Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Historik race projekt
3391 besök totalt
Borlängeracing
Borlänge
Här sen Jan 2005
Inlägg: 152


Trådstartare
P.g.a husförsäljning/garagebrist är det dags att avyttra min kära klenod som jag haft i 20 talet år. Passa på att köpa en mycket unikt projekt som är lätt att färdigställa inför årets säsong ifall du har tid över.

Kaross: Scirocco Mk1 Grp2, rostlagad och svetsförstärkt enligt VW-motorsport reglemente i början på 90-talet, därefter alltid förvarad i varmgarage. Lackerad i Indisch rot som är en av basfärgerna för tävlingslacken. Burbåge är förbesiktigad av SBF. Historik/bilder och delar från tidigare donatorbil finnes (Cirketee Scirocco).

Hjulupphängning, Fjäderben: Dubbla uppsättningar, Koni specialben (Scirocco Grp2) från KWL-racing Tyskland samt Bilstein från Sellholm. Uniballupphängningar. Hjulupphängningar är nya, alternativt blästrade och lackade. Specialbussningar, Autotech (US) krängare.

Lister, rutor: Fabriksnya från VW Historic parts (går ej att finna idag)

Bromsar: AP/Lockhead fram

Växellådor: 4 stycken gti-lådor (4,5-växlade)

Motorer: 1) Komplett underdel 1598 cc (Nille preppad) med nyrenoverad Grp2 topp (H7S kam samt 35/41 ventiler). 2) Block, nyborrat till 1598cc, Mahlekolvar, Verdistakar. Grp2 topp (KWL-racing),
Spiess specialinsug, torrsump, tändsystem Bosch Racing. Muttrar, skruvar, bult
etc är ytbehandlade
eller nya. Många delar är unika och mycket svåra att få tag på idag.

Fälgar: BBS E50 (fabriksnya) som är specialbeställda för bilen (9x15) med Avon racedäck.

Bilen säljes endast till mycket seriös entusiast som vill färdigställa bilen för historik racing. OBS! Inga delar säljes separat.

Maila ditt telefonnummer så ringer jag upp dig.

Pris: 99500:-SEK eller bud över.


_________________
Lars-Åke Östlin
Citera
BTCC Opel

Här sen Nov 2007
Inlägg: 68



Hej såg din annons gällande sciroccon,skulle vara tacksam om du ringde mig är intresserad av bilen.MVH Nicklas Hässleholm.0451-84312,0704978312.

_________________
Nicklas Johansson
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Historik race projekt
3391 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande