Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Capri RS3100 1973|| Inside film sidan 8
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (71086 totalt)
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Då var man för två veckor sen i Karlskoga på Velodromloppet.
Bra bit hemifrån. i övrigt trevlig helg och väldigt rolig racing. Kunde äntligen lita ordentligt på bilen att den skulle hålla hela vägen.

Träning fredagen gick bra en oljetrycksgivare som läckte lite bara vilket troligtvis slog ut oljetrycksmätaren eller så är den givaren kass också.

Kval gick helt okej körde inte många varv spara på grejerna ju

Blev en placering.. ja vi kan väll säga någonstans bland safteybilarna.

slutade på en 15 plats utav 24 helt okej dock hör de till saken att det var en del som fick bryta.

Race två var hitintills det roligaste racet jag varit med om i min korta karriär. pressa bilen allt vad det gick och försökte komma ikapp en klunga på två andra capri bilar och en scirocco på grund av en duktigt uppsleten växellåda råkade jag få i fyran i stället för tvåan ur Ejjes(stavning??) hela två gånger på raken så de jag hade tagit igen blev förlorat. Men slutade på en 15 plats även denna gången.

Så helt enkelt grymt roliga bana och event med så många nationaliteter och intressanta bilar. helt värt de 5-6 timmarna upp.

Till Nutid ett par hektiska två veckor har jag haft här bakom mig lämnat växellådan till Bertil Carlsson för renovering det blev hela tre lådor för att få ihop en vättig. så nu är den kalas. bytat utväxling lagat lite bucklor sen huven flö upp och lite almänt meck och prepp. Så nu två veckor senare så bär de av till Knutstorp och de årliga SSM ska bli grymt skoj och med förhoppningsvis lite fint väder.

Så med andra ord vi ses där.



Fler bilder hittas här:
http://www.rhkswe.org/album/2010/velodrom/cth/index.htm

MVH Robban

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Ett par bilder ifrån igår kan kanske hetsa fram en racerapport eller tre?







_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
P.P. skrev:
Ett par bilder ifrån igår kan kanske hetsa fram en racerapport eller tre?








Haha snyggt jue Tackar för bilderna då blir jag väll tvungen att bjuda på en rejäll racerapport från en grymt händelserik helg så skippa inte snacket som följer här thumbs up


Jag har nu avslutat min andra säsong i historisk racing och i banracing. endast 20 år gammal med inte mycket mer än lite gokart erfarenheter i grunden.

Jag börjar så här självsäkert då mitt självförtroende nog har höjt 13 steg eller något liknande.

Race helgen började med att det packades och gjordes i ordning för avfärd mot Falkenbergs motorbana och finalen RHK. Träning var inplanerad på Fredagen så detta skulle självklart genomföras då senaste tävlingen blev de inte mycket köra pågund av en kass kardan, så ny och fräsh kardan var monterad.

Första passat tog det två varv... Kom på rakan andra gången och sen tjöt de till. så hemskt så endast de värsta kunde föranas. funderingarna låg kring växellåda och bakaxel. stannade nere i escapen. funktionärer kom fram och ville putta undan mig så jag gick med på de då jag var osäker på om man vågade köra. när de puttar undan mig hör jag något klonkande ljud från kardanen. Kan en till kardan har skurit i knutarna?. bogserades in och de slog i golvet som fan. hissade upp bilen och jag skrattade lite milt och lungt när jag insåg vad det var som hade hänt. . Den nya kardanen hade blivit pyntad med en damask vid mittersta knuten denna damasken hade gått i två eller tre delar. men damasken hade fixerats med två SLANGKLÄMMOR! inget som jag hade tänkt så mycket på när jag monterade den. Bara att ändarna eller de överblivna när de var spännda hade av centrifugal(stavning??)kraften slungats ut och piskat mitt golv och i den farten blivit ett tjut som får kalla kårar att sprida sig.

Av med damasken eller de som var kvar och skrota klämmorna körde andra passet och de gick kanon. bromsar funka kalas och motorn lät bra.

LÖRDAG
Kval var det dags för det regnade duktigt på natten och duggade på morgonen. Då det inte fanns mycket mer än slicks att köra med för min del så var det bara att bita i de sura äpplet och köra så gott det gick. Gick ut bakom fassan i den gul blåa caprin och låg där några varv för att känna av lite då jag märkte att jag kunde kör betydligt snabbare än fassan så körde jag om honom och efter ett tag försvann han i backspeglen körde tre fyra varv till och tog i allt va det gick på sista varvet. väl inne i depån kom en medtävlande fram och gratulera mig. Jag tackade men frågade även varför. Har du inte sett resultatet än? Du fick tredje tid. Chokad och hade svårt att smälta det. Jag hade kört snabbare än legenden Erik Berger på vått underlag.

Race 1
Startade som sagt tre men denna gången var de andra förutsättningar de var torrt och de var uppenbart att de tuffa killarna skulle komma som en kanon kula i första svängen. Får en kanon start bästa så här långt slänger i tvåan och ger järnet då kommer Erik Berger upp på vänster sidan och försöker tränga lite. blir tvungen att bromsa längt innan första svängen då kommer Micke Östberg med hjulspinn från starten med sin Camaro. efter honom kommer alla andra. Det blev rätt tråkigt race i slutet blev lite jobbigt att bli omkörd så mycket i början vilket gjorde att man tappade gajsten lite. Slutade tia.

Söndag
Race 2
Startade tolva, bra start fassan däremot fick problem när lådan hängde sig och trilla bak från femte till tretonde plats. På nettan Valley så snurrar Myggan med sin nye Escort av någon anledning vilket i sin tur leder till Saftey Car. efter släppet bar de iväg hade span på Molle i Camaron men sen kom fassan bakifrån då han kan varva 1000 varv mer med sin så hade rätt mycket bättre fart på rakan. Och där med försvann molle också Men jag hade Erik Höjer i en rs2000 att hålla häng på. Vilket resulterade i en go fajt som slutade lite tråkigt dock. Hade planerat att bromsa i kapp honom i sista svängen då han bromsade väldigt tidigt där. Men i samband med en varvning av Bent sörensen i sin BMW så blev de lite "missförstånd" eller va man ska kalla det han har helt enkelt dålig koll bakåt höjer smet precis förbi men när jag kom så fanns där helt enkelt ingan plats för en bred capri så de var bara att stå på bromsen. vilket dock resulterade i ännu en tionde plats.

Allt som allt en riktigt rolig helg med bra racing. Nu blir de även nästa helg på Knutstorp med Danskarna och deras Final.

Gratis inträde och troligtvis bra racing.

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

När Myggan styrde in fanns där redan en blå Camarofront, vars vänstra framhjul tog i framför höger bakhjul. Och sen bar det iväg... Har en bildserie på det där som nog kommer upp nån gång.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
P.P. skrev:
När Myggan styrde in fanns där redan en blå Camarofront, vars vänstra framhjul tog i framför höger bakhjul. Och sen bar det iväg... Har en bildserie på det där som nog kommer upp nån gång.


ofan trist. Ja ladda upp alla bilder i eftersnack så kanske fler bjuder fram till fler bilder

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Nu var det ett tag sen det hände något här.

Som ni ser om ni drar tillbaka någon sida så var Falkenberg och RHK finalen det senast nämnda racet.
MEN! efter detta närmre bestämt helgen efter bar de av till knustorp och Danskarnas (www.hms.dk) final.

Detta skulle bli en avslutning som skulle heta dugga.

RACERAPPORT RING KNUTSTORP 2-3SEP

Kvalade in på en 13 plats till första racet på lördagen. Inget jag var nöjd med.
Starten i racet gick lindrigt. Behöll 13:de platsen men efter bara några varv hade man lyckats avancera några platser. Kul var att där var stora porschar som man hade riktigt roliga fajter med. Snabbt på rakan och långsamt på resten av banan. Efter ett tag lyckades jag se min far i backspegeln när det återstod fyra fem varv. Då han hade startat fyra så var första tanken att han hade gått upp i täten och var på väg igenom fältet igen så att säga.

Detta var tydligen inte ens i närheten. Stopp and Go pågrund av tjuvstart. Jag blev här med förre fassan över mållinjen för första gången inte kanske direkt på det viset som man hade hoppats på men ändå.

slutade varjefall sjua i mål så en bra uppkörning med hjälp av vissa som bröt.

Efter andra kvalet inför race två så stog det klart att en 13 plats skulle passa bra även denna gången. Kanon start lyckades ta en Porsche RSR som jag hade haft lite problem med dan innan så viktigt. Lyckades bromsa ikapp någon till där på första varvet sen gick det bara vidare. bil efter bil riktigt kul race. Men någon gång skulle det ta slut. Och när jag väl närmade mig en bred RSR så fick man helt enkelt börja planera sin körning lite mer nogrant. kom ut på rakan och porschen stack. bromsa ikapp den på slutet låg den i röven under micro bron alla gånger. kom till inbromsningen till backen upp mot hårnålen porschen täckte lite vänster och den breda Porschen var inget man lätt smet förbi. På väg in i Liton hade jag även bra chans att dyka in men även där täckte han upp så pass lite för att det skulle tvinga mig att backa. sen ut på rakan igen. men det var riktgit kul.

Slutade sjua även detta race.

Även detta race lyckades jag komma före fassan. Detta var inte heller vidare direkt tufft. En lätt påbromsning på slutat av start och mål sen gick det runt och ut i sandfållan.

Men överlag en riktgit rolig helg


Just nu har Caprin fått stå och vila sig länge. Hållt på lite med ett sidoprojekt som jag nu efter ett tag har fått in se att jag nog får pausa lite då jag har lite planer för caprin så som lite jobb med topparna med vipparms geometrin och lite annat som ska hinnas med.

Lite bilder från HMS finalen på KNUTAN.






Det var allt för nu.

REGARDS ROBBAN.

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
BaaderMeinhof
Köln
Här sen Feb 2008
Inlägg: 366



Sköna bilder! thumbs up

_________________
Anders Jonsson, 77,3 Km från NS
Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl
"Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil"
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
BaaderMeinhof skrev:
Sköna bilder! thumbs up


Det tackar vi Fredrik Lövgren för thumbs up

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
MrChilly
Öra, Ljung
Här sen Maj 2005
Inlägg: 22



Jag måste bara säga.... H..L..ETE vilken snygg vagn! Både din och "fassans"! Brutal breddning när den är som snyggast.

_________________
Dennis Derenius
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
MrChilly skrev:
Jag måste bara säga.... H..L..ETE vilken snygg vagn! Både din och "fassans"! Brutal breddning när den är som snyggast.


Tackar så mycket. jag jag anser att den breddning är relativt diskret men ändå blir den bra mycket bredare än orginal.

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
MrChilly
Öra, Ljung
Här sen Maj 2005
Inlägg: 22



Ja det är precis det jag menar. Diskret, men ändå massa bredd! Snyggt... Hur som haver, hoppas nästa säsong blir lite mer tursam, det sved i själen när man såg den krashad på bilderna...

_________________
Dennis Derenius
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
MrChilly skrev:
Ja det är precis det jag menar. Diskret, men ändå massa bredd! Snyggt... Hur som haver, hoppas nästa säsong blir lite mer tursam, det sved i själen när man såg den krashad på bilderna...


Det hoppas jag med :P. Ja de sög men nu är den rak och fin igen.




En liten film från Knutstorp senast
http://www.youtube.com/watch?v=vj1A1YEoiFE

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
MrChilly
Öra, Ljung
Här sen Maj 2005
Inlägg: 22



Ja det var ett snyggt jobb med reparationen. Tack å bock för film thumbs up

_________________
Dennis Derenius
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Så nu är julen av klarad. Har börjat planera lite vad som ska hinnas med innan nästa säsong. Börjat med motorn ska beställa nya stötstänger och nya rullvippor och med arp bultar till vippan även Arp topplocksbultar. Denna beställningen kommer troligtvis skickas iväg nu i kommande vecka. Sen blir det lite bearbetning på topparna bär väll grejerna har kommit så länge kommer jag hålla på med mina nya 42mm dcnf förgasare de ska renoveras och ska passas in på mitt tre bultade insug. Så allt ska iväg till svarvarn imon för lite alu jobb. Ja vi får se hur han löser det.





_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Börjat riva lite ordentligt i bilen nu. Ner med fjäderbenen ska uppgraderas med nya stötdämpare. Växellådan ät på väg ut för en annan förhoppningsvis bättre låda. Bakvagnen är på väg ut för att skickas iväg för in schimsning av ny slut växel. Beställt vippor och stötstänger och bultar förväntas komma nästa vecka.




Gott nytt år på er.

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Nu har jag lyckats måla om underredet bagaget och motorrummet det var något som verkligen behövdes göra. Så nu är det lite fräshare.




_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Fick precis hem lite godis från staterna Comp Cams Vippor med 1,6 utväxling, Större vipparms bultar och universala crome moly stötstänger.

Väntar på arp topplocksbultar och sotningssats från england.



GAH GULDFEBER!!!

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare




Lite gammla bilder i brist på några nya och intressanta bilder. Just nu är det mesta i väg skickat som skulle iväg så nu väntar jag bara på allt.
order från england
order från USA
Stötdämpare som är på Uppgradering i England
Insug med förgasare för inpassning
toppar på bearbetning
Förgasar prylar från KG trimning

De ända frågetecknet just nu är ventil fjädrarna ska ta och mäta upp dessa jag har nu och se vad trycket i sätet är. Sen får vi se vad det blir.

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Inte mycket aktivitet i garaget nu. Väntar på typ allt. blir väll överösed med grejer sen. Just nu har jag börjat förbereda lite grejer inför lack. Frontspoiler, baklucka ska lackeras om ska även ändra lite på huven med lite mer oranget och även rickta och lätta den. Håller även på att planera in ett fjädertorns stag eller vad det heter tyvärr kan jag inte färdigställa det då motorn måste ihop för att se hur nära fjädertornen jag kan gå.



_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Capri RS3100 1973|| Inside film sidan 8
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (71086 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande