta ut 10-15 sek precis som det kommer från kameran så vore det perfekt (dvs inte förskönat format).
Bara 5 sek rec-stop på enheten kan hjälp det med om det inte går att råklippa. Det jag är ute efter är att kunna testa så verkligt som möjligt på ett så enkelt vis som möjligt.

Jag har själv olustiga fighter med ffmpeg för att få mina .MOD över till korrekt AR .MPG osv osv (Panasonic SDR S10). Kameran själv gör ett jättebra som som åkamedkamera (bra batteri och vattentålig, men inbyggd mic är ju inget skoj), men tröskeln att pilla med filerna gör att det gärna tar nåt halvår (om nånsin) för mig att ta tag i det.

Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Ska nog gå fint, ska bara fråga om lov från chaffören (lite fula ord och sånt just där )

Vill minnas att det skakar till lite, tappar inte fokus vad jag minns. =)

Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Re:

Fastlane skrev:
Jag har i helgen provat Full HD kameran.

Kameran kördes i Finalen i ERcup på Knutstorp, ca 4,5 timme innan motorn rasade.

Det var otroligt stressigt med att få ihop bilen så ingen tid fanns överhuvudtaget att finlira med kameran, monteringstid var max 10min fastsatt i buren med buntband. Det finns massor av möjligheter att ställa in balans m.m. i kameran men som sagt jag öppnade instruktionsboken för första gången i går kväll.

Så kameran kördes på full HD out of the box settings med den medföljande micken, ett fulladdat batteri räcker precis 2 timmar och det följer med två batteri till kameran.

Det finns även möjlighet att koppla in ström till kameran via ciggladdare (om man har sån lyx i bilen vill säga)

Köpte direkt till ett 32GB SDHC kort klass 4 som enl. försäljaren skall räcka till 4 timmars Full HD film (ej testat mer än 2 tim, glömde byta batteri, vi var upptagna med bilen när den kom in i depå).

Jag ger den nog faktiskt 5 M20B25 av fem möjliga. Ljud och bild var toppklass thumbs up thumbs up Ett gäng snäpp upp från GOPro nej förresten denna kameran är på en annan nivå.

Så till resultatet, filmat ifrån Team Snowdragon (www.snowdragon.se) #75 förare Jonas 10min med rullande start. Klippet är gjort med Adobe Premiere settings Vimeo HD 1280x720 30fps.

http://www.vimeo.com/15928807

Bilden är alltså sänkt kvalite från Full HD thumbs up thumbs up

Gustav kommer få samma klipp utan komprimering för att lägga upp här.

Mitt tips, köp köp köp.

Grymt bra jobbat med filmen och tack för recensionen!

Har inte hunnit kolla hela filmen men det ser grymt bra ut tycker jag. Dessutom är ljudet över förväntan i den miljön måste jag säga!

Mvh Gustav

Bredared
Här sen Jun 2005

Re:

Fastlane skrev:

Jag ger den nog faktiskt 5 M20B25 av fem möjliga.

Bättre betyg går INTE att få! ;-)

Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Så här ser den ut storleksmässigt (vi satte 5-6 buntband till innan rejs)

Stockholm
Här sen Sep 2003

Försår inte varför folk är så lyriska över kvaliten på filmen.

Filmen är "toköverexponerad ".
om man inte kan ställa ner ljuskänsligeheten/bländaren manuelt så måste man montera kameran längre fram så att den bländar ner automatiskt.
Men då missar man kupe-vyn med föraren.

Det bästa vore 2 bullet's, en riktad framåt långt fram och en som filmar kupen.
Så det är ett knepigt val detta.

Jag håller mig fortfarnade till min billiga Aiptek och tycker det fungerar bättre än dem flesta bulletlösningarna.

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Balansen går att ställa men det fanns ingen tid till det.

Jag ska se vad jag orkar åstadkomma i helgen.

Är ju ingen filmressigör men jag ska försöka få till det med exponeringar m.m. i min värld som hobbyfotograf är jag iaf nöjd, vill man så kan man justera in detta i premiere också.

I full HD filmerna kan man läsa handskriven tusch på dunkar utanför bilen, det imponerar på mig. thumbs up

Västkusten
Här sen Okt 2007

Här kommer ett test, klantade mig i redigeringen och råkade nog klicka på vanlig kvalite istället för HD, nåja nått är det iaf.

http://vimeo.com/16773247

Västkusten
Här sen Okt 2007

Litet grustest:

http://vimeo.com/16814108

Interna micken är igen höjdare, använd bara den externa micken.

Kameran är fäst med ett puntband och det skakar rätt mkt, ser ut som bilden dallrar lite. Tips sätt fast kameran ordentligt.

Stockholm
Här sen Mar 2007

Re:

Fastlane skrev:
Litet grustest:

http://vimeo.com/16814108

Interna micken är igen höjdare, använd bara den externa micken.

Kameran är fäst med ett puntband och det skakar rätt mkt, ser ut som bilden dallrar lite. Tips sätt fast kameran ordentligt.

Ser att du skrivit att det är en GOPro som du har vinklad bakåt, kan du inte sätta den också i bilen bredvid den andra så man kan se skillnaderna lite lättare..

Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Ja absolut det skulle jag kunna göra, att jag hade med den denna gång var mest för att jag ville prova inför filmning nästa säsong.

Hoppas på vinter snart så det kan bli lite kul att filma med BMWn, den är ju inte så upphetsande annars.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Hade varit intressant och se vad som händer i farter 150-200km/H både avseende ljud och bild.
min egen kamera flippar ut rätt bra ganska snabbt och klarar inte alls av farten.
Den senaste filmen ingermar lagt upp avser det den "dyra" kameran eller den lite mer prisvänliga?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Det finns klipp med andra hastigheter, har dock valt att inte lägga ut sånt.

om intresset är stort kanske det går att skicka eller endast visa för invite only på vimeo.

EDIT: Det är full HD kameran men komprimerat i 720p och vimeo.

Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Det billigare paketet, Paket 2 är uppdaterat med extern mikrofon och fjärrkontroll för bättre ljudkvalité och användbarhet till oförändrat pris.

Se första inlägget!

Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
dubbelpost...

Stockholm
Här sen Mar 2007

Re:

Fastlane skrev:
Ja absolut det skulle jag kunna göra, att jag hade med den denna gång var mest för att jag ville prova inför filmning nästa säsong.

Hoppas på vinter snart så det kan bli lite kul att filma med BMWn, den är ju inte så upphetsande annars.

Har du filmat än med bägge kamerorna framåt? så man kan jämföra...
Annars gör gärna det o klipp ihop så man ser bägge på samma bild, ska köpa en kamera till sommaren men vet ej vilken än..

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Inget nytt om inspelningar i högre farter mellan 150-200?, det har en tendens att flippa ut då på en del kameror så det hade varit intressant att få ett smakprov på endera viset.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Det Finns men inget jag publicerar öppet av förklarliga skäl ;-) jag ska se om jag kan lägga pup nått låst om det är intressant johan.

Erbjudande: Full-HD bullet cam med inspelningsenhet
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
18623 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande