Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Matra Bagheera -74 Projekt
6 besök senaste veckan (5632 totalt)
Jaaacob
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 337


Trådstartare
Pga lite olika omständigheter så är jag tvungen att göra mig av med Matran (ledsen i ögat).

Jag har ju som ni vet ett en.. två, nästan tre st. Matror.

Innan jag plockade ner den så var den helt komplett, nu finns allt förutom golv, motor och en del tyg som var rötet (Vilket ändå inte hör hemma i bilen).
Jag har ju plockat ner den för att inspektera rost och tog bort allt golv och chassie bak, det går bra att återmontera svängarmar och orginaldelar men hade väl tänkt att sätta upp en ny bakvagn, orginal fram men i rörbrygga ist. för balken som sitter där orginal skruvat. Min tanke var att lägga i en TU eller G13b(suzuki) alltså motor runt 70-100kg

Är egentligen inte något svårt och är OERHÖRT lättmekad. Sjukt tuff bil och lätt för dig att leka med.

Vill som sagt att det hamnar hos någon som bygger något av bilen...!

Den har få ägare, reggad och inga konstigheter, har papper på en till matra (den som bara står och den är rostig, inget att bygga vidare på men har fräscha bromsar, chassie, plast och glas m.m. motorer med ska jag tillägga.

Film på när jag körde den, innan jag körde den till garage för nedmontering:













Tanken var väl något i denna stil:
Antingen orginal like this:


eller lite mer rejs:




rejsa pris 15.000kr för allt! Till vettig person kanske någon tusing billigare. Kom dock ihåg att detta är en extremt ovanlig bil, iaf i detta bra skick med delar och massor med reservdelar för priset.

Bilder finns i min projekttråd, ska länka ut video och bilder imorgon.

Finns i Stockholm, lätt att transportera.
tel o7625o5522 eller pm/mail (SERIÖSA tack )

_________________
Jacob oesterlindh
Citera
Jaaacob
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 337


Trådstartare
Upp!

_________________
Jacob oesterlindh
Citera
SÄLJES
SÄLJES: Matra Bagheera -74 Projekt
6 besök senaste veckan (5632 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande