Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (85892 totalt) |
Första gör-om-gör-rätt , lär nog bli fler.
Fick kapa ner bakvagnsvaggan , Passa inte som jag hade tänkt och mätt ut. Nu punktar jag ihop bitarna på plats istället. En av styrhylsorna till bakvagnsbryggan ![]() Påbörjad inmätning ![]() Främre bakvagsinfästning ![]() |
||||
en liten fundering bara.. måste man bygga med så grovt material i fyrkantsprofilen? känns i grövsta laget faktiskt.
på den tiden vi byggde raktfram bil byggde vi i tunnväggigt material. bara en fundering i all välmening,finns säkert en tanke bakom. mange _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||
Eftersom jag inte byggt något sådant här tidigare har jag lusläst många byggtrådar och även sfro boken , och kom fram till denna "lösning" vilket lovordades av min sfro-man , vilket jag tycker är bra .
Även eftersom ytterramen kommer att hålla upp karossen , tycker jag att den bör vara väl tilltagen |
||||
|
||||
Jag har också reagerat på godset...på i övrigt helrätt bygge. Men eftersom chassit redan var byggt tyckte jag inte det var mycket att tjafsa om.
Tumregeln för rambygge, är 3mm om man bygger tex en T-23a.....där det bara är två längsgående balkar. Mina Cobrachassin är bygda i 2mm, då det är fler balkar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Har faktiskt 4mm i gods , men ändå enligt mitt solidprg så väger inte ramen mer än ca 175kg
|
||||
|
||||
Nä den skall längre fram , bara la bitarna där |
||||
Tanken är väl det iaf ![]() |
||||
Nu är bakvagnen inmåttad och fastpunktad , blev rätt brett :-)
![]() Nu skall bara det passas ihop lite :-) ![]() |
||||
|
||||
Så nu är bakramen färdig inmätt med dem nya inmätningshjulen 8,5x19 ET 37
![]() Även ena innertrösklen börjar ta form ![]() |
||||
Lite sent kanske men ändå: Är tanken att kunna dela på kaross och ram ? om du inte skall göra ram och kaross delbara blir det för mycket trippelplåt för min smak. Den nedre vinklade plåten känns onödigt. Vad är det för plåttjocklek ? Det ser tunnt ut, men det är kanske bara i jämförelse med SFRo-balken. Roligt att bakvagnen är på plats - då står bilen snart på egna hjul, eller ??? ![]() _________________ ![]() |
||||
Är 0,9 plåt. Tyckte den blev för vek med att bara ha en.
Skall jag nu bygga stridvagn så ska jag ![]() ![]() ![]() Så fort trösklarna är klara så skall ramen ihop med bakramen och sen skall d byggas bärmarmar fram.....sen så ![]() |
||||
|
||||
Nu är bägge innertrösklarna klara och delvis fästa i ramen , bakramen sitter fast med mellanramen samt att lite av golvrören är på plats
![]() ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (85892 totalt) |