Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M5 E34 - Time Attack | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 29, 30, 31 >> 16 besök senaste veckan (417534 totalt) |
Finns inga dåliga frågor. För att ge plats åt en S62B50 (M5 E39,400hk) vilket har samma dimensioner, växellåda, motorfästen och koppling som sitter på den motor som är i nu M60B40. Förutom att jag kommer köra S62B50 med ett separat sprut och utan vanos så kommer det bara att vara att byta "bolt on"
_________________ David Greiff Kallentoft |
||
Lite mer dåliga bilder på vad som hänt:
6-punkt Sabelt bälte är nu på plats Kränngningshämmaren är nu monterad på bilen med egenbygda fästen i samma plattor där de sitter orginal, men med förstärkning. Droplinksen måste svarvas en distans till för att få infästningen på ursprungsposition. Ha en trevlig lördag// Mvh David _________________ David Greiff Kallentoft |
||
|
||
Hej och tack för alla uppmuntrande kommentarer . Då har ännu en hel dag gått i garaget och jag närmar mig uppstart utav maskinerit, dock mycket små detaljer som skall göras som tar tid.
Började dagen med att riva ut elsystemet igen för att göra färdigt det sista till dachen. Hoppas kunna bjuda på lite bättre bilder idag, först är det lite elmeck och sedan lite på väghållningsprylar. Dessa XLR-kontakter används till nästan alla skarvar i bilen, tål fukt mycket bra och finns med olika många pin från 3 till 10 Skarvar till baklyckterna In med bråtet igen Droplinks, distanser och stålomspundna slangar fattas nu bara Här kan man se ledlagren som sitter i bakre bärarmar fram Egenkonstruerad feul-cell som kommer att ha en egendisignad bränslefälla i och alubollar i tanken, dock under kontruktion. An 10 ut och Dubbla An 6 in. _________________ David Greiff Kallentoft |
||
Fan, jag älskar din M5:a! Bygget är så snyggt gjort, speciellt med tanke på att du "bara" är en glad amatör
Vad mkt skiljer det i vikt på en S62B50 jämfört med en S38B36 altB38? De här bilarna är ju lite lätt framtunga och vill ju mer än gärna understyra så det vore ju kalas om S62B50 väger mindre än orginalets motor. och så kräver de där V8:orna förmodligen inte lika mkt underhåll som S36-motorerna vilket är fint |
||
S62 väger som longblock ca 10kg mer än S38 _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
Vågar du ha röret till handbromsen så utsatt? Jag skiulle rekomendera en 90°vinkel direkt i bromscylindern så kan du få den lite mer ur vägen, så lätt att haka i och sen är den skadad? _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
Vet du om dessa kontakter även finns till grövre kabel typ 5mm²? _________________ Robert Briby ______________________________________ pugaction.se |
||
|
||
Hej,
Här kommer lite bilder på vad jag byggt sista tiden, inte så mycket men. Har stått stilla ett tag då jobben har fått gå i första hand och övriga aktiviteter. Startade och varmkörde bilen för ca 3 veckor sedan. Detta är kvar att göra innan testkörning: -Bygga växellenkage -Sätta dit rutor -Sätta dit huv -Bygga infästning av dropplinks -Pressa alla stålomspundna slangar -Dach mm Feulcell Avgassystem med v-band Kortat karden För att leda svalare luft till insuget (hört att det kan öka vridet lite med) En servostyrningsbehållare som jag och min vän olle byggt. Hoppas lust och pengar finns för att bygga det sista. Mvh// David _________________ David Greiff Kallentoft |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Fan va fint och snyggt allt blir.
Hoppas de blir mycke banköra i sommar så man få se den live. |
||
Tack
Ringde sellholm för att höra mig för hur jag skulle gå till väga med k-stagsinfästning. Lite färg på detta och sedan montering. Det som är skönt är att framvagn och bakvagn i detta ske nästan är helt färdigt, vilket gör att jag förhoppningsvis kan lägga väghållningen bakom mig och fokusera mer på motor, karoseri och rutor. _________________ David Greiff Kallentoft |
||
Testkörning till helgen om allt går som det ska Det som skall göras för att kunna testköra är att pressa all stålomspunen slang, lufta bromsa, lufta koppling, lufta servostyrning och fylla på olja i diffen. Sedan blir det rutor, lite lack och massor massor små fix, men det får ske efter.
Hoppas starkt på att ta licens under aprill Svarvat egen växelspak med möjlighet till reglering. Även hela länkaget är egenbyggt med hirschmann ledlager. Tog ut bilen för lite småfix i den fina kvällssolen. Varmkörde även motorn i 30 min och allt gick som det skulle. Detta är ridehight. Mvh// Kallentoft _________________ David Greiff Kallentoft |
||
Sedärja!
Ser riktigt mumsigt ut Vad har du gjort med spaken för att få möjlighet till reglering? Är det reglering av utväxlingen med låsringar och spår för dem så du kan flytta läget för ledlagret? Tänk då på att ha rejäla låsringar så du inte kan trycka förbi spaken. Min hyresvärd köpte en E36 med nån hittepåspak som trillade ner och la sig på kardanen när man tog i lite och det var ju ganska drygt tills jag gjorde vid den mvh |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M5 E34 - Time Attack | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 29, 30, 31 >> 16 besök senaste veckan (417534 totalt) |